Mikä on harvinainen sukunimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Jonttu-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
No höh.. Käyttäisin sitä nimipalvelua, jos tietäisin edes hitusen noita harvinaisia nimiä...

Olisi mielenkiintoista tietää, millaisia ne harvinaiset nimet ovat.. Ovatko ne kaksiosaisia, ulkomaankielisiä, onko niissä harvinaisempia kirjaimia (c,x,z,w), jne...

No, minun harvinaiset nimeni (entinen ja nykyinen) eivät ole omituisia, eivät vieraskielisiä. niissä ei ole harvinaisempia kirjaimia, eivätkä ne ole kaksiosaisia. Toinen näistä on jopa ihan nen-loppuinen. En usko, että monikaan tajuaa niitä niin harvinaisiksi, vaikka välillä kuulen että onpa erikoinen/kaunis/en ole ennen kuullutkaan/tarkoittaako se jotain/mistä tuo nimi tulee tms, mutta tuskin kukaan niitä sillä tavalla mieltää harvinaisikai kuin jotain Von Der Dziok tms vieraskielinen outous.

Alkuperäinen kirjoittaja jos:
jos jonkun sukunimen kantajia on n. 1000 henkilöä, niin onko se yleinen vai harvinainen?

Mun mielestä se on aika harvinainen kun miettii kuitenkin sitä et miten paljon täällä asuu porukkaa... Ja sit miten paljon niitä Virtasia esim on :whistle:

Mun sukunimeä on tällä hetkellä 312, enkä ole törmännyt muihin kuin mieheni sukuun joten on sekin mun mielestä harvinainen =)

meitä on 12. Se on myös yksi syy miksi en ota mieheni sukunimeä kun mennään naimisiin. En halua että oma nimeni häviää, koska suku on vähenemään päin. Johtuu siitä että melkein kaikki tyttöjä.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
No höh.. Käyttäisin sitä nimipalvelua, jos tietäisin edes hitusen noita harvinaisia nimiä...

Olisi mielenkiintoista tietää, millaisia ne harvinaiset nimet ovat.. Ovatko ne kaksiosaisia, ulkomaankielisiä, onko niissä harvinaisempia kirjaimia (c,x,z,w), jne...

Mun nimeni on kaksiosainen, väliviivalla. Ei vierasperäisiä kirjaimia, mutta toinen osa ei tarkoita mitään. Ja kaikki aina kysyy, että mitä se tarkoittaa. Sama juttu äitini tyttönimessä, jonka kantajia on vain 15.

Tyttönimeäni on n.20 ihmisellä, kaikki sukua keskenään. Nykyistä sukunimeä n. 70, kaikki ei ole sukua keskenään. Nykyinen sukunimeni on kyllä ihan tuikitavallisen kuuloinen, kaksiosainen. Eikä tuo tyttönimenikään mikään hirveän erikoinen ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun edellistä sukunimeä on 39kpl elossa.
Nykyistä 278, enkä pidä sitäkään kovin yleisenä, muttei enää niiiin harvinainen =)

Omaani vielä kommentoin, että tuo edellinen nimeni, niin kaikki ovat sukua keskenään. Ja se kirjoitetaan erillailla kuin sanotaan.

Nykyinen nimi on mun mielestä ihan normaali, mutta paikkakunnan nimi =)

Yhteistyössä