Ystäväni parisuhde sooloilut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mesivadelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mesivadelma

Vieras
Ystäväni viettää mitä parhainta kesää. Hän on ollut pitkään yksin ja odotti että näin elämä menee jatkossakin. Tänä keväänä hänen työkaverinsa rohkaistui ja pyysi treffeille. Siitä lähtien on ystävääni viety vauhdilla.

Selvisi että parin tapailun jälkeen, mies lähti pitkästä suhteesta. Tuntuu että ystäväni toimi pongahtuksena miehelle. En osaa sanoa oliko mies miettinyt eroa pitkään. Oliko hän keskustellut siippaansa kanssa asiasta. Nyt oli helppo tehdä ratkaisu kun oli uusi orastava ihmissuhde oli valmiiksi katsottuna. En tiedä tietääkö vaimoke, mitä edes oikein tapahtui.Tietääkö edes, että mies tapailee jo uutta..ystävääni -Minua etoo jo valmiiksi koko mies vaikka en ole tavannut kyseistä miekkosta. Järkevä ystäväni on muuttunut ihan järjettömäksi. Pelkään, että hän satuttaa ennen pitkään itsensä tosi pahasti.

Itse suhtautun pettämiseen aika mustavalkoiseksi. Minua petettiin pari vuotta sitten silloisessa pitkässä suhteessa. Siitä joten kuten toipuuna en voi ymmärtää ystäväni käytöstä. Nyt olen uudessa avoliitossa onnellisena, mutta vielä vuosien takainen pettäminen kirveltää vielä mieltä. Ystäväni oli minulle tärkeä tuki silloin. Toki haluan että ystäväni on onnellinen. Hänen onnensa tekee minut iloiseksi.

Ystäväni on tosi onnellinen, nauttii joka hetkestä ja huomiosta, mutta on samalla sitä mieltä eihän tämä suhde tule kestämään. Hän aikoo pitää hauskaa..No hän on aikuinen ihminen ja kantaa vastuunsa. Pelkään että oma suhtautumiseni ystävääni tulee muuttumaan. Olen hieman pettynyt häneen. En tiedä miten kieleni asettelin etten loukkaa häntä. Toivoisin vain nyt viisaita sanoja ja ajatuksia. En ole kateellinen. Toivon kunhan hän ei joutuis hyväksi käytetyksi ja huomaisi että miehellä on jo uusi katsottuna, kun hän ystäväni jättää.

"Olen hieman pettynyt häneen. En tiedä miten kieleni asettelin etten loukkaa häntä. Toivoisin vain nyt viisaita sanoja ja ajatuksia. En ole kateellinen. Toivon kunhan hän ei joutuis hyväksi käytetyksi ja huomaisi että miehellä on jo uusi katsottuna, kun hän ystäväni jättää."

Oletko Sinkkuelämää tv-sarjan ystävä? Tuossa sarjassa tapahtuu mitä ihmeellisimpiä asioita ystävien kesken. Eilinen osa oli taas huvittava. Carrie seurusteli biseksuaalin kanssa ja osallistui hurjiin kotibileisiin.

Tuskin ystäväsi on kovin sinisilmäinen. Hän on vastuussa omasta elämästä.

Ihmissuhteet satuttavat. Harvasta jutusta selviää täysin ehjin nahoin.

Moderaattori on taas näköjään tehnyt töitä Ellien palstoilla. Kirjoitinpa mitä tahansa, niin joku palstariiviö käy heittämässä kommentin "et sitten maininnut mitään Metro-lehdestä."

Luin lehden aamulla todella huonosti. Pääsin eka kerran eläessäni Loreal-mainoksilla vuorattuun ratikkaan. Ihastelin erilaista ratikkaa. Lueskelin opaskylttejä. "Hätäjarru, Nodbroms" jne. Tunsin itseni Sinkkuelämää tyypiksi. Samanlaista kouhotusta elämäni useimmiten on. Sitten töpeksin lippuautomaatilla. Loma on lähellä ja en uusi bussilippua lomaksi. Tyhmänä laitoin automaattiin rahaa ja sain lipun. Ei minulla ole sillä mitään käyttöä ja voimassoloaika on vain tunnin.

Sellaista kai miesten kanssa on. Ei kannata ostaa lippua "miesjunaan", jos sen voimassaoloaika on vain tietyn aikaa eikä suunta ole oikea.

Ainut ongelma tässä lienee sinun halusi hallita muiden elämää ja asioita ja kohottaa itseäsi sen myötä muiden yläpuolelle. Tutki itseäsi, älä moralisoi. Et voi tietää toisten elämästä. Jos et osaa elää ystäväsi rinnalla, ota etäisyyttä, mutta älä rupea neuvomaan häntä. Ihmissuhteet tosiaan usein satuttavat. Parempi kuitenkin ottaa riskejä ja elää kuin jättää elämättä, se on vielä vaarallisempaa.

"Mikä on ongelman" vastaus on hyvä. Et voi vaatia, että ystäväsi tekisi elämässään valintoja sinun kokemuksiin perustuen. Olen itse myös kokenut pettämisen, mutta jälkeenpäin ajateltuna olen nähnyt sen hyvän puolen: se ihminen ei vain ollut minua varten, enkä minä häntä. Opin samalla jotain itsestäni, toista ei voi omistaa.

Mielestäni ystäväsi miesystävä on tehnyt kuitenkin fiksusti siinä, että on jättänyt entisensä. Ystäväsi ei ole siihen syypää, vaan todennäköisesti tuo suhde on ollut väljähtynyt tai muuten jo tavalla tai toisella loppu. Olkoonkin, että ystäväsi on voinut olla pongahduslautana miehelle lähteä suhteestaan, mutta entäs sitten. Joskus ihmiset tarvitsevat rohkaisua ulkopuolelta.

Anna ystäväsi nauttia romanssistaan äläkä turhaan pohdi siipien sulamista. Ilmeisesti ystäväsi itsekin tiedostaa, että juttu ei välttämättä tule kestämään, joten sinun ei enää tarvitse huolehtia asiasta. Äläkä turhaan tuomitse miestäkään. Ilmeisesti hän on todella ihastunut ystävääsi, jos kerran lähti pitkäaikaisesta suhteestaan.

Ihastukset ja rakkaus ovat vaikeita asioita. Henkilökohtaisesti tiedän, ettei ole helppoa lähteä pitkäaikaisesta suhteesta, jos ei todella ole siihen painavat syyt. Olisi hullua vaatia toista jäämään suhteeseen, jossa tämä ei näe enää tulevaisuutta. Meillä jokaisella on oltava vapaus tehdä valintojamme oman elämämme suhteen, kuten oli tällä miehellä ja kuten on ystävälläsi. Kirjoitat, ettet tiedä itsekään miten mies on suhteenpäättymisen hoitanut, joten turha tuomita etukäteen. Mistäpä tiedät, etteivät ole kumpikin osapuoli eroa halunnut.

Neuvoni siis, että älä mieti asioita, joihin et saa vastauksia. Älä tuomitse ystävääsi äläkä tämän ihastusta etukäteen. Tutki tosiaan itseäsi ja mieti, että miksi ihmeessä olet niin huolissasi tilanteesta, jonka muut osapuolet eivät ole, vaikka heitä asia koskettaa enemmän kuin sinua.

Yhteistyössä