Miehet, kysymys teille ihastumisesta ja naisen raskaudesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Olen tuntenut tämän miehen vuoden päivät, kesän aikana tuttavuus on muuttunut -ei nyt ystävyydeksi mutta joksikin enemmän kuin pelkkä tuttavuus.

Parisuhteeni vetelee viimeisiään, jännitettä löytyy tämän miehen ja minun välillä.
"Ongelma" on se että olen puolivälissä raskaana.

Eli kysymys kuuluu: Jos olisit ollut kiinnostunut jostain naisesta, lopahtaisiko kiinnostuksesi kun raskaus alkaisi näkyä?

No luonnollisestiki tämä raskaus ei ole se ongelma, vaan toivottu ja haluttu.
Ongelman alku lienee se, että suhde lapsen isään on päättymässä ja minulla on tunteita toista miestä kohtaan.

En todellakaan ajatellut suhteemme loppuvan, saati että ihastun toiseen mieheen.
Näin on kuitenkin käymässä ja mietinkin, että kannattaako omiin ihastumistunteisiin luottaa näin raskaanaollessa, kun kuitenkin hormonit vaikuttaa ajatteluun ja tunteisiin aikalailla.

Mutta voi mikä mies tämä ihastukseni on...
*huokaus*

Alkuperäinen kirjoittaja älä ole tyhmä;22051104:
Pidä se pyy pivossa tai jäät lehdellä soittelemaan.

Suhde lapsen isään ei vetele viimeisiään tämän toisen miehen takia, vaan kyse on perustavaa laatua olevista luottamuskysymyksistä.

Suhde lapsen isään ei vetele viimeisiään tämän toisen miehen takia, vaan kyse on perustavaa laatua olevista luottamuskysymyksistä.

Ja sitten hankit sen kanssa lapsen? Jo olet vastuuton tyyppi. Luuletko tosissasi, että se uus mies pysyy rinnallasi kun olet synnyttänyt ja valvot vauvan kanssa tissit maitoa valuen? Kuvitteletko, että saat hormoonihuuruissasi nauttia jostakin rakastumisen huumasta? Valitettavasti nuo kaksi asiaa: Rakastuminen ja vastasyntynyt vauva eivät sovi samaan kuvaan.

Alkuperäinen kirjoittaja älä ole tyhmä;22051216:
Ja sitten hankit sen kanssa lapsen? Jo olet vastuuton tyyppi. Luuletko tosissasi, että se uus mies pysyy rinnallasi kun olet synnyttänyt ja valvot vauvan kanssa tissit maitoa valuen? Kuvitteletko, että saat hormoonihuuruissasi nauttia jostakin rakastumisen huumasta? Valitettavasti nuo kaksi asiaa: Rakastuminen ja vastasyntynyt vauva eivät sovi samaan kuvaan.

Niin, miksiköhän puran ongelmaani täällä?
Tärkeintä kai on se, että lapsi saa kaksi rakastavaa vanhempaa, vaikkeivat vanhemmat yhdessä olisikaan.
Eämä ei aina mene niin kuin sen ajattelisi menevän. Hyvä jos sinun elämäsi on niin mennyt!

Olen itsekin hämilläni näiden tunteiden kanssa.

Sama se näkyykö raskaus vai ei, tieto siitä että olet raskaana ihan jollekin toiselle ei kyllä mieltä paljon lämmitä. Kun eihän se ole tämän uuden miehen oma lapsi. Tietysti se on ihan yksi lysti, jos hakee muuta kuin parisuhdetta. Toisaalta sillonkin varmaan löytyis niitä ehkäpä seksuaalisesti haluttavamman näköisiä, noin niinku sinkkumiehen näkökulmasta.

En minä ainakaan lämpenis miehelle, jolla on vaimo raskaana. Tai ylipäänsä jos olisi lapsia. Mutta olenkin nuori eikä mulle kelpaa mitkään varatut miehet tai miehet, joilla on lapsia kun on kerta varaa valita.

Tietysti riippuu aika paljon omasta iästäsi ja tämän miehen iästä, mutta en oikeen usko että raskaana oleva nainen nyt vaan on se paras vaihtoehto. Oletko ajatellut, että tuo sun ihastumisesi ei nyt ehkä välttämättä ole kovin pitkäaikaista? Koska voisin kuvitella, että siinä vaiheessa kun tehdään lapsia, niin sitä sitten ollaan tosissaan yhdessä. Mun mielestä rakkaus ja ihastuminen on kaksi eri asiaa. Jos sulla on hyvä mies, jota kuitenkin rakastat ja jonka kans sulla on tulossa lapsia, niin itse satsaisin tuohon kunnon suhteeseen. Saattaa miehesikin joskus ihastua johonkin ihmiseen hetkellisesti, mutta kuitenkin rakastaa sinua.

Ja suorastaan välttelisin tuon seuraa, johon olet ihastunut. Ei vaan kannata olla tekemisissä, tuskin se on kovin pitkäaikaista.

