Hae Anna.fi-sivustolta

Zyrteciä kauan

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä kipsu, 26.07.2005.

1. kipsu Vierailija

Olen nyt ottanut Zyrteciä parin kuukauden ajan (siitepölyt ja itikanpistot ovat vaivanneet). Muistelen, että sitä voisi käyttää kauankin, mutta kuinkahan kauan on kauan? ja tuleeko siitä jotakin sivuvaikutuksia, jos käyttää kuukausia?

2. Viuhti Vierailija

Zyrteciä voi käyttää vuosiakin yhteen menoon ilman sivuvaikutuksia. Markkinoilla on kuitenkin vastaavia parempia (uudempia) lääkkeitä, jotka eivät aiheuta esim. väsymystä, kuten Zyrtec aiheuttaa osalle käyttäjistä. Joten käypäs lääkärin juttusilla hakemassa resepti itsellesi.

3. kipsu Vierailija

Zyrtec on sopinut minulle ihan hyvin eikä ole väsyttänyt. Onko väsymys ainoa syy vaihtaa vai olisivatko nuo uudet lääkkeet muutenkin parempia?

4. piu Vierailija

Ei ole mitään syytä vaihtaa lääkitystä jos Zyrtec on sopinut sinulle hyvin. Antihistamiinien sopivuus on niin yksilöllistä, ja voi olla että muut (esim. nämä ""uudemmat"") eivät sopisi sinulle yhtä hyvin. Ja ihan huoletta voi käyttää säännöllisesti useammankin kuukauden.

Reseptillä saisit houmattavasti halvemmalla, käsikauppalääkkeethän ovat rec.lääkkeisiin verrattuna melko kalliita. Harmi vaan että Zyrteciä ei enää ole suuria pakkauskokoja reseptillä. Kuitenkin rinnakkaislääkkeitä, esim. Histec (Orionin valmiste eli kotimainen) löytyy yhä reseptillä, eli näissä on sama vaikuttava aine & vahvuus. Histec maksaa reilu 10 €/100 tabl.. Löytyy myös edullisempiakin rinnakkaisvalmisteita mutta vaikka niiden pitäisi olla teholtaan Zyrteciä vastaavia niin niistä olen kuullut myös vähemmän positiivisia kokemuksia, esim. Heinixistä etenkin. Mutta joillekin sopii vallan mainiosti.

5. abc Vierailija

Pidempään käytössäni ollut Zyrtec vaihdettiin keväällä Heinix-lääkkeeseen (myös kotimainen), koska isoa pakkauskokoa ei enää ollut saatavilla. Mitään eroa en ole huomannut zyrtecin ja heinixin välillä, paitsi hinnassa - eli sopii minulle onneksi hyvin.

6. alkup Vierailija

Kiitos kaikille! Jatkan siis Zyrtecin syöntiä turvallisin mielin.
    Tiedoksenne, että olen saanut lääkkeeni aina reseptillä enkä ole ostanut apteekin käsikauppapakkauksia koskaan. Hävyttömän hintaisia nuo käsikauppalääkkeet!

Viimeksi vaihdettiin lääke johonkin rinnakkaisvalmisteeseen, jonka nimeä en muista mutta on kuulemma samaa ainetta kuin zyrtec. Tosin noita vanhoja oikeita Zyrtecejä on vielä jäljellä.

Onko muuten jollakulla kokemusta mikä antihistamiini auttaa parhaita hyttysen puremiin eli auttaisiko jokin muu kuin zyrtec paremmin? Minulla on niin pahat oireet, että joskus olen joutunut ottamaan kortisoniakin, mutta yleensä yritän pärjätä antihistamiinilla ja kortisonivoiteilla sekä aloeverageelillä.

7. Sara Vierailija

Heniz auttaa hyttysten,heinän pölyyn ..T.Sara

8. Nirppis Vierailija

Mulla on samantapaisia ongelmia hyönteisten pistojen kanssa joten jos tiedän meneväni esim. mökille niin aloitan antihistamiinin syömisen jo vähän etukäteen. Tällä hetkellä on käytössä Kestine jota voi ottaa tarvittaessa kaksikin tablettia päivässä ja se on toiminut tosi hyvin. Onhan noita muitakin mutta niitä en uskalla ottaa kuin ohjeen mukaan yhden päivässä ja se useinkaan riitä - Kestineen minulla on resepti.

Zyrtec aiheuttaa minulle väsymystä ja ihotautilääkärini sanoi että sen mekanismi alkaa olla auttamattomasti vanhentunut eli lääkettä on elimistössä vaikuttamassa vielä viikkoja lopetuksen jälkeen eli siis myös sivuvaikutuksia on pitkään.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri