Reilusti vanhempi mies, viehtymys (liian) nuoriin tyttöihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtiva

Vieras
Eli kun täällä noita pedo-aloituksia on nyt ollut, jäin kovasti miettimään tuota miten pedofiilin voisi tunnistaa.
Onko kukaan koskaan miettinyt että yksi korreloiva tekijä voisi olla se, että on kiinnostunut huomattavasti itseään nuoremmista naisista? Lähinnä mietin näitä pariskuntia joissa mies on useita kymmeniäkin vuosia vanhempi kuin vaimo.

Tämä ajatus tuli siitä, että olen itse aikanaan joutunut suht läheisen ihmisen hyväksikäyttämäksi, asia ei koskaan ole kenellekkään paljastunut, en ole siitä puhunut, en vain pysty. Nyt tällä miehellä on itseään yli 20v nuorempi avovaimo, useimmat aiemmat muutkin seurustelukumppanit ovat olleet hyvin nuoria, maksimissaan parikymppisiä mut ei kai alle täysi-ikäisiä kuitenkaan.

En oikeasti sano, että kaikki olisivat taipuvaisia mihinkään sairaaseen vaikka olisi millainen ikäero, mutta oman kokemukseni jälkeen jäin asiaa todella pohtimaan.

Ja voin sanoa ettei tästä miehestä muuten päällepäin kukaan voisi asiaa kuvitella, ei ole hakeutunut työhön lasten pariin tms, on oikein pidetty ja arvostettu ihminen ja mukava ja tavallinen.

Mielipiteitä?

No on sellaisella ihmisellä oltava jotkin vikaa korvien välissä joka aina hakeutuu itseään runsaasti nuorempien seuraan juuri seksuaalisessa mielessä ja muutenkin. Että kyllä ap esimerkki miehestäsi jotakin suuntaviivaa voi piirtää aiheeseen.

en usko teoriaan lainkaan.
mä uskon et pedoja kiihottaa just se et toinen lapsi. useinhan se kiinnostus loppuu kun laps saa vaik naisen muotoja tms ja kohde vaihtuu nuorempaan.

Mä tiedän yhden miehen, joka valmensi tyttöjen urheilujoukkuetta aikoinaan. Oli liki 30 v kun alkoi seurustelemaan yhden valmennettavansa kanssa - sattumoisin tyttö oli juuri täyttänyt 16 v. Vaihtoi nuorempaan (taas juuri 16 v) täyttäneeseen, kun entinen tyttöystävä oli parissakymmenissä. Ja taas vaihto uuteen, kuusitoistakesäiseen. Jne.

Pakko ajatella, että siinä miehessä on jotain hämärää ja hyvin oksettavaa. Nimenomaan siksi, että seurustelee aina vaan teini-ikäisten kanssa. Ei se laittomuuksia tee, mutta haluaisinko hänet naapurikseni tai tyttäreni valmentajaksi? En todellakaan.

Toisaalta, yhdellä tutulla on itseään liki 20 v vanhempi aviomies, missä en näe mitään ällöttävää tai epämääräistä: he tapasivat yhteisen työn kautta, rakastuivat, ja avioituivat. Elävät ihan tavallista perhe-elämää.

hmm, osalla voi olla se että saa olla "fiksumpi" kuin kumppaninsa :)
osa pitää taas nuoresta ulkonäöstä, osa saattaa ajatella että saa koulutettua tottelevaisen vaimokkeen itselleen.. tai sitten voi olla että mies itse on sen verran "lapsellinen" että on enempi samalla aaltopituudella nuorempien kanssa...
toki on niitäkin jotka kiihottuu lapsenkaltaisesta ulkonäöstä, ja sitten on ihan oiekastis airaat pedofiilit...

Itse oon huomannut että ennemminkin sellaiset miehet on pedofilia-hengessä epäilyttäviä, jotka kiinnostuu vähän niinkuin fyysisesti "kehittymättömistä" naisista. Esimurrosikäisen näköisistä. Kovin povekkaat ei niinkään kiinnosta, karvoja ei saa olla jne. Tiedän muutaman tälläisen miehen ja oksettaa ajatellakin.

