Alkuperäinen kirjoittaja ff:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
kasvattajalla saattaa sopimuksen mukaan olla etuosto-oikeus koiraan mikäli koirasta ollaan muuten luopumassa tai mikäli koira ollaan ottamassa eläinsuojelullisista syistä huostaan, mutta tosta vaan halutessaan ei hänellä mitään hiton osto-oikeuksia ole.
Niin ja olen ite laittanu toi aina myyntisopimuksiin et mulla on etuosto-oikeus koirasta luovuttaessa ku vielä kasvattajana toimin.
Me siis ostettiin jo aikuinen koira eräältä perheeltä, joka oli ostanut sen kasvattajalta pentuna. Nyt tämä perhe myi minulle koiran, ei kasvattaja.
No voihan vietävä.
Joo no tää perhe on tehny väärin ja rikkonu sopimusta ku on koiran myyny teille jos sopimuksessa on ollu kohta jossa kasvattajalla se etuosto-oikeus olis ollu ja tän nojalla kasvattajalla on kyllä oikeus hakea koira ja sit sen perheen pitää palauttaa rahat teille ja hoitaa homma kasvattajan kans pois, mut koita saada sovittua kasvattajan kans tää asia jos haluutte oikeesti pitää koiran teillä. Riidan haastaminen ei auta, koska kasvattaja on oikeassa nyt kyllä.
Ei ole oikeassa. Kasvattajan olisi pitänyt antaa tuntuva hinnanalennus, että tämmöinen etuosto-oikeus pätisi.
no olet kyllä hakoteillä.
myyjä tässä tilanteessa on rikkonut sopimusta. sopimus on aina pätevä kun siinä on molempien allekirjoitukset. sopimuksia voi tehdä kaikenmoisia ja oikeudessa ne pätee.
ap nyt on tyhmässä välikädessä koska ei ole tehnyt mitään väärää.
toivottavasti asiat ratkee ap:n hyväksi ja saavat pitää koiran.