Pari kysymystä kuukupista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tietämätön"

Vieras
Kuinka usein sitä täytyy

1. Tyhjentää
2. pestä
3. steriloida

Entäs sitten kun sen ottaapois ja laittaa takaisin paikalleen, sisäpaikkojen reunoille jää kuitenkin verta silloin kun vuoto on runsasta. Voiko tälle tehdä mitään?
Itse opettelen vasta käyttöä, mutta tuntuu, etten voi olla täysin ilman sidettä, sillä pientä tihkumista päivän mittaan tapahtuu jatkuvasti.
Pystyykö sitä mitenkään esitämään?
Ostin tuon kapistuksen sen takia, että paikat ärtyy ja menee ihottumalle tavallisista siteistä, ja tamppooneja en pysty oikein käyttämään, kun ärsyttävät taas sisältä päin.

Onko siis muuta vaihtoehtoa kuin ostaa kestositeitä?

1. Mä tyhjennän aamuin illoin (kaikille ei riitä )
2. Pesen tyhjennyksen yhteydessä.
3. Steriloin aina menkkojen loputtua.

Toimin samoin. Keitän kupin niin, että keitän vettä, laitan kiehuvan veden pakasterasiaan, jossa kuppi on. Pidän veden noin minuutin ajan rasiassa, jonka jälkeen kaadan sen pois ja laitan rasiaan uuden kiehuvan veden vielä minuutiksi. Kuppi puhdistuu varmasti. Rasiaa ei käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Tyhjennän runsaina päivinä noin 4tunnin välein ja yöksi laitan varulta yösiteen kupin lisäksi. Vähäisemmän vuodon päivinä riittää aamuin-illoin tyhjennys.
Pesen kupin aina tyhjennyksen yhteydessä ja keitän sekä ennen menkkoja että menkkojen jälkeen.

Tiputteluvuoto voi johtua siitäkin jos kuppi on liian täysi, joten se on hyvä tyhjentää mieluummin liian usein. Itse pyyhin sormella veret pois kupin ympäriltä kun olen laittanut kupin paikoilleen.

Oletko muuten varma että kuppi asettuu niin että kohdunkaula on kunnolla sen "sisällä", ettei jää kohdunkaulaa ollenkaan kupin reunojen ulkopuolelle?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä