kastesormus pojalle *kuva*

mulla on meijän muksujen kastesormukset kaulakorussani.
meijän neitonen on tämän vauvan "haltiakummi" ja tämä sormus on neidin itsevalkkaama kaikkien niiden kehyksien ja possujen joukosta. mä kunnioitan tytärtäni siinä määrin ,että en ala itse enää valkkaa "ns. parempaa lahjaa" :D

Hopeinen vois olla jopa kauniimpi pojalle. Ite oon kummilapsilleni ostanu noita sormuksia ja vanhimmalla se on edelleen kaulassaan ja hän on nuorimman kummilapseni isä :D Omalla tytölläni on myös kastesormus ja kaulassaan hän sitä usein kantaa.

Mä en ymmärrä taas sitä miks lapsen kastesormus on vaikka sit äidin kaulassa, mut jokainen tekee omalla tavallaan, eikä mun kaikkea tartte tajutakaan.

Ihana. Meillä on kaikki lapset saaneet kastesormuksen. Ne on laitettu sormeen kastepäivänä. Jokaisen kädestä on sitten otettu muistoksi valokuvakin (läheltä zoomattuna). Tällä hetkellä sormukset ovat äidin kaulaketjussa (aina siis "lähellä sydäntäni"). Olen luvannut, että kun kasvavat isommiksi - saavat oman sormuksensa. Lähinnä ajattelin antaa sitten rippilahjaksi kaulaketjun kera. Mä tykkään tästä perinteestä.

Alkuperäinen kirjoittaja viiden muksun mamma:
Ihana. Meillä on kaikki lapset saaneet kastesormuksen. Ne on laitettu sormeen kastepäivänä. Jokaisen kädestä on sitten otettu muistoksi valokuvakin (läheltä zoomattuna). Tällä hetkellä sormukset ovat äidin kaulaketjussa (aina siis "lähellä sydäntäni"). Olen luvannut, että kun kasvavat isommiksi - saavat oman sormuksensa. Lähinnä ajattelin antaa sitten rippilahjaksi kaulaketjun kera. Mä tykkään tästä perinteestä.

Siis sormus on ollut vauvan sormessa vain kastetoimituksen ajan. Sitten otettu pois. Yleensä siinä on käynyt niin, että juhlaväki on konttaillut kastepöydän ympärillä pientä sormusta etsien. Ne kun tahtoo pudota sormesta... =)

Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:
Eihän kantasormuksia käytä kuin mannet...

No eihän se olekaan vauvan sormeen pidettäväksi tarkoitettu.

Silti ne on mauttomuuden huippuja ja lahjana turhaakin turhempia.

Ai, musta se on kiva lahja. Meidän pojat sai sormuksen lisäksi kultaisen kaulaketjun, johon sormus pujotettiin ja juhlissa esikoinen pitää sitä kaulassa. Vähän vanhempana saa pitää koko ajan, jos tahtoo. Ei minusta yhtään tyhmempi lahja, kuin kastetodistuskotelo, suojelusenkeli, valokuvakehys tms.

Mikä olisi hyvä kastelahja? Rahako?

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:

Ai, musta se on kiva lahja. Meidän pojat sai sormuksen lisäksi kultaisen kaulaketjun, johon sormus pujotettiin ja juhlissa esikoinen pitää sitä kaulassa. Vähän vanhempana saa pitää koko ajan, jos tahtoo. Ei minusta yhtään tyhmempi lahja, kuin kastetodistuskotelo, suojelusenkeli, valokuvakehys tms.

Emmie tiiä miks mie aattelen näin, mutta valokuvakehys on musta oivallinen lahja, koska siihen voi laittaa kastekuvan. Tuo kastetodistuskotelokin on jees, koska silläkin on funktio, toisin kuin sormuksella - mun päähän ei mahdu tuollaisen joutavanpäiväisen krääsän kerääminen, vielä kun nuo sormukset on rumia kuin mitkä. Itse pidin poikani kastelahjoista kaikkein parhaimpana Suomen Lasten Kalevalaa - siinä on ajatusta ja itua.

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:

Emmie tiiä miks mie aattelen näin, mutta valokuvakehys on musta oivallinen lahja, koska siihen voi laittaa kastekuvan. Tuo kastetodistuskotelokin on jees, koska silläkin on funktio, toisin kuin sormuksella - mun päähän ei mahdu tuollaisen joutavanpäiväisen krääsän kerääminen, vielä kun nuo sormukset on rumia kuin mitkä. Itse pidin poikani kastelahjoista kaikkein parhaimpana Suomen Lasten Kalevalaa - siinä on ajatusta ja itua.

Tuliko mieleen että kaikki eivät ajattele kuin sinä?

Yhteistyössä