kerro miksi sinusta tehtiin,tai tutustasi ls-ilmoitus,mikä oli syy/motiivi?.lastensuojelun kanta ilmoitukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maize
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maize

Vieras
kiinnostaisi kuulla kokemuksia.

samalla vois kysyy että miksi sossu ei tee mitään radikaalia kun naapurin lapsen isä on juoppo,säälittää pikku tyttö joka kattelee HIRVEÄN isänsä toilailua+kännikavereita. äiti on muuten kunnollinen mutta en ymmärrä miksi katselee niin typerää ukkoa

Pakko huomauttaa että ls-ilmoitushan tehdään lapsista, ei vanhemmista. :ashamed:

Meidän lapsista on tehty ls-ilmoitus, koska kutsuin meille poliisit silloisen mieheni väkivaltaisuuden vuoksi. Sosiaalitoimistoa ei juurikaan meitä kiinnostanut auttaa. Itse olen myös meidän lapsista tehnyt ls-ilmoituksen kun mies, josta silloin asuin jo erillään, tunkeutui meille ja pahoinpiteli minut.

Itse olen tehnyt ls-ilmoituksen koska erään lapsen äiti oli aivan selvästi aineissaan. Sosiaalitoimisto oli silloin asiasta hyvin kiiinnostunut, ja myöhemmin lapsi huostaanotettiin.

Viimeksi muokattu:
serkuista on tehty kasa ls. ilmoituksia, alkoholisti/narkkarivanhemmat. Ilmoituksia sai tehdä melkoisen kansan ennen kuin sossu ryhtyi oikeisiin toimiin. Vanhempien lasten kannalta liian myöhään..

Ei kai isän alkoholismi voi olla syy huostaanottoon, jos äiti pitää tytöstä huolta. Vai kuvitteletko ap, että tyttö saisi tasapainoisemman lapsuuden jossakin tukirahojenhaalintalaitoksessa pois läheistensä luota?

itse oon tehnyt tuosta esikoisesta ls-ilmoituksen.
kouluongelmien takia, kuraattorin kanssa selviteltiin ensin, sit hänen kehoituksestaan tehtiin ls-ilmoitus (jokatapauksessa koulusta oltais jossain vaiheessa se tehty )
palavereissa oli täti mukana, tosin aika nopeasti sanoi ettei ole hänen paikkansa, koska mitään sellaista ongelmaa mihin hän vois puuttua, ei ole.

Oli tästä aiheesta pino eilen tai toissapäivänä, johon kerroin omani, mutta kerronpa vielä kerran.

Eli: joku älypää teki ls-ilmoituksen, koska hänestä meiltä kuului lasten itkua usein. Varmasti kuuluikin, koska oli 4 0-5-vuotiasta lasta. Yhtä jouduin joka aamu ja ilta rasvaamaan koko kropalta ja lapsi ei tykännyt, koska rasvaus kirveli ihoa. No, sossuun mentiin selvittämään asiaa ja aiheettomaksihan nuo sen ilmoituksen totesivat. Ahdistus kyllä äidille tuli.

Meist tehtii aikoinaan, siin minuu syytettiin juopoksi, alkoholistiksi, koska oksentelin joka päivä! Aamulla, päivällä, illalla...
Ja samassa syytettiin siitä etten koskaan vie lapsia pihalle, että tää valittaja ei ollu mein lapsia tuos pihalla nähny, että aina ollaan vaan sisällä...
Ja jotain muutakii.

Miä olin tukevasti raskaana, pahoinvointia oli viel alkuraskauden jälkeenkii ja siks oksentelin! Puoles välis oli taukoa ja taas oksentelua.
Mein pihaa entiset naapurit piti tuhkakuppina ja roskiksena. Tuos lasten leikkipaikalla oli miljoonia tumppeja (joskus huoltoyhtiö sitä siivoili, mut pian oli taas samannäköne ), rikottuja pulloja, roskaa yms. Joten mielummi sit olin laste kans leikkipuistossa kuin tuossa.

Sossu tuli käymään ja hetihä se näki ison mahan ja totes juopposyytteen aiheettomaksi. Myös kun näytin pihan, ei ihmetelly yhtää miks mei pienet ei leikkiny omalla pihalla!

Juu, jos naapurissa on ihan hipihiljasta, eikä muualtakaa kuulu mekkalaa, voi oksennusäänet kuulua muihin lähellä oleviin vessoihin! Vai oisko sit kytänny postiluukussa kuuntelemassa! Mut ois kyl sit kuullu senkii et meilt ei kuulu ääntä, joten ollaan varmaan poissa esim. ulkona jossain muualla kuin kotipihalla!

Epäilen kyllä tietäväni ilmottajan, tääl siihe aikaa oli yks joka soitti parille naapurille poliisitkii paikalle jos ne vaikka imuroi tai teki ruokaa ja siitä synty ääntä :headwall: Ja ihan keskellä päivää!!

Ap, minusta toi ei kyllä ihan riitä syyksi tehdä ls-ilmoitusta. Se miten sinä näet asian vielä ulkopuolisena, on varmasti paljon erilainen, kuin totuus. Tarkoitus ei ole millään lailla puoltaa isän juopottelua, mutta sinä varmaan nyt kyllä vähän ylireagoit.