Pedofiliasta on muuten yksi todella hyvä elokuva, The Woodsman, joka kertoo vankilasta vapautuvan pedofiilin elämästä. Kevin Bacon tekee uskomattoman roolin siinä. Leffa on ahdistava, mutta siitä myös oppii jonkun verran ymmärtämään. Ja tosiaan ymmärtämään, muttei missään nimessä hyväksymään. Se valottaa vähän sitä seksuaalisuuden luonnetta, että mikä niissä tytöissä kiinnostaa.

Itse oon huomannut että ennemminkin sellaiset miehet on pedofilia-hengessä epäilyttäviä, jotka kiinnostuu vähän niinkuin fyysisesti "kehittymättömistä" naisista. Esimurrosikäisen näköisistä. Kovin povekkaat ei niinkään kiinnosta, karvoja ei saa olla jne. Tiedän muutaman tälläisen miehen ja oksettaa ajatellakin.

Pedofiliasta on muuten yksi todella hyvä elokuva, The Woodsman, joka kertoo vankilasta vapautuvan pedofiilin elämästä. Kevin Bacon tekee uskomattoman roolin siinä. Leffa on ahdistava, mutta siitä myös oppii jonkun verran ymmärtämään. Ja tosiaan ymmärtämään, muttei missään nimessä hyväksymään. Se valottaa vähän sitä seksuaalisuuden luonnetta, että mikä niissä tytöissä kiinnostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

hmm. siis mies joka tykkää vaikka pikkutissisistä ,muodottomista ja karvattomista naisista on epäillyttävä pedofilia-hengessä? niinkö? :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
No on sellaisella ihmisellä oltava jotkin vikaa korvien välissä joka aina hakeutuu itseään runsaasti nuorempien seuraan juuri seksuaalisessa mielessä ja muutenkin. Että kyllä ap esimerkki miehestäsi jotakin suuntaviivaa voi piirtää aiheeseen.

Kuten Paavo Lipponen, Sauli Niinistö...

Heillä vikaa korvien välissä?

Yksi ei kovin hyvä tuttava on seurustellut alle 20-vuotiaiden kanssa jo 20 vuotta... Siis vaihtaa aina 16-18 -vuotiaaseen vaikka itse on jo 40v. Se ON hämärää.

niin mutta hän ei ole pedofiili silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

hmm. siis mies joka tykkää vaikka pikkutissistä muodottomista ja karvattomista naisista on epäillyttävä pedofilia-hengessä? niinkö? :xmas:

No okei :D huonosti muotoiltu :D Mut siis kuten joku aikaisemmin kirjoitti niin kiinnostus usein katoaa kun "naisellisia" muotoja tulee. Joten joo, ehkä tissitön ja karvaton aikuinen nainen on laillinen herkku?

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Yksi ei kovin hyvä tuttava on seurustellut alle 20-vuotiaiden kanssa jo 20 vuotta... Siis vaihtaa aina 16-18 -vuotiaaseen vaikka itse on jo 40v. Se ON hämärää.

niin mutta hän ei ole pedofiili silloin.

No ei ole ehkä tai sitten onkin, mutta pitää itsensä jotenkin "aisoissa". No oksettaa kuitenkin.

Niin jos luet OIKEIN huolellisesti tekstini niin siinä lukee että henkilö joka AINA HAKEUTUU itseään huomattavasti nuorempien pariin ?http://kaksplus.fi/keskustelu/t1559114,50=) ko. miehillä kuitenkin oman ikäiset kumppanit nuoruudessa joista eronneet syystä tai toisesta =)

Hänen mielestä kimmoisa 16-vuotias on herkkujen herkku. :p

En tiedä oliko bootypeppin kysymys mulle, mut olis itse siis n.12v kun tämä varsinainen hyväksikäyttö tapahtui.
Et kyllä mun mielestä ihminen joka sen ikäiseen kajoaa on pedofiili.
Toki voi olla viehtymystä teini-ikäisiin eli ei-ihan-lapsiin, mutta en mä tiedä onko se nyt sit kamalan tervettä sekään.

Mut edelleen mietin et voiko kyseessä olla tavallaan se, et tajuaa itse että pedo-ominaisuus itsessä on väärin, ja pyrkii sit "toteuttamaan" sitä harmittomasti lain rajoissa omaan ikään suhteessa hyvin nuorella kumppanilla.

Ja entä sitten kun/jos saa omia lapsia tällaisesta suhteesta tai lähipiiriin syntyy lapsia, onko varmaa että silloin pystyy edelleen hallitsemaan "mieltymystään"?
Vaikka se mieltymys ei ihan pikkulapsiin olisikaan, niin eiköhän siitä aikamoiset traumat jää jos oma isä/läheinen sukulainen alkaa lähenellä vaikka sit vasta teini-iässä. Ja selvennyksenä, et tämä mies ei ollu mun isä, mut muuten vastaavasti läheinen.

Hänen mielestä kimmoisa 16-vuotias on herkkujen herkku. :p

Ja joku saa kiksejä tästä aiheesta.

Niin jos luet OIKEIN huolellisesti tekstini niin siinä lukee että henkilö joka AINA HAKEUTUU itseään huomattavasti nuorempien pariin ?http://kaksplus.fi/keskustelu/t1559114,50=) ko. miehillä kuitenkin oman ikäiset kumppanit nuoruudessa joista eronneet syystä tai toisesta =)

:o :o mistä tohon toi linkki tuli :o :O ?? ei siis ollu mun tuo =)

kummasta nyt puhut? pedofiliasta vai Efebofiliasta?

Ei ap taida tietää niiden eroa.

Siis tiedoksi kaikille:

Pedofiili on kiinnostunut lapsista, jotka eivät ole vielä murrosiässä.

Efebofilia ja hebefilia tarkoittavat murrosikäisiin tai juuri murrosiän ohittaneisiin kohdistuvaa kiinnostusta.

Nämä eivät tietenkään lue toisiaan pois, mutta selkeämpää olisi, jos aiheesta puhuttaessa erotettaisiin ne toisistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En tiedä oliko bootypeppin kysymys mulle, mut olis itse siis n.12v kun tämä varsinainen hyväksikäyttö tapahtui.
Et kyllä mun mielestä ihminen joka sen ikäiseen kajoaa on pedofiili.
Toki voi olla viehtymystä teini-ikäisiin eli ei-ihan-lapsiin, mutta en mä tiedä onko se nyt sit kamalan tervettä sekään.

Mut edelleen mietin et voiko kyseessä olla tavallaan se, et tajuaa itse että pedo-ominaisuus itsessä on väärin, ja pyrkii sit "toteuttamaan" sitä harmittomasti lain rajoissa omaan ikään suhteessa hyvin nuorella kumppanilla.

Ja entä sitten kun/jos saa omia lapsia tällaisesta suhteesta tai lähipiiriin syntyy lapsia, onko varmaa että silloin pystyy edelleen hallitsemaan "mieltymystään"?
Vaikka se mieltymys ei ihan pikkulapsiin olisikaan, niin eiköhän siitä aikamoiset traumat jää jos oma isä/läheinen sukulainen alkaa lähenellä vaikka sit vasta teini-iässä. Ja selvennyksenä, et tämä mies ei ollu mun isä, mut muuten vastaavasti läheinen.

Näin ajattelen minäkin. Olen pahoillani puolestasi :(

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
kummasta nyt puhut? pedofiliasta vai Efebofiliasta?

Ei ap taida tietää niiden eroa.

Siis tiedoksi kaikille:

Pedofiili on kiinnostunut lapsista, jotka eivät ole vielä murrosiässä.

Efebofilia ja hebefilia tarkoittavat murrosikäisiin tai juuri murrosiän ohittaneisiin kohdistuvaa kiinnostusta.

Nämä eivät tietenkään lue toisiaan pois, mutta selkeämpää olisi, jos aiheesta puhuttaessa erotettaisiin ne toisistaan.

Olen samaa mieltä, selkeyttää paljon.

Yhteistyössä