kastesormus pojalle *kuva*

Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:
Eihän kantasormuksia käytä kuin mannet...

No eihän se olekaan vauvan sormeen pidettäväksi tarkoitettu.

Silti ne on mauttomuuden huippuja ja lahjana turhaakin turhempia.

Ai, musta se on kiva lahja. Meidän pojat sai sormuksen lisäksi kultaisen kaulaketjun, johon sormus pujotettiin ja juhlissa esikoinen pitää sitä kaulassa. Vähän vanhempana saa pitää koko ajan, jos tahtoo. Ei minusta yhtään tyhmempi lahja, kuin kastetodistuskotelo, suojelusenkeli, valokuvakehys tms.

Mikä olisi hyvä kastelahja? Rahako?

Emmie tiiä miks mie aattelen näin, mutta valokuvakehys on musta oivallinen lahja, koska siihen voi laittaa kastekuvan. Tuo kastetodistuskotelokin on jees, koska silläkin on funktio, toisin kuin sormuksella - mun päähän ei mahdu tuollaisen joutavanpäiväisen krääsän kerääminen, vielä kun nuo sormukset on rumia kuin mitkä. Itse pidin poikani kastelahjoista kaikkein parhaimpana Suomen Lasten Kalevalaa - siinä on ajatusta ja itua.

Musta taas kastetodistuskotelo on ehkä se turhin, mitä ollaan saatu :ashamed: Meillä ei ole ainakaan paikkaa, mihin sellaisen voi laittaa. Mun mielestä taas kastesormus on ihana, koska sitä voi pitää vielä aikuisenakin kaulaketjussaan ja se muistuttaa lahjan antajasta. Harvoin taas sitä valokuvakehystä otetaan mukaan, kun esim. lapsi aikuisena muuttaa pois, mutta sormusta voi pitää ketjussa ja vieläpä vaikka paidan alla, jos ei halua kaikkien näkyville. Meillä on kaksi kultaista kantasormusta ja tytöllä oma pieni sormus - kaikki kauniita. Ehkä sun tielle on sattunut niitä rumia sormuksia :) Toki jokaisella on asioista kuin asioista mielipiteensä ja niin pitääkin olla :)

Mulle ei tulis koskaan ikinä mieleenkään arvostella lapselleni tuotua kastelahjaa. :kieh:

Esikoisella on kastesormus kaiverruksineen ja pitääkin sitä joskus jo ketjussa. :heart:

Meilläkin esikoisella on kastesormus, ohut kultainen jossa pieni vaaleanpunainen kivi. Pidän sitä omassa kaulassani ketjussa. Ihan kiva kastelahja ja muisto tytölle sitten isompana "onko mun sormi tosiaan ollut joskus noin pieni!?"

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Mulle ei tulis koskaan ikinä mieleenkään arvostella lapselleni tuotua kastelahjaa. :kieh:

Esikoisella on kastesormus kaiverruksineen ja pitääkin sitä joskus jo ketjussa. :heart:

No, mutta sähän oletkin parempi ihmisenä ja muutenkin kuin vaikkapa mä. Eikö asioista voi keskustella, eikö poikkeavia mielipiteitä saa olla?

Itse pidän esim kalevalan lapsi korua järkevämpänä, moinen kastesormus ihan hölmön näköinen. Itsellä lapsikorussa kaksi punaista ja yksi sininen kivi lapsista merkkinä.

No, mutta sähän oletkin parempi ihmisenä ja muutenkin kuin vaikkapa mä. Eikö asioista voi keskustella, eikö poikkeavia mielipiteitä saa olla?

Äidinkielen opettajana varmaan osaat tulkita omaa kirjoitustyyliäsi, joten ymmärrät varmaan miksi siitä tulee negatiiviset fibat sen sijaan et siitä välittyis itse mielipide.

meidän poika sai kastesormuksen... mulla on yks kaulakoru jota käytän, eikä se sormus sovi siihen lainkaan. Enkä usko että poika tulee sitä ikinä aikuisena kaulassaan pitämään... tuolla se pyörii jossain vessan kaapissa koko sormus.

Sormus tulikin niiltä kummeilta jotka eivät kysyneet mikä olisi hyvä lahja, toiset kummit halusivat varmistaa ettei tule esim. montaa valokuvakehystä tms. ja kysyivät meidän mielipidettä etukäteen. Eihän sitä saisi toiveita esittää kun kerran lahjan saa ja muisto jää ja niin pois päin, mutta kukin tyylillään. *ei osaa kuvitella raavasta miestä pienen pieni sormus kaulassaan roikkuen*

Alkuperäinen kirjoittaja tipi&sylvesteri:
Itse pidän esim kalevalan lapsi korua järkevämpänä, moinen kastesormus ihan hölmön näköinen. Itsellä lapsikorussa kaksi punaista ja yksi sininen kivi lapsista merkkinä.

