Elatusmaksuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja San-ttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ahneet lähit;22114793:
Koko elatusmaksu järjestely on ihan peestä. Miksi etän pitäisi maksaa mitään? Usein kuitenkin on niin,että se lähi on äiti ja se on vaatimalla vaatinut ne lapset itselleen ja juuri siinä toivossa että saisi elatusmaksuja lapsista omiin menoihinsa.
Rahat pitäisi mennä suoraa lapsen tilille niin että lähi ei pääse niihin käsikis. Ohan sitten vanhempana mopokortti, opiskelu-, ajokortti- yms. rahaa käytettävissä. Mutta silloinkin sen etän pitää maksaa vielä lisää vaikka elästusvelvollisuus on loppunut. Lähivanhemmat on rahanahneita ja omaa napaa tuijottavia.......

Mä olen vähän samoilla linjoilla. Mieheni maksaa elatustukea ja lapsi käy meillä joka toinen viikonloppu. Jos mieheni on antanut lapselle 20€ käteen, äiti vie ne omiin menoihinsa häneltä. Jos päivänkin myöhässä alatusmaksu, hän laittaa jo tekstiviestiä missä raha on. Kaikki indeksi korotukset laittaa tarkalleen viestinä ja antaa linkit mistä mieheni pitäisi ne lukea. Sitten vielä maristaan rahaa merkkivaatteisiin (lapsi edes tiedä merkeistä mutta muka haluaa niitä) astma lääkkeisiin jne.. me ollaan suurperhe ja meilläkin on menoja. Onneksi mieheni ei ole niin tyhmä ja antelias ex:lle.

Alkuperäinen kirjoittaja ahneet lähit;22115058:
Eihän se mihinkään katoakkaan vaan se maksu tulee sitten kun sitä rahaa tarvitaan isommissa erissä sieltä tililtä mihin se etä on maksanut kiltisti sen rahan joka kuukausi.
Itse olen tehnyt sellaisen sopimuksen että maksan oman osuuteni lapsista nyt ihan niin kuin normistikkin ja mies maksaa lasten tilille sen joka kk. Lapset käyttää sen rahan sitten kun tarvitaan enemmän rahaa. Molemmat siis maksaa elatusta.

Sehän on sun asias miten se elari käytetään. Jotkut lähivanhemmat katsos tarvitsee jopa sitä hikistä "minimi" elaria siihen jokapäiväiseen lasten elättämiseen.

Sehän on sun asias miten se elari käytetään. Jotkut lähivanhemmat katsos tarvitsee jopa sitä hikistä "minimi" elaria siihen jokapäiväiseen lasten elättämiseen.

Mihin ihmeeseen kun se minimi minkä se lähikin joutuu maksamaan riittää lapselle mainiosti. Itse ainakin saan sen riittämään ja lapseni harrastaa, syö hyvin, hänellä on vaatteita ja puhtaita sellaisia ja ihan varmasti ei jää paitsi mistään mitä muillakaan lapsilla on. Mihihn kummaan ne lähivanhemmat sen rahan oikee laittaa muka koska saa sen tupalana käyttöön. Turhamaisuuten ehkä sit.

Alkuperäinen kirjoittaja ahneet lähit;22115136:
Mihin ihmeeseen kun se minimi minkä se lähikin joutuu maksamaan riittää lapselle mainiosti. Itse ainakin saan sen riittämään ja lapseni harrastaa, syö hyvin, hänellä on vaatteita ja puhtaita sellaisia ja ihan varmasti ei jää paitsi mistään mitä muillakaan lapsilla on. Mihihn kummaan ne lähivanhemmat sen rahan oikee laittaa muka koska saa sen tupalana käyttöön. Turhamaisuuten ehkä sit.

