Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siis ihan pakko kysyä; miksi ulkomailta? Ja miksi sijaissynnytäjä?
Ei tietenkään luomutyylilläAlkuperäinen kirjoittaja Kakkonen:Vielä lisää: miten se hedelmöitys tapahtuu? Luomu tyyli?
En osaa vastata kysymykseesi mutta mielenkiintoinen tapa saada vauvaa
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siis ihan pakko kysyä; miksi ulkomailta? Ja miksi sijaissynnytäjä?
Jälkimmäiseen en ala vastaamaan, mutta sijaissynnytys on Suomessa kielletty.
Kiellettiin 1.9.2007, kyllä :/Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siis ihan pakko kysyä; miksi ulkomailta? Ja miksi sijaissynnytäjä?
Siis onko oikeesti? Joskus pähkäilin näitä asioita kun oli paljon juttua munasolunluovutuksesta, ja ajattelin että siihen en pystyisi mutta voisin kuvitella tekeväni jonkun parin onnelliseksi sijaissynnyttäjänä joskus tulevaisuudessa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onkohan missäänpäin maailma kyseisiä keskittyneitä järjestöjä/firmoja jotka hoitavat näitä asioita? Tiedän, että Itä-Aasiassa homma hoituu puhtaasti rahalla eli paikallinen firma/välittäjä vie parin landelle ja siellä tutustutaan "kantajaan/antajaan" ja jutellaan niitä näitä ja maksuistakin. Kun muodolliset sopimukset on saatu hoidetuksi niin parin mies tai vaimo viettävät pienen intiimihetken ja sitä jatketaan niin kauan, että homma on plakkaarissa.
Ap:llä ei tainnut ihan tälläista ajatusta ollut mielessä?
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:Kiellettiin 1.9.2007, kyllä :/Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siis ihan pakko kysyä; miksi ulkomailta? Ja miksi sijaissynnytäjä?
Siis onko oikeesti? Joskus pähkäilin näitä asioita kun oli paljon juttua munasolunluovutuksesta, ja ajattelin että siihen en pystyisi mutta voisin kuvitella tekeväni jonkun parin onnelliseksi sijaissynnyttäjänä joskus tulevaisuudessa.
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:Oletetaan, että löytyisi välittäjä järjestöjä jotka hoitavat homman virallisesti tai siis luottamuksellisesti ja laadukkaasti niin miten vauva saadaan suomeen? Eikös se sitten vaadi erillinen adoptio juttua joka taas pitkittää odotusta? Tai niin siis parin omista alkioistahan se vauva tuli..
En tiedä täyttä totuutta, mutta olen kuullut, että vauvan kanssa mentäis Suomen suurlähetystöön ja hän saisi sieltä passin. Ja sitten vaan kotiin..??!Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:Oletetaan, että löytyisi välittäjä järjestöjä jotka hoitavat homman virallisesti tai siis luottamuksellisesti ja laadukkaasti niin miten vauva saadaan suomeen? Eikös se sitten vaadi erillinen adoptio juttua joka taas pitkittää odotusta? Tai niin siis parin omista alkioistahan se vauva tuli..
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:En tiedä täyttä totuutta, mutta olen kuullut, että vauvan kanssa mentäis Suomen suurlähetystöön ja hän saisi sieltä passin. Ja sitten vaan kotiin..??!Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:Oletetaan, että löytyisi välittäjä järjestöjä jotka hoitavat homman virallisesti tai siis luottamuksellisesti ja laadukkaasti niin miten vauva saadaan suomeen? Eikös se sitten vaadi erillinen adoptio juttua joka taas pitkittää odotusta? Tai niin siis parin omista alkioistahan se vauva tuli..
Siksi mä huhuilen täällä jotain, jolla olisi faktatietoja.
No kun mä voisin haluta tietää mikä olis sellainen virallinen taho :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja bb:Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:En tiedä täyttä totuutta, mutta olen kuullut, että vauvan kanssa mentäis Suomen suurlähetystöön ja hän saisi sieltä passin. Ja sitten vaan kotiin..??!Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:Oletetaan, että löytyisi välittäjä järjestöjä jotka hoitavat homman virallisesti tai siis luottamuksellisesti ja laadukkaasti niin miten vauva saadaan suomeen? Eikös se sitten vaadi erillinen adoptio juttua joka taas pitkittää odotusta? Tai niin siis parin omista alkioistahan se vauva tuli..
Kannattaiskohan kysyä joltain viralliselta taholta...
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:En tiedä täyttä totuutta, mutta olen kuullut, että vauvan kanssa mentäis Suomen suurlähetystöön ja hän saisi sieltä passin. Ja sitten vaan kotiin..??!Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:Oletetaan, että löytyisi välittäjä järjestöjä jotka hoitavat homman virallisesti tai siis luottamuksellisesti ja laadukkaasti niin miten vauva saadaan suomeen? Eikös se sitten vaadi erillinen adoptio juttua joka taas pitkittää odotusta? Tai niin siis parin omista alkioistahan se vauva tuli..
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:No kun mä voisin haluta tietää mikä olis sellainen virallinen taho :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja bb:Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:En tiedä täyttä totuutta, mutta olen kuullut, että vauvan kanssa mentäis Suomen suurlähetystöön ja hän saisi sieltä passin. Ja sitten vaan kotiin..??!Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:Oletetaan, että löytyisi välittäjä järjestöjä jotka hoitavat homman virallisesti tai siis luottamuksellisesti ja laadukkaasti niin miten vauva saadaan suomeen? Eikös se sitten vaadi erillinen adoptio juttua joka taas pitkittää odotusta? Tai niin siis parin omista alkioistahan se vauva tuli..