No jos joku haluaa ostaa toiselle niin kalliin korun,ja se toinen haluaa maksaa ittensä kipeeksi siitä että saa siihen niitä kiviä,niin mikäs siinä.
Äidille kastelahjoja...aika kummallista ois.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippura harmaana:
Mietin vaan että laittaako oikeesti joku Pekka 20-vee tollasen pienen kantasormuksen kaulaansa killumaan?

Meidän tytön sormus ainakin killuu mun kaulassani.

Pitääkö se Pekka sitten kaikkia muitakin kastelahjojaan 20veenä?vaatteita?

Alkuperäinen kirjoittaja hassu pekka:
Mietin vaan että laittaako oikeesti joku Pekka 20-vee tollasen pienen kantasormuksen kaulaansa killumaan?

No mutta eihän se sulle ole se kastelahja..?
Ja meillä lapsi saa kastelahjansa itselleen kun muuttaa pois kotoa, paitsi ne vaatteet..tai nekin jos ovat vielä tallessa.

Totta puhuen, en haluais jotain kammottavaa kantasormusta; lapselle voi ostaa kauniimmankin korun.
Mulla on ne Kalevala korun Helat, mutta ne olen saanut lasteni synnyttämisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

No mutta eihän se sulle ole se kastelahja..?
Ja meillä lapsi saa kastelahjansa itselleen kun muuttaa pois kotoa, paitsi ne vaatteet..tai nekin jos ovat vielä tallessa.
Tyttö ei voi sitä pitää.
Jospa antaa sitten omalle lapselleen tuon sormuksen,niin on ainakin uhkaillut.Voihan tuo Pekkka tehdä samoin...

Toki saa ja niin saa myös minullakin olla mielipiteeni. =)

Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta...

Ostettiin aikanaan velipojan kanssa siskon esikoiselle kultainen kastesormus ketjuineen. Sisko tykkäsi siitä ja on itse pitänyt sitä kaulassaan. Poika, pian 9v on myös joskus halunnut johonkin juhlaan sen itselleen. Heillä siis käytännöllisempi kuin ne valokuvakehykset ym.

Meillekin tuollainen olisi ollut tervetullut lahja, mutta saatiin sitten niitä kehyksiä, valokuva-albumeita, syntymätodistuskoteloa, kastelusikkaa ym. Eikä tulisi mieleeni niistäkään revetä. :D Itseasiassa käytännöllisimmät lahjat olivat korut, risti ja enkeli, joita lapset ovat pitäneet juhlissa.

Loppupelissä olen sitä mieltä että nuo ristiäislahjat ovat enemmän ja vähemmän epäkäytännöllisiä ja plääh yksi ja toinen. En usko että nuo nyt riemuun repeävät kun kotoa muuttaessaan saavat valokuvakehyksen mukaansa....

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Tyttö ei voi sitä pitää.
Jospa antaa sitten omalle lapselleen tuon sormuksen,niin on ainakin uhkaillut.Voihan tuo Pekkka tehdä samoin...

Ja missä se lapsi sitä pitää ;) :D

Jos tyttäreni lapsen saa,niin toivottavasti se sormus killuu sitten lapsen kaulassa.Tai olkoot vaikka korurasiassa.sen näkee sitten,jos näkee.

Niin no... mun mielestä noi kaikki perinteiset kastelahjat on tosi älyttömiä. Se valokuva-albumi nyt fiksuin, mut ei sekään kovin käytännöllinen verrattuna oikeeseen, kunnon albumiin.

Ihmiset on nykyisin tarkkoja sisustuksestaan ja suurin osa ei tykkää yhtään mistään pienistä koristeankoista yms. Enkä tiiä, mitä tekis kastetodistuksen omalla rasiallaankaan... :whistle:

Tuo sormus on minusta kanssa tyhmä, sillä se on ruma. :D Mun mielipide. Eikä sitä käytetä koskaan, joten hukkaan heitettyä rahaa.

Miksei voi ostaa jotain oikeesti järkevää, jos jotain tahtoo tuoda. Jotain mitä oikeesti käytetään, tarvitaan jne.?

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:
Eihän kantasormuksia käytä kuin mannet...

No eihän se olekaan vauvan sormeen pidettäväksi tarkoitettu.

Silti ne on mauttomuuden huippuja ja lahjana turhaakin turhempia.

Mun mielestä kaikki kastelahjat on aika mauttomia ja turhia.. Mutta nuo sormukset on kivan näköisiä. Kyllä mie mieluummin isompana pitäisin kaulassa vauvana saatua sormusta kuin lusikkaa kaapissa ;) Onhan niitä hiuskiehkura ja eka hammas säiliöitäkin olemassa mutta nekin jää varmaan kaapinperille isommaksi kun kasvaa. Sormuksen voi laittaa kaula- tai ranneketjuun muistoksi killumaan isompanakin. Tahtosin ainakin meidän tulevalle muksulle ennemmin tuon sormuksen kun mitään noista muista. :heart:

Yhteistyössä