Onko mieheni narsisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahdistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ahdistus

Vieras
Nyt kaipaisin hieman tukea epäilylleni, tässäpä hieman listaa miehen luonteenpiirteistä ja käytöksestä:

*vika on aina minussa vaikka hän itse töppäilisi
*minussa on paljon asioita jotka häiritsevät häntä, esim syön väärällä tavalla tai minussa on joku epäkohta
*valehtelee jatkuvasti eikä tunnusta tekevänsä sitä, ei edes vaikka minulla olisi todistusaineiso kädessä
*henkinen (ja fyysinenkin ääritilanteessa) väkivalta
*liioittelee asioita muille ihmisille jotta saisi huomiota
*tiedän et hänellä vaikea lapsuus ja hänen isänsä hyvin samanlainen, tyranni ja arvostellut lapsiensa kykyjä ja ulkonäköä jo lapsuudessa, mm mieheni oli lapsena isänsä haukkumana" sumopainija"
*en pärjää kuulema ilman häntä
*päättää yleensä itse kaikesta eikä kysy mielipidettäni kuin ääriharvoin
*erittäin impulsiivinen, kiihtyy 0-100 sekunnissa
*en ole pystynyt muuttamaan häntä tippaakaan kolmen vuoden aikana, en edes perheen menetyksen uhalla
*minä olen aina hänen mielestään syyllinen ja kun hän jää kiinni valehtelusta tai jostain niin heijastelee minuun sen että minä olenkin se valehtelija

Tässä jotain.. listaan lisää sitä mukaa kun tulee mieleen.. Olen jokatapauksessa lähtemässä tästä suhteessa, meillä on pieni lapsi ja pelkään että lapsen elämä menee pilalle. :(

..lisäksi muiden ihmisten silmissä hän vaikuttaa usein hurmurilta, osaa mielistellä ja ladella kohteliaisuuksia! Harva uskoisi kuinka erinlainen mies on kotona..

Aikalailla narsistilta kuulostaa, tuollainen oli minunkin ex. Tosin omani ei vaivaudu olemaan kaikkien ulkopuolistenkaan silmissä hurmuri, on nöyryyttänyt minua kavereidensakin nähden aika paljon. Suhteen alussa oli mitä miellyttävin ja huomioivin, mutta kummasti se jossain vaiheessa loppui.
Meillä kun mies halusi pizzaa, niin sitä oli saatava tai mökötettiin loppu päivä, mutta itsehän se ei sitä pizzaa voinut tilata, vaan minun piti se tilata ja ottaa vastaan ja yleensä maksaakin, kun eihän hänellä koskaan ollut käteistä.

JOs sä pelkäät että lapsen puolesta niin miksi et lähde, ei tuo kyllä normaalilta kuulosta.
Ja jos lähdet niin lähde salaa, ei minkäänlaista ilmoitusta ukolle. Ja mieluummin turvakodin kautta, saat sieltä apua.

www.narsistienuhrit.info

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aikalailla narsistilta kuulostaa, tuollainen oli minunkin ex. Tosin omani ei vaivaudu olemaan kaikkien ulkopuolistenkaan silmissä hurmuri, on nöyryyttänyt minua kavereidensakin nähden aika paljon. Suhteen alussa oli mitä miellyttävin ja huomioivin, mutta kummasti se jossain vaiheessa loppui.
Meillä kun mies halusi pizzaa, niin sitä oli saatava tai mökötettiin loppu päivä, mutta itsehän se ei sitä pizzaa voinut tilata, vaan minun piti se tilata ja ottaa vastaan ja yleensä maksaakin, kun eihän hänellä koskaan ollut käteistä.

Eli onko narsisti sama kuin huonokäytöksinen juntti?

Eli onko narsisti sama kuin huonokäytöksinen juntti?

No ei. Tuo mun esimerkki oli vain yksi niitä asioita missä mies mua yritti pomputella. Nuo ap:n mainitsemat esimerkit on ihan narsistin piirteitä ja samat viat oli munkin exässä.

Kyllä se niin on, että parempi kun lähdet lasten kanssa salaa.mene vaikka turvakotiin ja kerrot että olet henkisesti rikki sen toilailuihin.ymmärtävät kyylä.itselleni kävi aikoinaan samalla tavalla ja en ole katunut kun lähdin.

Alkuperäinen kirjoittaja miks ??:
Miks te otatta tollasia miehiä, kun kunnollisia (mutta ei ehkä niin komeita) miehiä on vapaana vaikka kuinka paljon?

Koska narsistit osaa huijata yllättävänkin kauan hurmaavaa ja rakastavaa puolisoa, niin ku mun siskolle kävi:( Kaks vuotta oli itse ihanuus ja sit ku oli saanu siskon täysin koukkuunsa(osas tietty sillai salaa manipuloida) ni vasta sitten rupes pikkuhiljaa näyttämään oikeen luontonsa...

Meillä mies ei kyllä kovin kauaa osannut feikata koska on niin temperamenttinen, mutta minä tein osaltani virheen kun uskottelin kykeneväni muuttamana häntä rakkaudellani - turhaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
zzz: luuletko tosiaan että sairas mies antaisi siihen lupaa jos kysyttäis?

en tietenkään luule. Mutta ajattelin vaan ilmoittaa, ettei tule yllätyksenä. Itselle tuli yllärinä. Ja minullakin oli narsistinen mies.

Meillä mies ei kyllä kovin kauaa osannut feikata koska on niin temperamenttinen, mutta minä tein osaltani virheen kun uskottelin kykeneväni muuttamana häntä rakkaudellani - turhaan.

Salkkareissakin Aaro näytti muiden silmissä epäilyttävältä, mutta ei sen naisen mielestä, jonka kanssa se oli...

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja zzz:
Ajattelin täyttää salaa asuntohakemuksen ja ilmoitan miehelle lähdöstäni vasta muuttopäivänä.

jos teillä on yhteishuoltajuus, niin miehen lupa tarvitaan siihen, että lapsi saa muuttaa mukana.

Eikä tarvii erotilanteessa todellakaan lupia!

Minulle soitettiin maistraatista silloin "koska teillä on yhteishuoltajuus, niin tähän tarvitaan miehen lupa, että lapsi voi muuttaa yhteisestä kodista".

En sit tiedä oliko tuo jotenkin poikkeus, mutta näin vaan meillä oli. Tammikuussaa erottiin.

Tänään kuulin meidän yhteisiltä kavereilta, että mieheni oli kertoillut heille että minä en antaisi hänen käydä terapiassa ja että häpeäisin sitä ja että se ei olisi ns. normaalia elämää.. :o Todellisuudessa minä olin se joka hänet terapiaan usutin puoli väkisin ja vakuutin että se olisi vain hänelle hyväksi.. Uskomattomia satuja.. :/ Kaikkea muutakin sontaa hän oli tutuillemme kertonut. Taitaa elää jossain ihan omassa maailmassaan..

Kyllä, lähdössä ollaan heti kun vaan asunnon saan.. Eihän se helppoa ole yksin pienen lapsen kanssa, vielä olisi opiskelukin edessäpäin mutta kai sitä jotenkin selvitään?

Kyllä, lähdössä ollaan heti kun vaan asunnon saan.. Eihän se helppoa ole yksin pienen lapsen kanssa, vielä olisi opiskelukin edessäpäin mutta kai sitä jotenkin selvitään?

kyllä selviätte! huomaat jälkikäteen miten paljon helpompaa ja parempaa elämä on ilman sairasta miestä.