Tytöstä tehtiin koska oli alkoholin vaikutuksen alaisena nuorisotalolla, myös kavereista tehtiin. Hain tytön kotiin ja kaikki oli ok mutta silti piti käydä juttelemassa "sossussa". Eikä mulle mitään traumaa tuosta jäänyt. Nuoret hölmöilee, (niinkuin mekin aikanaan) mutta kun niin käy niin asioihin pitää puuttua. Mielummin liian aikaisin kuin liian myöhään. Mutta minä olenkin tämmöinen "tiukkisäiti" :)

Alkuperäinen kirjoittaja teinien äiti;22004877:
Tytöstä tehtiin koska oli alkoholin vaikutuksen alaisena nuorisotalolla, myös kavereista tehtiin. Hain tytön kotiin ja kaikki oli ok mutta silti piti käydä juttelemassa "sossussa". Eikä mulle mitään traumaa tuosta jäänyt. Nuoret hölmöilee, (niinkuin mekin aikanaan) mutta kun niin käy niin asioihin pitää puuttua. Mielummin liian aikaisin kuin liian myöhään. Mutta minä olenkin tämmöinen "tiukkisäiti" :)

Meilläkin sama juttu 17-vuotiaan poikani kanssa. Tosin keskustelu sossujen kanssa on vielä edessäpäin. Mietityttääkin, että tuleeko siitä merkintä papereihin, joka voisi vaikeuttaa esimerkiksi työnsaantia? Sivistäkäähän joku asiasta enemmän tietävä...

Viimeinen kirjoittaja kyseli voiko tulla merkintä papereihen joka vaikeuttaa työnsaantia.Ei tule,mitä työnsaantia se voisi vaikeuttaa?Olen itse hakenut lukemattomat kerrat pojalleni lastensuojelusta apua ja pyytänyt sijoitusta jonnekin pois pääkaupunkiseudulta,eivät olleet mitenkään aktiivisia asian suhteen ennen kuin ikävä kyllä ehti käydä vaikka mitä ikävää.Nyt poika asunut "maalla" nuorisokodissa n.puolitoista vuotta ja vmelkein vuoden verran mennyt jo hyvin asiat,onneksi saimme apua!!

Meist tehtii aikoinaan, siin minuu syytettiin juopoksi, alkoholistiksi, koska oksentelin joka päivä! Aamulla, päivällä, illalla...
Ja samassa syytettiin siitä etten koskaan vie lapsia pihalle, että tää valittaja ei ollu mein lapsia tuos pihalla nähny, että aina ollaan vaan sisällä...
Ja jotain muutakii.

Miä olin tukevasti raskaana, pahoinvointia oli viel alkuraskauden jälkeenkii ja siks oksentelin! Puoles välis oli taukoa ja taas oksentelua.
Mein pihaa entiset naapurit piti tuhkakuppina ja roskiksena. Tuos lasten leikkipaikalla oli miljoonia tumppeja (joskus huoltoyhtiö sitä siivoili, mut pian oli taas samannäköne ), rikottuja pulloja, roskaa yms. Joten mielummi sit olin laste kans leikkipuistossa kuin tuossa.

Sossu tuli käymään ja hetihä se näki ison mahan ja totes juopposyytteen aiheettomaksi. Myös kun näytin pihan, ei ihmetelly yhtää miks mei pienet ei leikkiny omalla pihalla!

Juu, jos naapurissa on ihan hipihiljasta, eikä muualtakaa kuulu mekkalaa, voi oksennusäänet kuulua muihin lähellä oleviin vessoihin! Vai oisko sit kytänny postiluukussa kuuntelemassa! Mut ois kyl sit kuullu senkii et meilt ei kuulu ääntä, joten ollaan varmaan poissa esim. ulkona jossain muualla kuin kotipihalla!

Epäilen kyllä tietäväni ilmottajan, tääl siihe aikaa oli yks joka soitti parille naapurille poliisitkii paikalle jos ne vaikka imuroi tai teki ruokaa ja siitä synty ääntä :headwall: Ja ihan keskellä päivää!!

Voi kun se raskausmaha oikeesti olis syy siihen, ettei tuleva äiti juo.. Vaan eipä se ole sitä aina.

Mitähän meistä olisi tullut, jos silloin aikoineen olisi tehty meidän alkoholistiperheestä ls-ilmoitus? Kukaan meistä "lapsista" ei koske alkoholiin, ei tee mieli kun on nähnyt koko lapsuutensa alkoholismia. Ei myöskään olla sossun asiakkaita, se kynnys on ihan liian korkea ylittää, vaan omalla sisulla on eletty tämä elämä, hankittu vakkari duunipaikat, autot, talot...ihan vaan sen takia että on haluttu näyttää muulle suvulle. Apuja ei ole tosiaankaan kotoa saatu, ei rahallista tai mitään muutakaan..... Mutta monesti olen miettinyt että mitä meistä olisi tullut tai missä nyt oltaisiin, jos meidät olisi huomattu aikoinaan.... :)

Yhteistyössä