mä vain en pääse eroon tuosta tupakasta ja olen raskaana:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa

Vieras
*hakkaa päätä seinään ja kovaa ja kiroaa itsensä alimpaa*

joka hiton rööki minkä vedän saa mulle kamalan omantunnontuskan. joka ilta päätän että huomenna lopetan ja ei aina sama homma! aamulla rööki huuleen ja siitä se sitten jatkuu. tämä ei ole todellista!!! saako noita mitään nikotiini valmisteita raskaana käyttää lopetuksen tueksi?

Alkuperäinen kirjoittaja elä:
älä stressaa, huomena vähennät! mä poltin koko raskauden ajan ja terve poika tuli. vähensin kyl todella reippaasti, mut lopettamaan en pystyny. :(

montako suunnilleen poltit päivässä? mulla kun välillä menee yli 10kpl päivässä:(

älä stressaa, huomena vähennät! mä poltin koko raskauden ajan ja terve poika tuli. vähensin kyl todella reippaasti, mut lopettamaan en pystyny. :(

minkä ikäinen poika?

ap miksi riskeeraat lapsesi ja aiheutat hänelle pahaa?

Voi kuule, sama täällä. En vain saanut lopetettua. Joskus olin päivän tai kaksi polttamatta, mutta taas retkahdin :ashamed: Synnytyksen jälkeen olin polttamatta 8 päivää ja taas tyhmä retkahdin... ja omatunto kolkutti joka päivä.

:hug:

Tiedän tasan tarkkaan miltä sinusta tuntuu,jotkut pystyvät lopettaa välittömästi plussan saatuaan kun taas toiselle lopettaminen on tosi vaikeeta..mä olen polttanut koko raskauden ajan mutta en joka päivä ja olen saanut vähennettyä huomattavasti.Tsempit sulle lopettamiseen :hug:

no tiedän riskit ja tiedän että riskeeraan lapsen ja omankin terveyden ja kaiken ja ei en vain pysty. työpäivinä menee vähemmän koska töissä en polta. mutta sitten vapaapäivinä menee enemmän. olen neuvolaan sanonut että en polta kun pelkäsin reaktiota.

aloita vähentämällä.. polta aluksi puolet siitä minkä normaalisti, sitten taas puolitat sen määrän, lopulta kun määrä olisi enää 1 tai 2 päivässä niin on suht helppoa lopetytaa ja vaikak ei lopettaisikaan niin siitä ei ole läheskään yhtäpaljon haittaa kuin 10-20 savukkeesta
mä jouduin lopettamaan kahvin juonnin että pystyin olla polttamatta..

kannatta kokeilla esim nicorette inhalaattoria tai sitten sitä sähkö tupakkaa

Alkuperäinen kirjoittaja Tiffendaalen:
Voi kuule, sama täällä. En vain saanut lopetettua. Joskus olin päivän tai kaksi polttamatta, mutta taas retkahdin :ashamed: Synnytyksen jälkeen olin polttamatta 8 päivää ja taas tyhmä retkahdin... ja omatunto kolkutti joka päivä.

:hug:

mulla sama homma,helposti menee päivä tai kaksi ilman ja sitten taas repsahtaa,mäkin olin ekan muksun aikana polttamatta 2kk kun päästiin laitokselta pois ja sitten idiootti repsahdin uudelleen!

En kyllä ymmärrä tuollaista yhtään. Kyllä oman lapsen etu ja hyvinvointi menisi itsellä omien halujeni edelle. Ja jollei pysty lopettamaan,olisi kannattanut hakea jo heti apua kun ei näytä omilla avuin lopetus onnistuvan.
Mikään ei ole kamalampaa kuin nähdä odottava nainen tupakka huulessa

Mullakin sama juttu. En vaan pysty. Olen ostanut nikotiinikorvaustuotteita, muttei ne auta. Normaalisti poltan askin päivässä, nyt on mennyt ehkä 5 per päivä.

Tiedän että vaarannan lapseni, mä TOTTA HELVETISSÄ TIEDÄN joten tupakan vaaroista on turha saarnata.

Mulla on (ennen raskauttakin) ollut monia lopetusyrityksiä. mut se tuntuu mahdottomalta. mä masennun ja ahdistun kun yritän lopettaa. se on oikeesti ihan hirveää. Kuulostaa ehkä kauhealta, mutta elämästä puuttuu ilman röökiä jokin tärkeä ja en osaa eläää ilman.