Mitäs se "minimi" nykyään on? Vajaa 140 euroa? Ja sä meinaat, että 140 euroa riittää vaikka 15-vuotiaan lapsen elatukseen? Harrastukseen, vaatteisiin, ruokaan, asumiseen, kännykkään, matkalippuihin, leffassakäynteihin, kosmetiikkaan jnejnejnejnejne... Sitäpaitsi, lähin elatuskykyhän voi olla vaikka 0 euroa.

Koko elatusmaksu järjestely on ihan peestä. Miksi etän pitäisi maksaa mitään? Usein kuitenkin on niin,että se lähi on äiti ja se on vaatimalla vaatinut ne lapset itselleen ja juuri siinä toivossa että saisi elatusmaksuja lapsista omiin menoihinsa.
Rahat pitäisi mennä suoraa lapsen tilille niin että lähi ei pääse niihin käsikis. Ohan sitten vanhempana mopokortti, opiskelu-, ajokortti- yms. rahaa käytettävissä. Mutta silloinkin sen etän pitää maksaa vielä lisää vaikka elästusvelvollisuus on loppunut. Lähivanhemmat on rahanahneita ja omaa napaa tuijottavia.......

Voi pyhä yksinkertaisuus sun ajatuksenjuoksua. Sun on pakko olla provo kun tätä ketjua lukee.

Mitäs se "minimi" nykyään on? Vajaa 140 euroa? Ja sä meinaat, että 140 euroa riittää vaikka 15-vuotiaan lapsen elatukseen? Harrastukseen, vaatteisiin, ruokaan, asumiseen, kännykkään, matkalippuihin, leffassakäynteihin, kosmetiikkaan jnejnejnejnejne... Sitäpaitsi, lähin elatuskykyhän voi olla vaikka 0 euroa.

Enkös just sanonut että kun sitä rahaa tarvitaan niin silloin sitä olisi käytössä? Ja tässä tapausksessa mitä itse kirjoitit niin silloin sitä nimenomaan olisi jo käytössä.
Jos lähivanhemman elatuskyky on 0 niin miksi ihmeessä lapset sitten ylipäätään asuu sen kanssa? Jokaisen on laitettava kortensa kekoon ja se tarkoittaa myös lähivnhempia.

Alkuperäinen kirjoittaja ahneet lähit;22115249:
Eipä olekkaan. Minä olen sitä mieltä että voisi oikeasti lähivanhemmat ajatella asiaa tarkemmin. Luulen että ne ketkä pitää tätä provona tai minua ihan ääliönä niin ovat juuri niitä lähivanhempia ketkä haluaa rahaa omaan käyttöön.

Kukapa ei haluais :D Mut sillä 124,60€ mitä mä saan, siitä ei kauheesti jää omia rillutteluja varten :D

Alkuperäinen kirjoittaja ahneet lähit;22115235:
Enkös just sanonut että kun sitä rahaa tarvitaan niin silloin sitä olisi käytössä? Ja tässä tapausksessa mitä itse kirjoitit niin silloin sitä nimenomaan olisi jo käytössä.
Jos lähivanhemman elatuskyky on 0 niin miksi ihmeessä lapset sitten ylipäätään asuu sen kanssa? Jokaisen on laitettava kortensa kekoon ja se tarkoittaa myös lähivnhempia.

Jaa-a, ehkä se etävanhempi ei ole halunnut niitä lapsia luokseen asumaan. Onhan se kätevämpää, suoriutuu pikkurahalla koko hommasta, lähi hoitaa loput.

Alkuperäinen kirjoittaja ahneet lähit;22115249:
Eipä olekkaan. Minä olen sitä mieltä että voisi oikeasti lähivanhemmat ajatella asiaa tarkemmin. Luulen että ne ketkä pitää tätä provona tai minua ihan ääliönä niin ovat juuri niitä lähivanhempia ketkä haluaa rahaa omaan käyttöön.

Ei sulla sitten ole tullut sellaanen mieleen, että myös sen etän pitää elättää sitä lasta jonka tähän maailmaan saattanut. Erossa erotaan puolisosta, ei lapsista.