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:No kun mä voisin haluta tietää mikä olis sellainen virallinen taho :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja bb:Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:En tiedä täyttä totuutta, mutta olen kuullut, että vauvan kanssa mentäis Suomen suurlähetystöön ja hän saisi sieltä passin. Ja sitten vaan kotiin..??!Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:Oletetaan, että löytyisi välittäjä järjestöjä jotka hoitavat homman virallisesti tai siis luottamuksellisesti ja laadukkaasti niin miten vauva saadaan suomeen? Eikös se sitten vaadi erillinen adoptio juttua joka taas pitkittää odotusta? Tai niin siis parin omista alkioistahan se vauva tuli..
On kuulemma olemassa klinikoita tietyissä maissa, jossa on sijaissynnyttäjiä, tutkittuja ja terveitä. Hedelmöityshoidot ja seurannat hoidetaan niissä virallisesti ja lakiasiat ym ym. Siis samalla lailla hienosti kuin Suomessa silloin kun se oli vielä sallittua. Kyse ei ole mistään katulapsen hakemisesta vaan virallisesta kohdunvuokrasta. Ja ei tietenkään ole mikään sormia napsauttamalla tapahtuva juttu.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:En tiedä täyttä totuutta, mutta olen kuullut, että vauvan kanssa mentäis Suomen suurlähetystöön ja hän saisi sieltä passin. Ja sitten vaan kotiin..??!Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:Oletetaan, että löytyisi välittäjä järjestöjä jotka hoitavat homman virallisesti tai siis luottamuksellisesti ja laadukkaasti niin miten vauva saadaan suomeen? Eikös se sitten vaadi erillinen adoptio juttua joka taas pitkittää odotusta? Tai niin siis parin omista alkioistahan se vauva tuli..
Ei kyllä onnistuisi noin vaan. Sittenhän jokainen lapseton suomalainen pariskunta käy tuolla thaimaassa koppaamassa yhden väittäämällä, että on oma biologinen lapsi..
Tuo edellinen puhuu karua mutta tosiasiallisia huomiota; riskejä on ja vaikea hoitaa täältä kotimaasta
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ihmiset eivät taida tietää mistä puhuvat. Suomessa on noin kymmenen sijaissynnyttäjän avulla syntynyttä vauvaa (vrallisten tietojen mukaan). Ennen lain voimaantuloa.
Kaikki nämä kymmenen vauvaa syntyivät siten että läheinen, esimerkiksi sisko tai äiti, oli sijaissynnyttäjä. Pariskunnan hedelmöittynyt munasolu siirrettiin siis klinikalla sijaissynnyttäjän kohtuun.
En ymmärrä mitä pahaa tällaisessa tavassa toimia oli niin, että se piti lailla kieltää. Suomessa ei ollut tiedossa yhtään ongelmatapausta sijaissynnyttäjän käytöstä. Jos itse menettäisin kohtuni tiedän että siskoni suostuisi sijaissynnyttäjäksi.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ihmiset eivät taida tietää mistä puhuvat. Suomessa on noin kymmenen sijaissynnyttäjän avulla syntynyttä vauvaa (vrallisten tietojen mukaan). Ennen lain voimaantuloa.
Kaikki nämä kymmenen vauvaa syntyivät siten että läheinen, esimerkiksi sisko tai äiti, oli sijaissynnyttäjä. Pariskunnan hedelmöittynyt munasolu siirrettiin siis klinikalla sijaissynnyttäjän kohtuun.
En ymmärrä mitä pahaa tällaisessa tavassa toimia oli niin, että se piti lailla kieltää. Suomessa ei ollut tiedossa yhtään ongelmatapausta sijaissynnyttäjän käytöstä. Jos itse menettäisin kohtuni tiedän että siskoni suostuisi sijaissynnyttäjäksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ihmiset eivät taida tietää mistä puhuvat. Suomessa on noin kymmenen sijaissynnyttäjän avulla syntynyttä vauvaa (vrallisten tietojen mukaan). Ennen lain voimaantuloa.
:flower: Juuri näin.
Alkuperäinen kirjoittaja vera:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ihmiset eivät taida tietää mistä puhuvat. Suomessa on noin kymmenen sijaissynnyttäjän avulla syntynyttä vauvaa (vrallisten tietojen mukaan). Ennen lain voimaantuloa.
No ihmiset on erilaisia.
Mun mielestä ns. kohdunvuokraus on väärin. Kuten myöskin munasolun luovutus jne. Siis todellakin VÄÄRIN, mun ajatusmaailmalla, enkä sitä hyväksy juuri missään tapauksissa.
Eikä mun sitä tarvi perustella. Enkä aiokaan perustella.
Tässä ketjussa tuskin oli tarkoitus alkaa vääntämään siitä laillisuudesta.
Kun tiedät asiasta, auta aloittajaa.
Mä en kirjoita enempää, koska en halua pahaa mieltä niille jotka ajattelevat toisin. Mullakin on kuitenkin oikeus ajatella näin, ja yritä ymmärtää se, että kaikki eivät voi sietää samoja asioita kuin sinä.