On se kiva kun pimeenä saat pyytää hiustenleikkuusta 10e. mutta jos käyt samaisen ihmisen esim, tietokoneen korjaamassa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purkaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

purkaus

Vieras
kahvi/kiitos palkalla vaikka siihen menisi useampi tunti. Ei edes kysytä mitä olen velkaa. Tai tarjota omaa osaamista ilmaitteeksi vastapalvelukseksi. Että näin ne ihmiset kuvittelee. mitähän maksaa kun vieit sekaisin olevan koneen, liikkeeseen korjattavaksi.. hyymmm

Tai jos erehdyt myymään kaverille koneen. Niin kuvitellaan että saat sille aina ilmaisen korjaajan kaupanpäälle. Kun eka sekoitat sen niin pahasti että ei pääse enää mihinkään. Haukutaan kone vaikka itse ei osata sitä käyttää ja kaiken maan facebook latauksilla tukitaan koko kone. ja puol ammattilaiset käy sitä sekottamassa lisää. äärrrrr

mä en enää myy tutuille ees vanhaapaitaa. jos se sattuu käytössä kulumaan, niin valitustahan siitäkin tulee.

Näin se menee. Usein. jos käyt asentamassa jotain kaijuttimia tai jotain näikkoselle. Ei ne tajua mikä työ siinä on. Kuvitellaan että kaikki tulee ripsiä räpäyttämällä.
"Eikö se sun ukkos vois tulla kun se osaa"

Tarjosin kerran työkaverille miestäni apuun koneen korjaamiessa. Ei kelvannut. Vei sit koneensa liikkeeseen, maksoi maltaita. Seuraavan kerran hankkikin panon, joka vastapalveluksena korjasi koneen ja asensi muitakin koneita paikalleen. :) Enpä ole sitten enää kysynyt, tarviiko apua, kun noinkin homma toimii.

Mä olen todennut saman :kieh:

Kun joku soittaa että tuutko kahville, samalla kai vilkaiset tuota konetta niin ilmoitan että juu, miksei, 20 eur/tunti. Suurin osa ottaa sen vitsinä, mut sanon että oikeasti, jos tuntuu pahalta niin soittakoot liikkeeseen. Osa soittaakin, osa ei, jotkut soittaa sitten uudelleen eri asenteella ;)

Mulle vapaa-aika on sen verran arvokasta, että joko sen käytöstä maksetaan tai ollaan ilman. Eri asia jos ITSE tarjoudun neuvomaan tms. Äidin ja apen tietokoneet hoidan ihan kahvipalkalla (autellaan puolin ja toisin)

IT-tuki: 20 eur/h
toimistotyöt (taulukot, lomakkeet ym tekeminen): 15 eur/h

sori vaan, elämä on :D

[QUOTE="Anne";22035888]Kyllä ne "kunnon koneetkin" saa solmuun jos tosiaan on tollo. Vaikka kuin olis tulen uus ja priimaa..on se nähty.[/QUOTE]

Ja toopet saa ihan yrittämättäkin... *silmien pyöritystä*

njoo. onhan se hankalaa. Rasittavimpia on ne "kaverit" joista kuulee juurikin silloin kun ovat jotain vailla: lainaamassa tai sitten apua. samalla kutsuttavat itsensä syömään ja saunomaan, kun niin harvoin nähdään. :D no onneksi tälläiset tapaukset on karsiutuneet kavereista pois jo aikaa sitten.

Henkilökohtaisesti mä saan näppyjä siitä, että harrastin joskus akvarellimaalausta, niin oletetaan että mä sutaisen "jonkin kivan taulun meidän seinälle". Ja mun palkka siitä on ilmeisesti se ilo, että joku kehtaa sen seinälleen pistää. Vielä vaan ei ole inspiraatio yllättänyt. :whistle:

[QUOTE="vieras";22035902]Mä olen todennut saman :kieh:

Kun joku soittaa että tuutko kahville, samalla kai vilkaiset tuota konetta niin ilmoitan että juu, miksei, 20 eur/tunti. Suurin osa ottaa sen vitsinä, mut sanon että oikeasti, jos tuntuu pahalta niin soittakoot liikkeeseen. Osa soittaakin, osa ei, jotkut soittaa sitten uudelleen eri asenteella ;)

Mulle vapaa-aika on sen verran arvokasta, että joko sen käytöstä maksetaan tai ollaan ilman. Eri asia jos ITSE tarjoudun neuvomaan tms. Äidin ja apen tietokoneet hoidan ihan kahvipalkalla (autellaan puolin ja toisin)

IT-tuki: 20 eur/h
toimistotyöt (taulukot, lomakkeet ym tekeminen): 15 eur/h

sori vaan, elämä on :D[/QUOTE]

niinpä. vituttaa vaan sit jos sanot että haluat jotain vastapalvelusta/palkkaa alkaa se narina. että ollaan ahneita tai jotain. kukas se on ahne saakutti. kyllä mäkin haluan ilmaiset leikkuut. vain sillä verukkeella että ollaan kavereita. se on niin helppo vedota aina siihen kaveruuteen. että pitäs siksi tehdä kaikki ilmasiksi.

sitten muuten harvemmin yhteyttä pidetään.

Onneks kun hommaa kunnon koneet niin ne ei mee solmuun.

:laugh: :laugh: :laugh:

Eikä tarvitse edes itse aina sotkea, pikku fiba virustorjuntaohjelman uudessa versiossa voi tehdä sen puolestasi. Onneksi meillä on eri koneissa eri torjuntaohjelmat, muuten olisi nörteilläkin ollut suuria ongelmia saada kone kuntoon. Meinasi murkulle tulla elinikäinen käyttökielto, kun kaikesta tuli saastunut ilmoitusta.

[QUOTE="vieras";22035968]:laugh: :laugh: :laugh:

Eikä tarvitse edes itse aina sotkea, pikku fiba virustorjuntaohjelman uudessa versiossa voi tehdä sen puolestasi. Onneksi meillä on eri koneissa eri torjuntaohjelmat, muuten olisi nörteilläkin ollut suuria ongelmia saada kone kuntoon. Meinasi murkulle tulla elinikäinen käyttökielto, kun kaikesta tuli saastunut ilmoitusta.[/QUOTE]

aivan mä möin perus läppärin joka on toiminut mulla vajaa 2v täydellisesti. ja eräät saa sen junkkeliin 4kk juuhhhh. kakka kone vaan sanotaan. me asennettiin siihen myynti vaiheessa kaikki uudet ohjelmat päivitykset. sun muuta kivaa. ja tässä se taas nähtiin.

Sit kysellään meitä. Kun eka saatu se ihan sekaisin. ja ei edes ehdoteta bensakulujen maksua. mä sanoin että JOS ollaan kaupungissa saatetaan tulla joskus.. mutta mitään kiirettä ei kyllä ole. ja isäntä laittoi viestiä että asioikeen ei ajele täältä asti. 20km matlaa suuntaansa. kaupunkiajoa. Jospa sitä palkkaakin alkas kohta tulemaan kun ootellaan...

oma mokahan se on jos suostut tekemään ilman korvausta töitä
Samaa mieltä. Tajusin tuon siinä vaiheessa, kun tietyt kaverit kutsuivat mut kylään vain silloin, kun heidän tietokoneessaan oli jotain vikaa. Sen jälkeen sanoin, että halvemmaksi tulee viedä kone huoltoon kuin alkaa sitä mun tuntipalkallani korjauttamaan. Kumma juttu, mutta ei ole enää pahemmin tullut heiltä kyläilypyyntöjä :laugh: Systerin ja mutsin&faijan koneongelmat katson ilman korvausta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22036154:
Samaa mieltä. Tajusin tuon siinä vaiheessa, kun tietyt kaverit kutsuivat mut kylään vain silloin, kun heidän tietokoneessaan oli jotain vikaa. Sen jälkeen sanoin, että halvemmaksi tulee viedä kone huoltoon kuin alkaa sitä mun tuntipalkallani korjauttamaan. Kumma juttu, mutta ei ole enää pahemmin tullut heiltä kyläilypyyntöjä :laugh: Systerin ja mutsin&faijan koneongelmat katson ilman korvausta.

niin eli säkin olet tehnyt sitä ilmaitteeksi korjausta aijemmin? jokainen tekee hyväähyvyyttään varmaan muutamia kertoja. mullakin tuli raja vastaan.

vaikka sitä tietää että tietyillä ei ole vara. haluais auttaa. mutta kun yleensä saa vain vittuilua takas jos sitäkään. kun taas on vehkeet sekasin.

