Joululahjoista jo nyt (sori)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joulu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"joulu"

Vieras
Meillä on jouluna lähes 5 v tyttö ja hän ei saa lahjoja muilta kuin meiltä + toisilta isovanhemmilta (ja tänä vuonna uudet sukset) ja 2 kummipariskunnalta. Toinen kysyy aina toivetta, jätän sen miettimisen viime tinkaan jos tytöltä tulee joku ylitsepääsemätön toive viime tingassa, ja toinen ei kysy koskaan ja sieltä voi tuilla mitä vaan palapelistä ties kuinka monenteen muistipeliin...

Eli hän toivoo Hello Kitty-tavaraa ja Winx-nukkea jos semmoinen on olemassa + jotain littlest pet shoppia. Onko niitä Winx-nukkeja edes myytävänä? Ei oo sattunut silmään, asumme pk-seudulla.

Olen jo miettinyt pari kirjaa (uuden tatu ja patun ja yhden lasten tietokirjan). Ja Hello Kitty-tietokoneen + pyjamapehmon. Ja Little Pet Shopeista siis jonkun "talon". Lisäksi on Baby bornin rintareppu ja vaatetta.

Olisko tässä tarpeeksi? Olemme mummolassa ja siskoni lapset saavat tästä paljon isomman kasan... Valehtelematta 30 pakettia/nokka (2 lasta) ja ne eivät ole mitään sukkapaketteja...

Mitä teidän 5-vuotiaat saavat?

Siis teiltä pelkästään väh.6 lahjaa jos vähänkään laskin oikein+ muiden lahjat päälle?
Eihän tuo mitenkään vähäinen määrä ole.

Meiltä 2 kirjaa, HK tietsikka & HK pyjamapehmo, winx-nukke jos löytyy (jos ei niin joku barbie-keiju tai vastaava) + baby born-rintareppu + pari vaatetta (luultavasti samaan pakettiin ja nuken nimi päälle). Eli 6.

Plus sukset, joku lelu kummipariskunnalta, jotain toiselta (mutta voi olla tosiaan vaikka muistipeli, joita on antanut jo 3... joten lapsen silmissä ei mikään "ihana" juttu). Mä oon myynyt jo niitä muistipelejä poiskin, ja ostanut muuta tilalle (uno-kortit, palapelejä), yhdellä pelataan.

Eli saa näillä näkymin 9 pakettia. En haluaisikaan antaa 30 pakettia, mutta on siinä eroa jonka tuokin huomaa.

Tuosta jäi se pet shop pois... eli luultavasti ostan jonkun pet shop-hommelin hänelle. Näillä näkymin kummilta pyydetään nuken sänkyä, mutta jos keksii jotain muuta niin se vaihtuu.

Eli 10 pakettia.

Viettäkää jouluaatto omassa seurassanne. Kyl 10 pakettia o ihan riittävästi.

En mä sen takia viitsi pahoittaa mummon ja vaarin mieltä. Ovat ainoat isovanhemat, vaikka toisetkin ovat hengissä. Heillä vaan on viiina tärkeämpää kuin ainut lapsenlapsi.

Mietin että voinhan lisätä vähän pakettimäärää pienemällä ja edullisemmalla lelulla. Tai mukaan vielä joku peli, pari dvd:tä tai vastaavaa...

Siis onko ongelmana se, että siskon lapsi saa vanhemmiltaan enemmän lahjoja kuin sun lapsi teiltä?

Mun mielestä vaihtoehdot on joko viettää joulu muualla, ostaa omalle lapselle enemmän lahjoja tai sitten vaan kestää tilanne. Mun mielestä ei kuulu sulle, kuinka monta lahjaa siskosi haluaa lapsilleen ostaa.
Mulle on ihan sama, mitä joku ajattelee lahjamäärästä, minkä mä omalleni ostan, se ei vaan tasan kuulu yhtään kenellekään.

[QUOTE="joulu";22121564]En mä sen takia viitsi pahoittaa mummon ja vaarin mieltä. Ovat ainoat isovanhemat, vaikka toisetkin ovat hengissä. Heillä vaan on viiina tärkeämpää kuin ainut lapsenlapsi.

