Esikoisen päivähoitopaikan säilyttäminen kun vauva tulee perheeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tätimoonika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tätimoonika

Vieras
Tässä toista lasta odotan. Esikoinen on pph-lla päivähoidossa ja olemme kovasti mieltyneet häneen ja paikkaan. Mietinkin tässä, onko mahdollista säilyttää hoitopaikka ä-lomani ajan? Onkos se niin, että kun maksaa väh. 6 päivää hoitoa kuukudessa, paikka säilyy?
Mietin tässä, että lapseni viihtyy niin hyvin hoidossa, että mieluusti kävisi ne päivät hoidossa. Nyt tietenkin oon laiska ja huono äiti, mutta tämmöstä mietin ihan vakavissani. Jos olisi mahollista, niin esikoinen kävisi joitakin päiviä kuussa hoidossa, saisi tavata kavereita ja paikka säilyisi. Onko tämä mahdollista, kokemuksia?

Kyllä minä säilyttäisin hoitopaikan tässä tapauksessa lapsella vaikka pitämällä hoidossa joitain kertoja kuukaudessa. Vaikka eihän palstan mukaan se ole sallittua :D

On mahdollista.
Meilläkin lapset jatkavat päiväkodissa normaalisti. Eipä sinne pk:hn tarvitse meidän ainakaan mitään ilmoittaa ,kun on vakituinen paikka. Tietysti laskevat hoitomaksun uudelleen kun tulot muuttuvat.

Perhepäivähoitajat eivät välttämättä halua sellaisia silloin tällöin -lapsia, koska se vaikuttaa suoraan heidän tuloihinsa.

Voi olla, että jos hoitopaikan haluat pitää, joudut vaihtamaan päiväkotiin.

[QUOTE="ööö";21964795]Perhepäivähoitajat eivät välttämättä halua sellaisia silloin tällöin -lapsia, koska se vaikuttaa suoraan heidän tuloihinsa.

Voi olla, että jos hoitopaikan haluat pitää, joudut vaihtamaan päiväkotiin.[/QUOTE]

Tuo taitaa olla mutu-puhetta. Aloitin osittaisella hoitovpaalla jokin aika sitten. Sehän tarkoittaa, että pph hoitaa lastani 4 päivänä viikossa 5 asemasta. Kyselin asiaa suoraan häneltä. Hän totesi, että palkkaansa ei vaikuta mitenkään. Hänen vain pitäisi olla valmis ottamaan sille yhdelle päivälle viikossa joku toinen lapsi, jos joku sellaista 1 päivä viikossa paikkaa tarvitsisi. Luulen että sama tilanne olisi tällaisen 6 päivää-kuussa lpsen kanssa. Eli muille päiville paikka on vapaa muille lapsille.
Kysyn asiasta päivähoitotoimistosta ja luulen MorbidMaman tavoin, että nuo päivät ovat tervetulleita kaikille osapuolille ! ;)

[QUOTE="ööö";21964795]Perhepäivähoitajat eivät välttämättä halua sellaisia silloin tällöin -lapsia, koska se vaikuttaa suoraan heidän tuloihinsa.

Voi olla, että jos hoitopaikan haluat pitää, joudut vaihtamaan päiväkotiin.[/QUOTE]

Mihin tämä perustuu? Onko kokemusta tai muuta tietoa? Yksityisellä vai?

Yhteistyössä