Hae Anna.fi-sivustolta

Zakinthos ->Salakuljettajien Poukama?

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä Laganas, 03.05.2005.

1. Laganas Vierailija

Onko tietoa siitä, miten tuolle Salakuljettajien Poukamalle pääsee? Pääseekö sinne jalan vai onko ainut keino mennä veneellä? Kun kuvista päätellen on niin jyrkät vuorenseinämät ettei oikein pääse sitä kautta?

Mukana muutama osoite netissä oelviin kuviin:

http://www.ucd.ie/hellenic/zakint.jpg

http://members.a1.net/zante/zakinthos-navaio.jpg

2. mm Vierailija

Moi, ei kuulemma pääse kuin veneellä. Paikalliset matkatoimistot järjestää matkoja sinne. Itse lähden Zantelle tässä kuussa, en malta enää odottaa! =)

http://www.zanteguru.com/

tuossa on sivu mistä oon löytänyt aika paljon tietoa Zantesta, hyvää matkaa! =)

3. Ritu Vierailija

Jep, veneellä pääsee. Olin ko. saarella 3 vuotta sitten ja silloin lentokentän lähellä olevassa Kalamakin kylässä. Silti kylässä riitti hyviä ruokapaikkoja - varsinkin hiukan syrjemällä, pääkaupunkiin vievän tien varrella ollut. Sinne sai jonoteltiin. Paikka oli ihan rauhallinen ja viehettävä. Myös kilpikonnaranta oli mahtava: matala ja hiekkapohjainen. Vesi kirkasta kuin mikä. Hauskaa matkaa!!! Itse menen tänä vuonna Korfulle.

4. !! Vierailija

Minkä kautta te lähdette Zakinthokselle? Valmismatkoja ei sinne kuulemma järjestetä..?

5. Kilpikonnien aika? Vierailija

Kaikki puhuvat kilpikonnista ja Zakynthoksesta....Mutta milloin kilpikonnat pesivät tai munivat tuolla? Siis mihin aikaan vuodesta? Onko tietoa?

6. zante Vierailija

Kilpikonnat nousevat rantaan kesäkuussa ja poikaset kuoriutuvat elokuussa. Rannat ovat rauhoitettuja pesien luona ei saa kulkea ja yöllä paikka paikoin vartiointi konnien
    suojelemiseksi.

7. zante Vierailija

Minä otan lennot Ateenaan ja jatkan siitä joko suoralla lennolla Zanteen riippuen aikataulusta tai bussilla ja lautalla.

8. Linkki -vinkki Vierailija

Heips, tässä erittäin käytännöllinen linkki ko. saaresta:
    http://www.kreikka.net/kohteet/zakintos/index.html

ja www.kreikka.net on muutenkin hyvä linkki kreikanmatkaajille.

9. Uimari Vierailija

Saakos siellä rannoilla sitten uida ja ottaa aurinkoa silloin kun kilpikonnat munivat ja munat ovat maassa? Eli onko kesäkuu ja heinäkuu ja elokuun alku (jolloin poikaset lähtevät mereen) aikaa jolloin ei saa olla rannalla?

10. Alle Vierailija

Alue on suojattu, ei sinne voi mennä silloin. Kyllä siellä uimarantoja riittää.

11. riitta Vierailija

Höpö höpö teille, jotka olette sitä mieltä, ettei rannoille voi mennä kilpikonnien pesintä tai merelle lähdön aikaan. Kilpikonnien pesintäpaikat on suojattu, muttei se estä rannalla oloa saati uimista. Pesintäpaikat ovat yleensä kauempana rannalla, eivät rantaviivalla. Ylenmääräinen meteli kylläkin on kielletty, muttei suinkaan normaali rantaelämä. Mistähän tällaisia olette keksineet? Syyskuun alkupuolella voi myös nähdä kun pikku konnat lähtevät merelle päin ja taatusti useimmat antavat niiden rauhassa kulkea, vaikka rannalla vartijoita onkin. He ovat eläinsuojeluihmisiä, jotka toimivat palkatta, eivät siis ole vartijoita sanan varsinaisessa mielessä. Kilpikonnat pesivät Laganan lahdella ja on kyllä aikamoinen elämys jos pääsee alkukesästä uimaan konnien ""selässä"" sekä myös syksyllä kun näkee pikku konnien merelle lähdön.

Laganan lahti on erittäin hyvää hiekkarantaa ja huolella hoidettu auringonottotuoleineen ja -varjoineen, mutta mitään banaaniveneajeluja tms. siellä ei ole.

12. Hemuli Vierailija

Kilpikonnat ovat suosikkejani! Niin somia :)
    Ne siis rantautuvat kesäkuussa munimaan?
    Heinäkuussa ei siis varmaankaan toivoa nähdä niitä?

13. Kilpinen Vierailija

Voi kait niitä heinäkuussakin nähdä.
    Itse en ole asiantuntija kilpikonnien suhteen.

14. Uh! Vierailija

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri