Kun menette eka kertaa katsomaan sukulaisen/ystävän vastasyntynyttä,mitä olette vieneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karoliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olen vienyt aina kahvitarjoamiset, ettei uusien vanhempien ole tarvinnut niistä murehtia. Vauvalle olen aina vienyt jotain pientä, samaten äidille/isälle jotain mistä pitävät; suklaata, kukkia, korvatulpat...;)

Meilläpäin viedään "rotinoita", mikä tarkoittaa yleensä sitä että siin äon lapselle jotain vaatetta ja ehdottomasti myös jotain rotinarinkeliä kahvipöytään (ihan mitä vaan kahvipöydän anninta ettei tuoreen äidin tarvitse itse leipoa).

Vaippapakettia pyysin monelta kun kysyivät, mitä tuoda. Meillä oli vaatteita NIIN älyttömän paljon, että kielsin ne ehdottomasti :D.

Joku toi kahvia, kortin, leivonnaisia, vaippapaketin, suklaata...Minusta ihan vauvan "lahjominen" riittää :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meilläpäin viedään "rotinoita", mikä tarkoittaa yleensä sitä että siin äon lapselle jotain vaatetta ja ehdottomasti myös jotain rotinarinkeliä kahvipöytään (ihan mitä vaan kahvipöydän anninta ettei tuoreen äidin tarvitse itse leipoa).

Meillä rotinoilla tarkoitetaan vain syömisiä. Tavaralahjat ovat erikseen, eikä niitä kutsuta rotinoiksi.

Olen vienyt molemmille. Vauvalle vaikka jonkun vaatteen ja vanhemmille jotain herkkuja. Yleensä vielä äidille erikseen jotain hemmottelujuttua, kuten vartalovoidetta tms.

Itsekin olisin toivonut jotain huomioimista synnytyksen jälkeen, mutta vähiin jäi... Oli onneksi niitäkin vieraita, jotka esim. toivat syötävää mukanaan tai äidille suklaata :). Vaikka vauva tietenkin on tärkein, niin on se äiti kuitenkin aika urakan tehnyt ja synnytyksen jäljiltä aika herkissä ja haavoittuvissa tiloissa.

Yleensa olen vienyt aina vauvalle jotain ja lisaksi kakun tai muuta syotavaa, jos kyseessa laheisempi ystava myos ruuan jonka voi myohemmin laittaa vain uuniin tai lammittaa kattilassa, kuten lasagnen tai keiton.
Itse sain tutuilta kassillisen syotavaa, jossa oli mm tuoremehuja, jogurttia, marjoja, hedelmia ym, ja kaikki oli sellaisia hieman parempia, mita ei itse aina raski ostaa, joten se oli todella mieluinen ja kaikki meni hyvaan kayttoon.

Itse kaipasin esikoisen vauva-aikana jotakin pientä muistamista itselleni (jotenkin oli semmonen fiilis että edes mies tai omat vanhempani olisivat voineet ilahduttaa/piristää vaikka suklaalevyllä).
Mutta siis meille tuotiin ja itse ollaan viety joko vaippoja tai boby vauvalle ja pullaa/muuta kahvipöytään.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Jotakin kahvipöytään, kukkia äidille ja vauvanvaatteita vauvalle.

Ennenkuin viette iänikuisia vaatteita vauvalle, niin miettikää saattaisiko vauvan suvussa mahdollisesti olla vähän isompia serkkuja tms. joiden jäljiltä saattaa olla säkkikaupalla kierrätettyä vaatetta. Itsellä oli juuri näin, joten lähinnä harmitti toisten puolesta, kun olivat tuhlanneet rahaa vaatteisiin joille meillä ei ollut mitään tarvetta.

Sukulaiselle: Kahvipöydän antimet+kahvia=rotinat ja vauvalle joku lelu/kirja tms

Ystävälle: Kahvipöydän antimet sekä ruokaa, esim makaroonilaatikko ja välipalatarpeet=mehua, leipää, hedelmiä ja vauvalle joku pieni vaate/lelu/kirja

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Jotakin kahvipöytään, kukkia äidille ja vauvanvaatteita vauvalle.

Ennenkuin viette iänikuisia vaatteita vauvalle, niin miettikää saattaisiko vauvan suvussa mahdollisesti olla vähän isompia serkkuja tms. joiden jäljiltä saattaa olla säkkikaupalla kierrätettyä vaatetta. Itsellä oli juuri näin, joten lähinnä harmitti toisten puolesta, kun olivat tuhlanneet rahaa vaatteisiin joille meillä ei ollut mitään tarvetta.

Olen yleensä kysynyt, haluavatko tuoreet vanhemmat vaatteita vauvalle, leluja tai jotakin muuta. Yleensä vanhemmat ovat esittäneet toivomuksen vaatteista.

Mä olen viime aikoina vienyt vauvalahjaksi tuutulaulu-cd:n (+mahdollisesti kirja, jossa laulujen sanat ja nuotit).

Isommille sisaruksillekin olen monesti jotain ihan pientä vienyt, tyyliin pikkuauto tai niitä kaikenlaisia keräilyjuttuja (HelloKitty, Filly Princess, Gogot jne, joita löytyy aina kassojen lähettyviltä) Jotain siis ihan pientä, mutta kuitenkin sellaista että isompi sisaruskin kokee olevansa tärkeä.

Joillekin vanhemmille olen vienyt sopivan osan Baby blues -sarjakuvasarjasta, mutta aina olen jotain kahvipöydän tarjottavaa vienyt mukanani.

Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Itse kaipasin esikoisen vauva-aikana jotakin pientä muistamista itselleni (jotenkin oli semmonen fiilis että edes mies tai omat vanhempani olisivat voineet ilahduttaa/piristää vaikka suklaalevyllä).
Mutta siis meille tuotiin ja itse ollaan viety joko vaippoja tai boby vauvalle ja pullaa/muuta kahvipöytään.

Mitäs vauvasta, mutta MINÄMINÄMINÄ!!! MINUT on huomattava ja MINUA on muistettava, sillä minä olen ÄITI! Ärsyttävää! Oletko ajatellut olisiko ehkä isäkin kaivannut jotain pientä muistamista? Tai mummo(t) tai vaari(t)?

Yhteistyössä