Hae Anna.fi-sivustolta

zoloft lääkitys

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä no, 06.09.2005.

1. no Vierailija

olen käyttänyt pitkän aikaa alprox lääkettä joka siis kuuluu bentsolääkkeisiin. nyt lääkäri määräsi zoloft 50mg lääkettä/vrk. lääkehän kuuluu SSRI lääkkeisiin. kysymykseni liittyykin lähinnä otsikon mukaisen lääkkeen vaikutukseen. itsellä ahdistusta ja lieviä paniikkioireita. mihin sinulle on lääkettä määrätty ja minkälaisia vaikutuksia/tuntemuksia?

2. O-ou Vierailija

Pyydä zoloftia vastaava rinnakkaislääke, Zoloft kun on kalleimmasta päästä.

3. no Vierailija

joo,mulla on se. eli sertralin hexal.

4. no Vierailija

onko o-oulla kokemusta kyseisestä lääkkeestä? kaikki tieto olisi hyödyllistä.

5. O-ou Vierailija

Käytin aikoinaan Zoloftia mutta pyysin lääkärin vaihtaa sen Seroniliin (vaikuttava aine fluoksetiini). Lääkkeen hinta laski moninkertaisesti ja vaikutus ainakin omalla kohdallani on ollut suht samanlainen eli auttaa masennukseen ja paniikkihäiriöt ovat harventuneet.Myös yöuni parani.

6. Tällai Vierailija

Masennukseen 50 mg/pvä.
    Annos tuplaantui 6 kk päästä aloittamisesta koska oireet palasivat ennalleen, olo annostuksen nostamisesta kohentui mut nyt ollaan taas samassa jamassa eli mielessä kokonaan lääkkeen vaihto lääkärin alaisuudessa tietty. Lääkäriin siis menossa.

7. no Vierailija

niin..nämähän ovat tapauskohtaisia, on vielä tuo bentsolääkitys joten pärjää.. olisi vain niin paljon helpompaa jos pärjäis 1''tabu''/vrk. oli kiva kuulla että jollain auttanu mutta vastatkaa toki muutkin joilla samoja oireita/lääkitys. olisin kiitollinen.

8. 2*äiti Vierailija

Itselläni oli Zoloft ensimmäisenä lääkkeenä masennukseen.

Ensin auttoi ihan hyvin, ekat pari viikkoa hikoilin kovemmin ja tärisin hieman. Mutta nekin meni ohi kun alkoi vaikuttamaan. Mutta kun tuli koettelemus eteen, ei Zoloft pystynyt pitämään oireita pois eikä auttamaan muutenkaan. Lääkkeet vaihdettii, Cipramiliin (sain rinnakkaistuotteen Sepramin apteekista) ja sen kanssa ei ollut ongelmia ollenkaan.

9. Pööh Vierailija

Mulla taas Zoloft ainoa joka toimii :) Kokeiltiin aluksi lukuisia muitakin... Nimenomaan ahdistukseen, hyperventilaatioon ja vakavaan paniikkihäiriöön

10. kommentti Vierailija

Eikö Zoloft-valmisteen käyttöä kohdenneta potilaille, joissa paniikkihäiriöt liittyvät mm. ihmispelkoon ? Tällaista olen mielestäni lukenut verkkosivulta lääkevalmistetietojen kohdalla. Masennus- ja paniikkihäiriöiden ilmentymiä on kovin monenlaisia, joten niiden luonteesta riippuen myös valmiste valitaan.

11. zoloftin Vierailija

Olen tilannut täällä ja rakastan sitä ne eivät vaadi lääkärin reseptiä

Zoloft käytetään hoitoon masennuksen tai pakko-oireinen häiriö (OCD). Sitä voidaan käyttää hoitamaan paniikkihäiriö tai posttraumaattinen stressihäiriö (PTSD).

Klikkaa Tästä Osta Zoloft

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari