Pitääkö mun muka kutsua ihmisiä meille kylään, eikö ihmiset osaa itse kysyä milloin voisi tulla käymään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Nyt sain kuulla, että olen kuulemma tehnyt selväksi ex-anopille, ettei se ole tervetullut meille, ihan vain sen vuoksi, kun en ole sille soittanut ja pyytänyt käymään.

Kävi pari viikkoa sitten kyllä pojan synttäreillä ja en ole ikinä sille sanonut ettei voisi tulla, olen vain olettanut, että ottaa ihan itse yhteyttä, kun haluaisi tulla ja kysyisi voiko tulla, en minä ala ihmisiä anelemaan kylään.

Loukkaantui jo siitäkin kun menin exän siskon kyydissä kyläilemään ex-anopin isovanhempien mökille. Sinne oli tarkoitus myös ex-anopin tulla, mutta kun päästiin sinne, niin se laittoi äidilleen viestin, että tulee vasta siihen ja siihen aikaan. Oli sellainen aika, että tiesi meidän jo sieltä lähteneen, kun olin sanonut, että mun pitää siihen aikaan taas olla kotona.

Minulla ei ole koskaan ollut ex-anoppia kohtaan mitään sen kummempaa, ollaan vaan sen verran erilaisia ihmisiä, että en oikein osaa olla hänen kanssaan niin luontevasti kuin monien muiden, mutta jos se haluaa täällä käydä pojanpoikaansa tapaamassa, niin ei se minua haittaisi ollenkaan.

Mä oon tosi huono ilmoittamaan itseni jollekin kylään. Kyllä yleensä odotan kutsua ja samoin kutsun ihmisiä meille kylään. Nämä on varmaan tällaisia kukin tyylillään ja millainen tapa tuttavapiirissä on. En itsekään tykkää jos meille kutsutaan itse itsensä kylään.
Äitini taas ajattelee ettei tarvi odottaa kutsua ja lapsuudenkodissani voi vieraita käydä kutsumatta äitini siitä pahastumatta eli riippuu millainen tyyli teillä muuten on.

[QUOTE="Minna";21966509]Mä oon tosi huono ilmoittamaan itseni jollekin kylään. Kyllä yleensä odotan kutsua ja samoin kutsun ihmisiä meille kylään. Nämä on varmaan tällaisia kukin tyylillään ja millainen tapa tuttavapiirissä on. En itsekään tykkää jos meille kutsutaan itse itsensä kylään.
Äitini taas ajattelee ettei tarvi odottaa kutsua ja lapsuudenkodissani voi vieraita käydä kutsumatta äitini siitä pahastumatta eli riippuu millainen tyyli teillä muuten on.[/QUOTE]

No itse ajattelen niin, että jos haluaa tulla käymään, niin voi soittaa ja kysyä että voisiko tulla joku päivä käymään. En minä ala ihmisille soittelemaan, että tuletteko käymään.

Meillä päin on kyllä tapana itse kutsua vieraita. Ei me itse tarjouduta kylään, vaan odotetaan kutsua, että ollaan varmasti tervetulleita. Sama homma toisin päin, musta olis outoa, jos mulle joku soittelisi, että voinko tulla kylään. Kutsun kyllä silloin kun voi.

Ei meillä ole koskaan kutsuttu, ellei sitten kyse jostain isommasta jutusta. No siis tietäähän nuo, että kyllä meille saa tulla käymään, jos vaan etukäteen soittaa ja varmistaa että olen kotona. En minä ala soittelemaan ihmisille, että pääsisitkö käymään silloin ja silloin.

Se että on sanottu joskus vaikka pari vuotta sitten, että kyllä meille voi kylään tulla, niin se on kutsu joka on aina voimassa.

Ei meillä ole koskaan kutsuttu, ellei sitten kyse jostain isommasta jutusta. No siis tietäähän nuo, että kyllä meille saa tulla käymään, jos vaan etukäteen soittaa ja varmistaa että olen kotona. En minä ala soittelemaan ihmisille, että pääsisitkö käymään silloin ja silloin.

Se että on sanottu joskus vaikka pari vuotta sitten, että kyllä meille voi kylään tulla, niin se on kutsu joka on aina voimassa.

No ehkä sun pitäisi tarkentaa sitä, kun kerran väärinkäsityksiä on tullut.

Ap:n kohdalla kysen on varmaan vain tästä yhdestä henkilöstä. Vähän ymmärrsystä ex-anopillekin, ei varmaan ole helppo tilanne hänellekään. Varmasti haluaa nähdä poikansa lapsia, joten laittelisin hänelle kutsua esim. kerran kuussa.

No pari viikkoa sitten kävi pojan synttäreillä ja eilen olisi nähnyt, jos olisi sinne mökille tullut, mutta kun kuulemma on sitä mieltä, ettei hän ole tervetullut, niin ei sitten tullut kun oltiin siellä. Tyttärensä yritti sille sanoa, että ei kukaan ole sanonut ettei ole tervetullut, ihan itse sen on päätellyt.

Silloin kun vielä oltiin exän kanssa yhdessä, niin ei oltu keskenämme missään tekemisissä, ei sitten yhtään, koska exä itse ei halunnut olla vanhempiensa tai sukunsa kanssa tekemisissä.

No kuulin tosin eilen senkin, että ex-anoppi syyttää pitkälti itseään meidän erosta, nimittäin sitä, että on epäonnistunut kuulemma lapsensa kasvatuksessa kun se tuollaista tekee.

Kannattaa varmaan tarkentaa asiaa jollet kerran koskaan kutsu ketään vaan vieraiden oletetaan kutsuvan itse itsensä.
Jotkut tosiaan odottelevat nimeomaan sitä kutsua eivätkä tohdi tuppautua kylään.

Eipä tossa lienen muuta kuin se, että asia selvitetään ex-anopille.

Yhteistyössä