Mikä niistä emmaljungista niin superhyvät tekee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja påpåb
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

påpåb

Vieras
Otsikossa olikin itse kysymys. Olen itse nyt ostamassa vaunuja ja olen vertaillut emmaljungaa,brioa, ja britaxia. Tutut ja keskustelupalstat ylistää emmaljungia maasta taivaaseen. Ite alan kyllä kallistua brioon ku ne on mun mielestä kevyemmät ja jopa 1 kaverilta sellaset löytyy ja sekin on ollu niihin tyytyväinen. britaxin rattaita oon kans miettiny ku myyjä ehdotti että sellaset rattaat vois ostaa ja jos myöhemmin tulee lisää lapsia niin niihin pysty liittämään sitte sellasen sisarusistuimen lisäksi niin menis tuplakäytössä myös,mut saa nähdä tarviiko sellasia

En tiedä mikä nykyään tekee, itsestäni v.1999 Emmaljungat ovat viimeiset kunnon Emmaljungat. Niissä nimenomaan metalliosat on kunnolliset vielä, näissä uusissa on kaikenlaista pellejarrua ja -säätöä jotka vain hajoavat.

Te nuoremmat äidit tosin tuskin olette viime vuosituhannen Emmaljungiin usein törmänneet mutta jos niitä jostain kirpparilta tai tutuilta saa niin käykää kiinni kuin sika limppuun!

Minulla on Emmaljungan yhdistelmät vm. 2008 ja olen tosi tyytyväinen. Kevyet työntää, nätit, puhkeammattomat renkaat ja vankan oloiset. Ei mitään vikaa ole ikinä ollut eikä mikään ole mennyt rikki vaikka kovassa käytössä. Brion tuplat taas alusta asti pettymys. Jarrut hajonnut, kuomu hajonnut, työntöaisa hajonnut. Kokoominen vaikeaa, jalkapeitto ei kestä kiinni. Joten ainakin jos Brioihin verrataan niin huomattavan paljon paremmat, jo siihen nähden että mikään ei ole mennyt rikki niin helposti!

Mulla ei emmaljungista kokemusta mutta kaksista Brioista (rattaista ja yhdistelmistä) on lähes uutena irronnut osia, siis hajonnut käsiin suoraan sanottuna. Yhdistelmissä oli vielä väärät remmit mukana pakkauksessa.
Ainiin oishan meillä tuunausta odottamassa yhdet wanhat emmaljungat mummolassa, ne on varmaan just sitä kestävää tekoa olevat :)

meillä on 2007 mallia olevat tuplat.
ihan järjettömän hyvät kaikkiin aiempiin 1/2 lapsen menopeleihin verrattuna.
aiemmissa joko hajonnut jotain merkittävää, ilmakumirenkaat joita saa paikata/vaihtaa joka toinen viikko, ei vaihdettavaa työntösuuntaa tai säädettävää työntökorkeutta, ei mahdu hissiin, ovesta sisään jne.
ei mitään valittamista ole noissa ollut :)
kulkee monenkymmenensentin lumessakin kuin panssarivaunut :)

Mulla on teutoniat eikä ikinä ollut mitään ongelmia, menin kauppaan ja ostin. En ymmärrä äitejä jotka tuhlaa tähän asiaan tuntikausia. Jotkut pärjää ihan perus-halpis-käytetty linjalla mainiosti, säästää rahaa ja hermoja.

Meillä oli emmaljungat ja kesken kaupunkireissun rengas irtosi kokonaan- siis hajosivat niin, että reissu jäi siihen : /
Takuusta (hirveän odottelun jälkeen) saatiin uudet tilalle. Sillä välin ostettiin Briot, kun oli pakko päästä liikkumaan/asioimaan. Briot on edelleenkin- takuuna tulleet emmaljungat myin eteen päin...eipä tainnut niidenkään ostaja olla tyytyväinen, kun näin viimeksi Brion vaunujen kanssa.

City Crossit on ainakin kevyet.

Mutta tottakai sun ap kannattaa ostaa vaunut, jotka mielestäsi sopivat sinun tarpeisiin. Ei vaunuja, jotka on kaverilla tai joku jossain kehuu. Mieti mitä ominaisuuksia sinä vaunuilta vaadit ja tarvitset.

Itse omalla kohdallani esikoisen kohdalla merkitsi vaunujen työntökeveys, ilmakennorenkaat ja kiva ulkonäkö. Emmaljunga city crossit palvelikin joka päivä kolme vuotta esikoisen käytössä ainoina rattaina.

Kuopuksella taas oli nuo esikoisen vanhat vaunut alkuun muutaman kuukauden käytössä. Sitten ostin Brio Ponyt, jotka eivät nekään ole liiemmin kovassa käytössä olleet, sillä tähän asti olen lähes yksinomaan kantanut lastani (nyt 10kk) kantoliinassa ja manducassa. Noissa rattaissa kulkee lähinnä käsilaukku ja kauppakassit :D

Mulla ei emmaljungista kokemusta mutta kaksista Brioista (rattaista ja yhdistelmistä) on lähes uutena irronnut osia, siis hajonnut käsiin suoraan sanottuna. Yhdistelmissä oli vielä väärät remmit mukana pakkauksessa.
Ainiin oishan meillä tuunausta odottamassa yhdet wanhat emmaljungat mummolassa, ne on varmaan just sitä kestävää tekoa olevat :)

On jos ovat viimevuosituhannelta :)

On jalkajarru, ei mitään käsivempaimia. Ja työntöaisaa sai silloin kahta eri versiota joista meillä on se lyhyille ihmisille tarkoitettu malli joka just vuostuhannen vaihteessa poistui. Siinä on loistava "jalkatila" työntäjälle, ei polvet pauku reippaassa kävelyssä vaunukoppaan kuten noissa uusissa tekee jopa tälläisellä lyhyellä työntäjällä :(

Lisäksi on lämmin koppa, tosin uskoisin että on lämmin niissä uusissakin malleissa. Kesällä oli vähän liiankin lämmin.

