mitä tekisit tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Oops"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Oops"

Vieras
Teini-ikäinen tyttäreni kertoi, että joku tuttu poika oli viikonloppuna sanonut (ei mun lapselle suoraan vaan hän itten taas kuuli asiasta kaverin kautta), että on pöllinyt erään 3. luokkalaisen puhelimen. Tämä 3. luokkalainen on tyttäreni koulukaveri...

Pojan nimenkin tiedän nyt.
Tyttäreni sanoo, ettei tiedä onko juttu totta. Itse en tunne tämän 3. luokkalaisen vanhempia tms. mutta ottaisitko yhteyttä esim. opettejaan asian tiimoilta?

Jos puhelin on oikeasti varastettu niin olisihan siitä jouduttava vastuuseen.. mutta kaikki nää on pelkkii huhupuheita. Hmm...

Kai sitä vois vaikka opettajalle pistää viestiä että oot kuullut tällasta, mutta todellakin painottaa että et voi tietää onko totta. Vois sitten selvitellä hommaa.

Alkuperäinen kirjoittaja elämä kantaa;21918080:
mä ehkä sanoisin sen tytön äidille jolta puhelin oli pöllitty, että selvittää sen pojan vanhempien kanssa. ettei sun tytön tai muidenkaan nimi tuu julki.

En tunne sen tytön vanhempia ollenkaan. Mun lapsellani on aika iso luokka, ei edes muistanut tämän tytön sukunimeä.

Mitäs jos pyytäisin lastani huomenna kysymään vaivihkaa että onko sen puhelin pöllitty. Jos se sanoo että on, laitan s-postia opettajalle?

Vai miten tässä nyt pitäs toimia... hmm...

Opettajalle, varastetun puhelimen omistjan vanhemmille.
Limsa-automaatit on se, johon lapset ja teinit käyttää puhelimia. Kannattaa muistaa, että kaikilla on oikeus kuvata julkisilla paikoilla ;) ja valokuva on erittäin hyvä todiste, etenkin kun puhelimen käytöstä jää kuitenkin tieto ylös. Limsa-automaatilla tiettyyn kellonaikaan oleva henkilö ja operaattorilta puhelimen käytöstä tositteet saa pikkurikolliset polvilleen.
On otettu kiinni varastetuilla puhelimilla asioivia teinejä, oikea kysymys, sitten pieni juoksu ja maija hakee. Mitä hienointa, on niin innostunut turvaamaan toisten ihmisien omaisuutta, niin vapaa-ajallakin kulkee silmät auki ja oikeasti puuttuu asioihin.

Mielestäni asia ei kuulu opettajalle pätkän vertaa ellei sitten koulussa ole tämä tapahtunut. Toisaalta, jos koulu kieltää kännyköiden pidon koulussa niin sitten ei kuulu sinne pätkääkään. Vanhempien on otettava vastuu ja opettajan kautta ei kotiasioita selvitetä elleivät ne liity kouluun. Antakaa opettajille opetusrauha.

Yhteistyössä