[QUOTE="Lila";22051261]Sinulla on kyllä ihan vauhdikas elämä. Mies löytyy, vauva tulossa ja nyt jo olet jättämässä lapsen isän ja siirtymässä uuteen mieheen.[/QUOTE]

Niin...paitsi että yhteistä lapsetonta elämää on eletty lapsen isän kanssa 15 ve...se siitä vauhdikkuudesta.
ja kuten kirjoitin jo aikaisemmin, suhteen loppumiselle on erittäin painavat syyt, joille minä en oikein mitään voi.
Enkä ole siirtymässä uuteen mieheen, pohdin tunteideni aitoutta ja tämän toisen miehen mietteitä myöskin.

Mun mielestä sä olet nyt miettinyt asioita vähän väärältä kantilta. Jos sulla ja miehelläsi on parisuhteessa vakavia ongelmia, sun pitäisi miettiä eroa siltä kannalta. Hankkia itsellesi ja vauvalle oma asunto ja vasta sitten tarkastella, kuuluuko siihen kuvioon uusi mieskin.

Voin kertoa hyvinkin kokemuksella, että ihastumiset tulee ja menee, sen varaan älä luota. Mutta jos se on niin tarkoitettu, uusi mies hyväksyy vauvan.

Eli prioriteetit nyt kuntoon, sinä ja vauva ensin, miesasiat sitten :)

Niin...paitsi että yhteistä lapsetonta elämää on eletty lapsen isän kanssa 15 ve...se siitä vauhdikkuudesta.
ja kuten kirjoitin jo aikaisemmin, suhteen loppumiselle on erittäin painavat syyt, joille minä en oikein mitään voi.
Enkä ole siirtymässä uuteen mieheen, pohdin tunteideni aitoutta ja tämän toisen miehen mietteitä myöskin.

Eikö tuon 15 vuoden aikana tullut tämä luottamusasia esille kertaakaan? Nyt kun olet muutaman kuukauden raskaana, olet siis huomannut luottamus-asian niin tärkeäksi, että olet valmis jättämään lapsen isän? Luulisi että 15 vuoden aikana tuollainen asia selviää, eikä vasta nyt kun olet raskaana.

Mun mielestä sä olet nyt miettinyt asioita vähän väärältä kantilta. Jos sulla ja miehelläsi on parisuhteessa vakavia ongelmia, sun pitäisi miettiä eroa siltä kannalta. Hankkia itsellesi ja vauvalle oma asunto ja vasta sitten tarkastella, kuuluuko siihen kuvioon uusi mieskin.

Voin kertoa hyvinkin kokemuksella, että ihastumiset tulee ja menee, sen varaan älä luota. Mutta jos se on niin tarkoitettu, uusi mies hyväksyy vauvan.

Eli prioriteetit nyt kuntoon, sinä ja vauva ensin, miesasiat sitten :)

Ei mulla ole ajatustkaan alkaa uuteen suhteeseen viimeisilläni raskaana, mietin että säilyyköhän tämän miehen mielenkiinto minuun...jos vaikka sitten myöhemmin kun vauva on isompi.
Lapsi on minulle se nro 1! ?

[QUOTE="Lila";22051363]Eikö tuon 15 vuoden aikana tullut tämä luottamusasia esille kertaakaan? Nyt kun olet muutaman kuukauden raskaana, olet siis huomannut luottamus-asian niin tärkeäksi, että olet valmis jättämään lapsen isän? Luulisi että 15 vuoden aikana tuollainen asia selviää, eikä vasta nyt kun olet raskaana.[/QUOTE]

Lapset eivät aina tule suunnitellusti.
Abortti ei ollut vaihtoehto.
Ja tuo luottamusasia on tullut esiin useasti.

Järkevintä kai olisi ollut lähteä suhteesta jo ajat sitten...toisaalta, on täysin eri asia elää huonossa suhteeessa kahden aikuisen kesken.
Asioita alkaa ajattelemaan niin monelta eri kantilta kun on lapsi tulossa.
Joskus se vanhempien erilläänolo voi olla lapsellekin parempi.

Ei mulla ole ajatustkaan alkaa uuteen suhteeseen viimeisilläni raskaana, mietin että säilyyköhän tämän miehen mielenkiinto minuun...jos vaikka sitten myöhemmin kun vauva on isompi.
Lapsi on minulle se nro 1! ?

Kirjoitin tuon aiemman tekstin nimellä tt....
En tarkoittanut, että hyppäisit suhteesta toiseen. Vaan että ensin oma elämä kuntoon, sun on nyt mietittävä, haluatko todella erota, vaikka et olisikaan ihastunut.

Miehiä on moneksi, jollekin vauva on este ja toiselle ei. Mutta noin järkevästi ajateltuna, olet varmasti potentiaalisempi kumppaniehdokas jos olet jo eronnut ja asut kahdestaan vauvan kanssa, kun se että olet edelleen lapsen isän kanssa yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;22051506:
Kirjoitin tuon aiemman tekstin nimellä tt....
En tarkoittanut, että hyppäisit suhteesta toiseen. Vaan että ensin oma elämä kuntoon, sun on nyt mietittävä, haluatko todella erota, vaikka et olisikaan ihastunut.

Miehiä on moneksi, jollekin vauva on este ja toiselle ei. Mutta noin järkevästi ajateltuna, olet varmasti potentiaalisempi kumppaniehdokas jos olet jo eronnut ja asut kahdestaan vauvan kanssa, kun se että olet edelleen lapsen isän kanssa yhdessä.

Näinhän sen pitää mennäkin, jos on mennäkseen.
:)