Ihan sama mutta eri asian kanssa. Mulle soittaa kaiki siskon kummin kaimat että haluavat just mun tekemiä kakkuja juhlinsa kun on niin hienoja ja hyvänmakuisia, mutta sitten hädin tuskin ovat valmiita kulut maksamaan, puhumattakaan että jotain vaivanpalkkaa saisin. "kun se käy sulta niin näppärästi" aaaaaargh. Jos teen toisetn juhliin kakkuja käyttäen siihen monta tuntia vapaa-aikaani niin ei se nyt niin näppärää ole.

Minäkään en juuri kuule 'kaveristani'. Viikko sitten soitti ja kertoi, että pihaan on tullut nyt muutama multakuorma, joka pitäisti levittää. Sanoi vielä, että ilmoitatko pojallesikin talkoiden ajankohdan, kun hänellä ei ole numeroa. Siis ilmoitatko, ei esim. että voisitko kysyä joutaako.

Ei menty. Meillä kun sattui just tyttären talolle puutalkoot samana viikonloppuna.

[QUOTE="vieras";22035968]:laugh: :laugh: :laugh:

Eikä tarvitse edes itse aina sotkea, pikku fiba virustorjuntaohjelman uudessa versiossa voi tehdä sen puolestasi. Onneksi meillä on eri koneissa eri torjuntaohjelmat, muuten olisi nörteilläkin ollut suuria ongelmia saada kone kuntoon. Meinasi murkulle tulla elinikäinen käyttökielto, kun kaikesta tuli saastunut ilmoitusta.[/QUOTE]

Eipä ole ollut koskaan ongelmia yhdenkään meidän Macin kanssa. Ne ei mee solmuun tomppelinkaan kanssa.

niin eli säkin olet tehnyt sitä ilmaitteeksi korjausta aijemmin? jokainen tekee hyväähyvyyttään varmaan muutamia kertoja. mullakin tuli raja vastaan.

vaikka sitä tietää että tietyillä ei ole vara. haluais auttaa. mutta kun yleensä saa vain vittuilua takas jos sitäkään. kun taas on vehkeet sekasin.

Olen tehnyt. Ja aluksi sitä teki ihan mielellään. Mutta kun se kaverin "pikkuvika" saattoi hyvinkin olla koko Wintoosan uudelleen asennus, tarvittavien levykkeiden/romppujen etsimiseen meni tuntikausia tai joutui tulemaan toisena pävänä jatkamaan, kun ne asennuslevyt oli jostain löytyneet, millekään laitteelle ei tietenkään ollut enää tallella manuaaleja eikä ohjelmia.... ja päälle vielä se harhaluulo, että jostain käytettynä ostetusta ritsasta saisi ilman rahallista investointia vielä tehokkaan pelikoneen |O

Onneks mulla on ilmainen ATK tuki. Tosin se viimeksi käydessään toi mulle kasan lankoja ja kertoi, mitä kaikkea niistä pitäisi kutoa ja vei vielä mun autonkin mennessään kun tarvi kuulemma isompaa :O :D

[QUOTE="vieras";22036276]joo, kyllä muakin ottaa kupoliin kun mää olen aina se hyväkskäytetty.sit kun apua tarvitaan niin eipä heru.kyllä se on kummaa touhua![/QUOTE]

Mä sanoin kaverille tuosta että tulee hyväksikäytetty olo. Niin väittää että kuvittelen. Että hänen mielestään jos kaveri pyytää se ei ole hyväksikäyttöä. No ei kai mutta jos se kaveri ei koskaan itse auta niin on se musta sillon. Niin tyhmä en mäkään oo. oon kuulemma liian katkera.
(Johtuu kai lapsuudesta ) Noh ehkä joo mistähän johtuu.(ei lapsuudesta) Tämä sit heijatuu kaikkiin joitka erehtyvät apua pyytämään. Vaikka ennen olin itse avuliaisuus. Nyt katkeroitunyt äksy ämmä.

mulla taas on "kaveripiirissä" tyyppejä, jotka ihan oikeasti olettaa,että tulen heille tekemään ilmaiseksi hyvästä tahdosta sähkötöitä |O ja materiaalitkin pitäisi saada ilmaiseksi. Ja nyt mua pidetään totaalisen m*lkkuna, kun en suostu.

Yhteistyössä