Ammatinvalinta - en vain osaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahden partailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kahden partailla

Vieras
Mistähän saisin pikaista keskusteluapua ammatinvalinnan suhteen? Laitoksen opot eivät vastaa sähköposteihin. Itseasiassa kyselin asiasta heiltä ja yliopiston muilta tahoilta jo vuosi sitten ja tammikuussa uudestaan, mutta eivät osanneet auttaa ja asia ei kuulunut heidän toimialaansa :/ Nyt olen miettinyt asiaa koko kesän, enkä edelleenkään tiedä mitä teen. Tiistaihin mennessä täytyisi ilmoittaa kumman valitsen, kyse siis viimeisen opiskeluvuoden valinnoista.. en vain vieläkään tiedä kumpaa haluan tehdä valmistuttuani kahdesta minulla nyt käsilllä olevista suuntautumisvaihtoehdoista. Tietääkö kukaan, miten saisin ajatuksen järjestykseen nyt viikonlopun aikana? :/ Kiitos vastauksista!

Sinun olisi pitänyt ottaa yhteyttä vaikka ammatinvalintapsykologiin. Koita googlettaa netistä kaikenlaisia testejä, ja katso kumpi sopisi sinulle paremmin.

Kävin tammikuussa siellä, mutta hän ei osannut lopulta auttaa kun ei tiedä sen enempää kuin minäkään kyseisistä aloista. Nyt on siis kyse ihan viimeisistä suuntautumisvalinnoista (syventävä kurssi + gradu), ja sinänsä testien mukaan molemmat sopisivat. Olen opiskellut nyt molempia kun en ole osannut valita kumpaan keskityn, mutta nyt olisi pakko valita vain jompi kumpi.. hankalaa kun mistään netistä ei saa tietoa siitä, millaista kyseinen työ sitten todellisuudessa olisi ja kummassa olisi mahdollista perustaa esim. perhe, lähtökohtaisesti alat kun ovat hyvin rankkoja ja perhevastaisia, ja minulle se perhekin olisi tärkeä ja toiveissa pian.

Ei sillä loppujen lopuksi ole suurta väliä. Työelämässä ajautuu. Ainakin mulle käynyt niin.

Niinhän se on ja varmasti valitsin kumman vain saatan silti päätyä aian eri työhön tai sitten siihen jonne kuvittelin meneväni juuri sen toisen valinnan kautta. Osaisi vain päättää kummasta haluan todella ne syventävät tiedot, tuntuu että molempia haluaisin opiskella vielä paljon, paljon enemmän :/

Vaihtoehto A olisi ehkä ammatin kannalta hitusen kiinnostavampi, mutta siinä on nihkeä proffa enkä oikein ymmärrä aina mitä hän vaatii ja siitä saan huonompia arvosanoja. Vaihtoehto B mahdollistaisi työharjoittelun ja erittäin mielenkiintoisen valinnaiskurssin ylimääräisenä tässä ennen joulua, ja gradun kirjoittaminen siitä tuntuisi helpommalta ja kiinnostavammalta mutta venyttäisi valmistumista ja en tahtoisi lopettaa vaihtoehto A:n opiskelua tähän.

Miksi tämän pitää olla näin pirun vaikeaa! =(

Yhteistyössä