Pelottava koira

Vilma vasikka

Jäsen
06.04.2010
879
0
16
Menin käymään kaupassa ja kaupan ulkopuolella vaelteli irti nuori husky-uros, joka sitten hyökki muiden urosten kimppuun ja kun tuli mies jonkun pikku-koiran kanssa, niin koira lähti niitä seuraamaan ja yritti väkisin koiran kimppuun. Mies yritti epätoivoisesti pitää isoa koiraa kaukana omastaan (husky yritti purra miestäkin), onneksi ehtivät rappukäytävään piiloon.
Mihin tuommosissa tapauksissa pitää soittaa, kun koira kerran on vaarallinen? Harva uskaltaa ottaa autoonsa ihan tuntematonta koiraa, jos ei ole edes millä koiraa kuljettaa : /

Se, miten koira käyttäytyy toisia koiria kohtaan ei kerro mitään siitä miten se käyttäytyy ihmisiä kohtaan. Mikään tossa tarinassa ei siis tue sitä että koira olis ollut vaarallinen. Miksi et itse mennyt ottamaan koiraa kiinni. Aina joku narunpätkää löytyy jolla koiran voi ottaa kiinni odottamaan tarhalta hakijaa.

Jos osut esim. onnettomuuspaikalle niin seisotko kädet tanassa odottamassa että "ammattilaiset" tulee paikalle vaikka joku tarviisi apua?

Alkuperäinen kirjoittaja järki käteen;21957691:
Se, miten koira käyttäytyy toisia koiria kohtaan ei kerro mitään siitä miten se käyttäytyy ihmisiä kohtaan. Mikään tossa tarinassa ei siis tue sitä että koira olis ollut vaarallinen. Miksi et itse mennyt ottamaan koiraa kiinni. Aina joku narunpätkää löytyy jolla koiran voi ottaa kiinni odottamaan tarhalta hakijaa.

Jos osut esim. onnettomuuspaikalle niin seisotko kädet tanassa odottamassa että "ammattilaiset" tulee paikalle vaikka joku tarviisi apua?

Ai jos se puri jo miestä, jota seurasi? Ja mä en tosiaankaan lähde ison mahani kanssa saalistamaan jotain tuntematonta, hyppivää koiraa, vaikka koirista pidänkin.

Sopivasti liioiteltu eri kohtia ilmeisesti. Irrallaan oleva Husky ei nimittäin taatusti yritä purra miestä tai mitään muutakaan ihmistä, siitä voin laittaa pääni pölkylle. Nimittäin husky puree jos haluaa, ei yritä.

Yhteistyössä