Mitä mieltä olette sairaanhoitajan tavasta toimia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Sain raportin että tippa on otettu pois klo 09.00. Kun menin potilaan luo klo 15.00 huomasin että hän oli saksilla leikannut tipan poikki ja solminut pään, siten että noin 10 cm tippaletkua roikkuin iv.kanyylissa kiinni. Hoitaja vain siihen sanoi että on niin ennenkin tehnyt kun kysyin miksi niin oli toiminut. Mitä pitäisi tehdä vai antaako asian olla?

No ei tuo ole oikein toimittu.. siis periaatteessa siinä ei ole mitään väärääkään tapahtunut, jos tippa letkun pää on solmittu, eli infektio portti on periaatteessa kiinni ja tippa on jokatapauksessa tukossa, mut kyl mä tuosta mainitsisin eteenpäin. Mitä jos tipan olisi löytänyt omainen (oletan et olet toinen hoitaja), ei se ole iso vaiva jos tippa pitää ottaa pois jokatapauksessa et sen seit poistaa samontien.

No siis toi on kyllä selkeesti väärin ja kotikutoista, kyllä mun mielestä tohon voi puuttua. Mitä muita erikoisia "näin mä oon aina tehnyt" -tapoja tällä sairaanhoitajalla mahtaa olla?

[QUOTE="Kaisa";21941887]Oikeesti sillä vaivalla ku on kieputtanu sen tippaletkun (+ pussin) solmulle ja katkaissu letun, ni ois käyny hakemassa tupon ja ottanu kanylin pois.[/QUOTE]

No kun asiaa kysyin häneltä niin hoitaja sanoi ettei ollut välineitä mukana ja oli sitten unohtanut koko asian

[QUOTE="Jepulis";21941913]No siis toi on kyllä selkeesti väärin ja kotikutoista, kyllä mun mielestä tohon voi puuttua. Mitä muita erikoisia "näin mä oon aina tehnyt" -tapoja tällä sairaanhoitajalla mahtaa olla?[/QUOTE]

jos "puutun asiaan" niin saan varmasti tän hoitajan viha päälleni ja tulee vaikea työskennellä samoissa vuoroissa.

jos "puutun asiaan" niin saan varmasti tän hoitajan viha päälleni ja tulee vaikea työskennellä samoissa vuoroissa.

Tulkoot.. parempi niin, mitä tuon viritelmän ois joku omainen löytäny. Ja jos tulee, ni sit mainitset esimiehelle. Esimiehen tehvänä on puhutella se sh.
Miks ihmeessä ei vain laittanu sitä tippaa kiinni ja käyny hakemassa välineitä. Harvonpa ne siinä käden ulottuvilla on.

[QUOTE="Kaisa";21941956]Tulkoot.. parempi niin, mitä tuon viritelmän ois joku omainen löytäny. Ja jos tulee, ni sit mainitset esimiehelle. Esimiehen tehvänä on puhutella se sh.
Miks ihmeessä ei vain laittanu sitä tippaa kiinni ja käyny hakemassa välineitä. Harvonpa ne siinä käden ulottuvilla on.[/QUOTE]

Tää tapahtu viikonloppuna ja olin lentää persuksilleni kun tän näin, ekas ajattelin että joku perushoitaja on tehnyt näin?

[QUOTE="Kaisa";21941956]Tulkoot.. parempi niin, mitä tuon viritelmän ois joku omainen löytäny. Ja jos tulee, ni sit mainitset esimiehelle. Esimiehen tehvänä on puhutella se sh.
Miks ihmeessä ei vain laittanu sitä tippaa kiinni ja käyny hakemassa välineitä. Harvonpa ne siinä käden ulottuvilla on.[/QUOTE]

Edelleen samaa mieltä. Toi on epäammatillinen tapa toimia, ja on siihen löydyttävä aikaa/ halua/ viitsimistä, että käy hakemassa tupon ja teipin, jos ei niitä ole taskussa...

Tää tapahtu viikonloppuna ja olin lentää persuksilleni kun tän näin, ekas ajattelin että joku perushoitaja on tehnyt näin?

Tuota, hmmmmm, 16v erikoissairaanhoidon sah:n kokemuksella sanoisin, ettääärettömän usein perushoitajilla on huomattavan paljon paremmin hallussa hommat kuin esimerkiksi nuorilla sairaanhoitajilla :)

Vai onko tää provo? Provotutka alkoi tuon viimeisen lauseesi jälkeen vaimeasti piipata???

Onhan sitä tapahtunut että tippa on loppunut ja verta pakannut tippaletkuun ja kun kanyylin on sit keittosuolalla huudellut niin on lähtenyt toimimaan taas, mutta tässä ei oltu edes kanyylia huuhdeltu.

[QUOTE="vieras";21942002]Onhan sitä tapahtunut että tippa on loppunut ja verta pakannut tippaletkuun ja kun kanyylin on sit keittosuolalla huudellut niin on lähtenyt toimimaan taas, mutta tässä ei oltu edes kanyylia huuhdeltu.[/QUOTE]

nyt ei ollu tukkeentuneesta kanylista kyse vaan katkaistusta ja muka poistetusta..

Kyllä nyt ph/lh tietävät ettei noin tehdä iv.letkulle. Täysin ammattitaitoinen tuommoinen sh on. Onkos tuommoine edes käynyt sairaanhoitajaksi? Joku valehoitaja taas. TAI TODENNÄKÖSEMMIN TÄMÄ on PORVOOSTA PÄIVÄÄ!

[QUOTE="sipsi";21941998]Tuota, hmmmmm, 16v erikoissairaanhoidon sah:n kokemuksella sanoisin, ettääärettömän usein perushoitajilla on huomattavan paljon paremmin hallussa hommat kuin esimerkiksi nuorilla sairaanhoitajilla :)

Vai onko tää provo? Provotutka alkoi tuon viimeisen lauseesi jälkeen vaimeasti piipata???[/QUOTE]

valitettavasti kyl niin sh:ssa kuin ph:ssakin löytyy kaikenlaisia säheltäjiä. Toiset ei uskalla koskea känyliin ollenkaan ja toiset on vähän liianki innokkaita räpeltämään niitä.