Mitä tarkoittaa semi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sivle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jos joku sanoo "ne ovat semi-kavereita" Nii ei voi sanoa melko kavereita tai aika kavereita. Kuullostaa jotenkin oudolta. Parempi olis jos tarkoittais "puoliksi kavereita" joka pistää jälleen miettimään.

Mun mielestä semi tarkoittaa iha semiä. Eli on enemmän kuin kivaa. Ylistetään sanomalla semi - jotain.

[QUOTE="jokuvaa";30163556]jMun mielestä semi tarkoittaa iha semiä. Eli on enemmän kuin kivaa. Ylistetään sanomalla semi - jotain.[/QUOTE]

Minusta semi-kiva tarkoittaa tyyliin melkein-kiva tai jotain. Vähän niinkuin semifinaali on melkein kuin finaali mutta ei kuitenkaan :D

Semi hyvä tyyppi = ihan ok ja kiva tyyppi mutta ei nyt mikään mielenräjäyttäjä (tai henkilö johon turvautuisin hädässä)

Semi ei mikään ylistyssana ole mutta ei mitään dissaavaakaan. Toki riippuu kontekstista. Jos joku uusi (seurustelu)kaveri sanois tykkäävänsä musta semisti niin en olisi ehkä mitenkään erityisen otettu. Jos kyseessä olis tuore tuttavuus niin en kyl odottaisikaan vielä muuta kuin semiä. Eri asia on sitten miksi hän mulle haluaa kertoa että tykkää vähän mut ei täysillä.. Vastaisin varmaan et kiva että edes semisti.

Semi hyvä tyyppi = ihan ok ja kiva tyyppi mutta ei nyt mikään mielenräjäyttäjä (tai henkilö johon turvautuisin hädässä)

Semi ei mikään ylistyssana ole mutta ei mitään dissaavaakaan. Toki riippuu kontekstista. Jos joku uusi (seurustelu)kaveri sanois tykkäävänsä musta semisti niin en olisi ehkä mitenkään erityisen otettu. Jos kyseessä olis tuore tuttavuus niin en kyl odottaisikaan vielä muuta kuin semiä. Eri asia on sitten miksi hän mulle haluaa kertoa että tykkää vähän mut ei täysillä.. Vastaisin varmaan et kiva että edes semisti.
Ei ole. Semi on puoli.

Yhteistyössä