Ja hyvin on kestänyt neljä lasta jo (ollut kahdella perheellä). Vähän kuomusta väri haalistunut ja jalkapeitosta neppari irronnut.

Tuunaa ihmeessä!

Eipä ne kait sen erikoisemmat ole kuin muutkaan. Kestävät ovat ainakin nämä peruskärryt olleet joissa on se perinteinen renkaan päälle tuleva jarru. Emmaljungilta siis. Mutta myöskin Emman rattaat ovat meillä kestäneet. Kai se on se sama merkki, merkki ja merkki mikä tekee niistä "erinomaisen" kuten haalareissa Ticket, Minymo jne...

[QUOTE="vieras";22088167]Meillä oli emmaljungat ja kesken kaupunkireissun rengas irtosi kokonaan- siis hajosivat niin, että reissu jäi siihen : /
Takuusta (hirveän odottelun jälkeen) saatiin uudet tilalle. Sillä välin ostettiin Briot, kun oli pakko päästä liikkumaan/asioimaan. Briot on edelleenkin- takuuna tulleet emmaljungat myin eteen päin...eipä tainnut niidenkään ostaja olla tyytyväinen, kun näin viimeksi Brion vaunujen kanssa.[/QUOTE]

Minä en tunne yhtään hajonneiden Emmaljungien omistajaa ja jokusen äidin kyllä tunnen.

Mutta itsekin olen päässyt tutustumaan Brioihin kun pukkasin kummityttöjäni (kaksoset joista toisen kummi) kerran kaupungilla niin rengas tosiaan irtosi.

Samoin kaverilla on Briot joita kiroaa antaumuksella. Onneksi nuorimmaisensakin on jo kohta ohi vaunuiän.

Siksi ne kehuvat, kun muita rattaita eivät tiedäkkään. Meillä ollut kahdet emmaljungat (edge ja cerox) ja molemmat suuret pettymykset aiheutti. Kakkoslaatua suoraan sanoen. En ole ainut jolla tälläistä kokemuksia. Sitten ostimme teutonian spirit ja ihna toista luokkaa. Nyt I'coo peak 4 air ja kaikkein parhaimmat vaunut mitä olen työnnellyt (olen työnnellyt monia monia vaunuja). Ikinää en emmaljungia kotiin raahaa. Lisäksi kauhean rumat ovat. Ne samat ominaisuudet on myös toisissa vaunuissa. Siellä lastentarvikkeessa osas hyvin kyllä selitellä, että äidiltä tyttärelle olevat vaunuja ja muissa vaunuissa ei tällästä ominaisuutta ole yms. Ei pitänyt kuule paikkaansa.

[QUOTE="vieras";22088267]Siksi ne kehuvat, kun muita rattaita eivät tiedäkkään. Meillä ollut kahdet emmaljungat (edge ja cerox) ja molemmat suuret pettymykset aiheutti. Kakkoslaatua suoraan sanoen. En ole ainut jolla tälläistä kokemuksia. Sitten ostimme teutonian spirit ja ihna toista luokkaa. Nyt I'coo peak 4 air ja kaikkein parhaimmat vaunut mitä olen työnnellyt (olen työnnellyt monia monia vaunuja). Ikinää en emmaljungia kotiin raahaa. Lisäksi kauhean rumat ovat. Ne samat ominaisuudet on myös toisissa vaunuissa. Siellä lastentarvikkeessa osas hyvin kyllä selitellä, että äidiltä tyttärelle olevat vaunuja ja muissa vaunuissa ei tällästä ominaisuutta ole yms. Ei pitänyt kuule paikkaansa.[/QUOTE]

mulla taas ei mitään valittamista emmaljungista, toisin kuin muista. ja on ollut vaikka mitä merkkiä ja ties kuinka monia. ja ulkonäköhän on makuasia :)

Tutustu myös tuntemattomninkiin merkkeihin. Ne yleensä yllättää. Emmaljungat ja briot ei ole meidän ystäväpiirissä yllättänyt todellakaan. Jos joku on sellassen merkin ostanut, niin on mennyt vaihtoo nopeastikki. Gessleinit, teutoniat ja hartanit eivät ole pettäneet. Meillä oli aikoinaan edget ja olivat isot, kömpelöt, kuomu hajos, jarrut reistaili. Nyt swift ja ihan toista maata.

En mennyt kauppaan ostamaan nimenomaan emmaljungaa. Rakastuin niihin koska: ne oli kevyet, niissä oli kääntyvät etupyörät, kaupunkielämään sopiva koko eli tosi kapeat ja lyhyet ja löysin emmaljungalta valkoiset huippuihanat yhditelmävaunut. Otettiin siis ne, enkä kadu hetkeäkään :D

Minä en enää haluaisi emmaljungia, jos vielä joskus pitäisi vaunut ostaa. Meidän omat (2007) ei ainakaan taitu kovilla pakkasilla kasaan, ilman sisällä sulattamista. Toinen on, että jarruihin kun menee hiekkaa, jarrut saa päälle mutta pois vain tasapäisen meisselin avulla!! :/

Yhteistyössä