Mä olen pienempituloonen kuin exä, mutta yhtälailla mä likasta huolehdin. Exä maksaa elareita reilun 60€ ja loput maksaa Kela eli saan sen minimin yhteensä. Exä onneksi on mies joka haluaa huolehtia omasta lapsestaan eikä laista velvollisuuksistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ahneet lähit;22115452:
Varmaan moni olisi halunnut,mutta useimiten äidit ketkä lähivanhempia ovat niin ovat jo valmiiksi lapsenut tulonsa kk kohti ja niihin kuuluu ne elarit, yh-korotukset ym.

Kun on pienituloonen opiskelija niin pakko se on laskia mitä rahaa tulee kuukaudessa ja mihin sitä rahaa menee. Se on elämää se eikä sen kummempaa.

Ei sulla sitten ole tullut sellaanen mieleen, että myös sen etän pitää elättää sitä lasta jonka tähän maailmaan saattanut. Erossa erotaan puolisosta, ei lapsista.

Mä olen pienempituloonen kuin exä, mutta yhtälailla mä likasta huolehdin. Exä maksaa elareita reilun 60€ ja loput maksaa Kela eli saan sen minimin yhteensä. Exä onneksi on mies joka haluaa huolehtia omasta lapsestaan eikä laista velvollisuuksistaan.

En ole missään vaiheessa sanonut,että etän pitää laistaa maksuista. Jos lukee viestini niin varmasti ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja ahneet lähit;22115525:
En ole missään vaiheessa sanonut,että etän pitää laistaa maksuista. Jos lukee viestini niin varmasti ymmärtää.

Kun sun viestejä lukee niin saa kyllä just päinvastaasen kuvan...

Niinpä niin...

Alkuperäinen kirjoittaja ahneet lähit;22115548:
Ja mahdollisuus antaa lapsensa isälleen asumaan jos ei itse pyty kunnolla elättämään. Miksi sen pienituloisemman pitää aina saaada ne lapset?

Missä mä kirjootin etten pysty elättämään lasta? Mä en todellakaan anna likkaa isälleen vain sen takia, että nyt opiskelen.

Oikiasti, käytä sun aivoja äläkä suolla näppikseltä kaikkia peetä. Sulla ei ole kovin hyvää tajua todellisuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ahneet lähit;22115507:
No en tiedä miten tuon lain kanssa on, mutta lastenvalvoja meille sanoi,että minimimkasu kk on 140e, himpun alle. En tiedä mistä se summa sit on repäisty ja kaikille kenelle tulee minimielari niin saavat saman summan, siis ketä minä tunnen. Kela maksaa minimin myös ja se on tuo sama summa.

Lastenvalvoja on puhunut läpiä päähänsä,mitään minimiä ei olekaan. Jos vanhemmaään sopivat, niin etävanhemman ei tarvitse maksaa yhtään mitään. Jos sinusta etän ei tarvitse mitään maksaa, niin voittehan tekin sopia, ettei miehesi maksa mitään. :) Tulethan niin kovin hyvin toimeen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ahneet lähit;22115567:
Ai no sitten kuva on väärä. Sanoin kyllä, että etä maksa mutta lapsen tilille joka kk sen maksun ja se otetaan käyttöön sitten kun sitä rahaa tarvitaan enemmän kerralla isompiin hankintoihin. Mistä siis saa sen käsityksen että maksuja ei tarvitse maksaa?

Koitas lukia sun eka viesti tähän ketjuun.

Mä en tajua tuota syyllistämistä. Jos kaikilla ei ole varaa tehdä kuin sä, niin heti ollaan ahneita paskoja kuppaaja-exiä kun kehdataan käyttää elarit lapsen elatukseen sillä hetkellä eikä vasta sitten ku lapsi on 18v.

Yhteistyössä