Mistä tiedän olenko masentunut vaiko "vain" väsynyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumpi vaivaa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kumpi vaivaa?

Vieras
Iltaisin, työpäivän jälkeen, olen niin sippi että hädin tuskin jaksan kotityöt tehdä. Lasten kiukuttelut ärsyttää suunnattomasti. Haluaisin olla vain rauhassa ja kenties nukkua.
Vaatekaapit odottaa siivoamista, samoin talvi- ym vaatteiden inventaariot. Kaikkea pitäisi tehdä, mutta ei jaksa eikä huvita.

Mistä tiedän onko tämä vain arjen tuomaa väsymystä vaiko jotain masennusta? Haluaisin olla tehopakkaus, joka kirmailee lasten kanssa sinne sun tänne, käy omissa harrastuksissaan viikottain ja on muutenkin kätevä emäntä. Mutta ei. Tänäänkin olen aloittanut työpäivän klo7 ja kotiin pääsin 16:30. Yhden pikaisen ruokatauon ehdin pitämään päivän aikana...

Voi kunpa olisi jo lauantai!!

Mulla kans nyt parin viikon sisällä tullut kamala väsymys, ei jaksais mitään tehdä eikä edes lähteä kotoa mihinkään. Oon kolmen pienen lapsen kanssa kotona. Nukkuminen ei auta! Jos on lievää masennusta niin mikä tähän oikein auttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja toinen väsynyt;22091827:
Mulla kans nyt parin viikon sisällä tullut kamala väsymys, ei jaksais mitään tehdä eikä edes lähteä kotoa mihinkään. Oon kolmen pienen lapsen kanssa kotona. Nukkuminen ei auta! Jos on lievää masennusta niin mikä tähän oikein auttaa?

Ulkoilu, terveellinen ruoka, hyvä seura, kivat harrastukset, riittävä lepo (älä kuitenkaan nuku liikaa, se väsyttää vaan enemmän!)

Yhteistyössä