zumba, tehokasta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen aloittamassa zumban kerran viikossa.. Kokemuksia haluisin kuulla että minkälaisia laihduttavia/kiinteyttäviä tuloksia olette saaneet sillä aikaan? Olen kuullut että on todella tehokasta ja telkkarimainoksen perusteella näyttää todella mukavalta :)
Todellisia kokemuksia siis, kiitos!

Zumba on mahtavaa!!!! :heart: Mulla esim. on vyötärönympärys pienentyt 3cm nyt 6viikon zumbailun jälkeen (1 x vko) ja muutenkin kroppa tuntuu kiinteämmältä sekä kunto on parantunut huomattavasti. Ja se on niin hauskaa ja ihanaa! Anteeksi tämä hehkutus, olen vaan niin koukussa. :D

No itselleni se tehos kuin mikä tahansa nopeatempoinen tanssi eli hiki valui, mutta oma mielenkiintoni ei pysynyt yllä, koska askelliikkeet olivat suht vaikeita.

Ja btw, mikä telkkarimainos totuutta kertoisi ;)

Suomessa pyörivässä mainoksessa ei lue sitä aikaa, jossa ihmiset ovat saavuttaneet uuden ulkomuotonsa. Ruotsin kanavilla pyörivät mainokset paljastavat ajaksi 18kk-42kk...You do the math! Ja se polttaa 1000kaloria! Totta, minäkin poltan useamman tuhat kun tässä kirjoittelen, nimittäin 1000kaloria = 1kcal. 7000kcal = 1kg läskiä, noin arvio. Ja pelkällä liikunnalla on lähes mahdoton laihtua, jollei ruokailutottumukset muutu.

Kivaahan Zumba ja kaikki muukin liikunta on, joten sinne vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Zumba on mahtavaa!!!! :heart: Mulla esim. on vyötärönympärys pienentyt 3cm nyt 6viikon zumbailun jälkeen (1 x vko) ja muutenkin kroppa tuntuu kiinteämmältä sekä kunto on parantunut huomattavasti. Ja se on niin hauskaa ja ihanaa! Anteeksi tämä hehkutus, olen vaan niin koukussa. :D

Kuulostaa aika jännältä, että noin paljon kaventunut, ja käyt vain kerran viikossa zumbassa. Mitä muuta liikuntaa harrastat? Oletko muuttanut ruokavaliotasi?

Saanko kysyä oletko ylipainoinen?

Mietin itsekin tuon harrastuksen aloittamista.

Kuulostaa aika jännältä, että noin paljon kaventunut, ja käyt vain kerran viikossa zumbassa. Mitä muuta liikuntaa harrastat? Oletko muuttanut ruokavaliotasi?

En ole ylipainoinen, mutta vatsalihakset ovat tosi löysässä kunnossa. Zumbassa tehdään liikkeitä, jotka vaikuttavat kivasti vatsaan ja kylkiin, joten uskon että kaventuminen johtuu siitä. Muuten harrastan perus lenkkeilyä (lue: kävelyä) enkä ole muuttanut ruokavaliota. Laihtunut en ole kiloakaan mutta kroppa on selkeästi muuttunut.

Kuulostaa tosi hyvältä :)
Onko ne askellukset vaikeita? Mä en ajatellukkaan et ne vois olla, mutta nyt ku olen asiasta koittanu googlettaa ni tulee vastaan aika monesti.. :/
Mäki olen aivan innoissani aloittamassa tätä uutta harrastusta ja tarkotuksena tosiaan saada jotian airobista liikuntaa kävelyn ja punttien noston lisäx. Tarkoituksena laihduttaa 20kg, kiinteytyä ja saada "uusi elämä" :D :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:

En ole ylipainoinen, mutta vatsalihakset ovat tosi löysässä kunnossa. Zumbassa tehdään liikkeitä, jotka vaikuttavat kivasti vatsaan ja kylkiin, joten uskon että kaventuminen johtuu siitä. Muuten harrastan perus lenkkeilyä (lue: kävelyä) enkä ole muuttanut ruokavaliota. Laihtunut en ole kiloakaan mutta kroppa on selkeästi muuttunut.

Ok, no kyllä se on mun lähdettävä zumbatunnille heti kun tästä flunssasta paranen. Eli sama tilanne, ei ylipainoa, mutta vähän löysä vatsa, ei mitenkään timmi. Olisi kiva saada vähän kapeampi vyötärö :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kuulostaa tosi hyvältä :)
Onko ne askellukset vaikeita? Mä en ajatellukkaan et ne vois olla, mutta nyt ku olen asiasta koittanu googlettaa ni tulee vastaan aika monesti.. :/
Mäki olen aivan innoissani aloittamassa tätä uutta harrastusta ja tarkotuksena tosiaan saada jotian airobista liikuntaa kävelyn ja punttien noston lisäx. Tarkoituksena laihduttaa 20kg, kiinteytyä ja saada "uusi elämä" :D :D :D

Mun mielestä askeleet ei ole vaikeita vaan yksinkertaisia. Ehkä ensimmäiset kerrat meni opetellessa. Meidän tunneilla ainakin tehdään samoja sarjoja joka kerta ja niihin otetaan vain pieni uusia liikkeitä mukaan eli on helppo oppia. Ja kokoajan korostetaan että saa tehdä omalla tyylillä, kunhan tekee ja pitää hauskaa. Hiki virtaa!

Yhteistyössä