Alkuperäinen kirjoittaja Eitajua!:
En kyllä ymmärrä tuollaista yhtään. Kyllä oman lapsen etu ja hyvinvointi menisi itsellä omien halujeni edelle. Ja jollei pysty lopettamaan,olisi kannattanut hakea jo heti apua kun ei näytä omilla avuin lopetus onnistuvan.

joo ei mua joudukkaan kukaan missään näkemään tupakka suussa koska häpeän asiaa niin että poltan salaa kotona takapihalla jonne kukaan ei näe.

Joka kerta kun laitat tupakan suuhun, niin ajattele vauvaa mahassas. Se raukka sätkii hulluna happivajeen takia ja on tän kohtauksen jälkeen liikkumatta seuraavan puolituntia. Ite poltin 15vuotta, mutta lopetin heti kun plussasin. Nyt rv 31+6 ja oon niin helvetin onnellinen, että pääsin röökinpaskasta irti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no tiedän riskit ja tiedän että riskeeraan lapsen ja omankin terveyden ja kaiken ja ei en vain pysty. työpäivinä menee vähemmän koska töissä en polta. mutta sitten vapaapäivinä menee enemmän. olen neuvolaan sanonut että en polta kun pelkäsin reaktiota.

reaktio on aiheellinen!! sun PITÄÄÄ lopettaa! ole vastuullinen aikuinen ja kerro neuvolassa ja pyydä apua! on aivan selvää että tupakointi on haitallista syntyvälle lapsellesi! pystytkö elämään syyllisyyden kanssa kun lapsellasi todetaan jokin neurologinen sairaus ja elämänne on todella vaikeaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Eitajua!:

no mua ei ainakaan tarvi kenenkään nähdä kun poltan piilossa,joillekkin riippuvuus on vaan ISO ongelma!

montako suunnilleen poltit päivässä? mulla kun välillä menee yli 10kpl päivässä:(

mulla meni 1-5 tupakkaa päivässä. tsemppiä!

Onko se 1-2 tupakkaa päivässä OIKEASTI vaaraksi? Enpä oikein usko. Mutta odottavalle äidille se on ihana hermojen lepuutus ja stressi vähenee. Sen itselleni sallin. Ei tuollaisesta määrästä lapsellekaan viekkareita tule.

Alkuperäinen kirjoittaja Upi:
Joka kerta kun laitat tupakan suuhun, niin ajattele vauvaa mahassas. Se raukka sätkii hulluna happivajeen takia ja on tän kohtauksen jälkeen liikkumatta seuraavan puolituntia. Ite poltin 15vuotta, mutta lopetin heti kun plussasin. Nyt rv 31+6 ja oon niin helvetin onnellinen, että pääsin röökinpaskasta irti.

nooo ei se kyllä noin mee.. ihan se nytkin tuolla liikkuu vaikka vähänaikaa sitten kävin tupakalla!!

Alkuperäinen kirjoittaja ja oikeasti:
Onko se 1-2 tupakkaa päivässä OIKEASTI vaaraksi? Enpä oikein usko. Mutta odottavalle äidille se on ihana hermojen lepuutus ja stressi vähenee. Sen itselleni sallin. Ei tuollaisesta määrästä lapsellekaan viekkareita tule.

pah mitä skeidaa! tuleehan sullekin viekkarit, miksei lapsellesi!

Mitä apua neuvolasta voi saada? Minä olen kokeillut nikotiinipurkkaa, tabletteja, laastareita, inhalaattoria, niitä lääkkeitä (Champix) ja en pysty lopettamaan tupakointia. Eli mitä ne neuvolassa enää voi? Siellä on vaan sanottu että 1-5 tupakkaa ei maata kaada mutta mielummin tietenkin ilman, mutta jollain tasolla ymmärtävät riippuvuuksia. Minä vain EN pääse tupakasta eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja puhu neuvolassa:

minkä ikäinen poika?

ap miksi riskeeraat lapsesi ja aiheutat hänelle pahaa?

poika täytti just 14

Alkuperäinen kirjoittaja Upi:

nooo ei se kyllä noin mee.. ihan se nytkin tuolla liikkuu vaikka vähänaikaa sitten kävin tupakalla!!

niin. sätkii hulluna happi vajausta. ootko tosiaan noin tunteeton?