Mietin että voinhan lisätä vähän pakettimäärää pienemällä ja edullisemmalla lelulla. Tai mukaan vielä joku peli, pari dvd:tä tai vastaavaa...[/QUOTE]

Kyllä sä voit sanoa suoraan isovanhemmille syyn miksi ette tule. Voittehan mennä mummulaan sitten esim. joulupäivänä kun pahin pakettihuuma on ohi.

Mä en itse lähtisi moiseen varustelukilpaan.

Siis onko ongelmana se, että siskon lapsi saa vanhemmiltaan enemmän lahjoja kuin sun lapsi teiltä?

Mun mielestä vaihtoehdot on joko viettää joulu muualla, ostaa omalle lapselle enemmän lahjoja tai sitten vaan kestää tilanne. Mun mielestä ei kuulu sulle, kuinka monta lahjaa siskosi haluaa lapsilleen ostaa.
Mulle on ihan sama, mitä joku ajattelee lahjamäärästä, minkä mä omalleni ostan, se ei vaan tasan kuulu yhtään kenellekään.

Siskon 2 lasta. He kyllä saa myös siskon miehen sisaruksilta paketit + toiselta isovanhemmalta.

Mutta ei se mikään ongelma ole. Luultavasti tasoitan tilannetta hieman, joillakin edullisemmilla leluilla (tietsikka ja pet shop talo ovat ainakin noin 40-50 e:n leluja) tai just dvd-levyillä tai joku seurapeli mukaan. Jos saa noin 15-20 pakettia, niin ei oo niin järkyttävä se kasojen ero.

Alkuperäinen kirjoittaja yökyöpeli;22121660:
Niillä yksittäin myytävillä petshopeilla saat helposti pakettimäärää kasvatettua.
Ja tyttö tykkäis varmasti semmoisesta zhuzhupets hamsterista.

Niin, jotain tämmöisiä pikku juttuja ajattelin että voidaan hankkia. Jotka ei kai maksa kauheasti, mutta kuitenkin on sitten sitä pakettia.

Mä suosittelisin sulle nyt hetin miten menee toys r ussiin, siel hyvii tarjouksii oli paljon, varsinki tytöille... kaikkea kivaa.. itellä poikia, joten hiukka harmittaa se että suurimmat tarjoukset ja ne määrät on tytöille.. oli kyllä hurjasti valinnan varaa..

Ja mun mielestä ei lapsille kannatakkaa jouluna ostaa ihan mielin määrin lahjoja.. mitä sitte ku niitä ei enää niin paljon saakkaan jostain syystä, ei ne mummut ja papatkaa ikuisesti niitä lahjoja oo ostamassa, eikä sukulaiset! ne lahjatoiveetki ikää myöden kasvaa ja kallistuu..

Mun mielestä tuo lahjamäärä riittää ihan hyvin. Mun lapsilla oli aikoinaan sama tilanne eli serkut sai moninkertaisen määrän ja kalliimpia lahjoja kuin omat lapseni. Mutta lapseni kyllä tiesivät muutenkin - ei siis pelkästään jouluna - , että siskoni perheellä on huomattavasti enemmän varaa hankkia kaikenlaista kuin mulla, joten ei tuo ollut juuri koskaan mikään ongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22121742:
Mun mielestä tuo lahjamäärä riittää ihan hyvin. Mun lapsilla oli aikoinaan sama tilanne eli serkut sai moninkertaisen määrän ja kalliimpia lahjoja kuin omat lapseni. Mutta lapseni kyllä tiesivät muutenkin - ei siis pelkästään jouluna - , että siskoni perheellä on huomattavasti enemmän varaa hankkia kaikenlaista kuin mulla, joten ei tuo ollut juuri koskaan mikään ongelma.

Ei ehkä enää isona, mutta muistelepa kun olivat vielä tuollaisia 4-5-6-vuotiaita....

Onhan noilla enemmän varaa, mutta ei meidänkään talous keikahda, jos ostamme tuohon päälle jollain 60-70 e:llä muutaman lisäpaketin. Esim. lautapeli on muutenkin kiva juttu.

Muistelen että tyttö on joskus puhunut mikistä, joten luultavasti hankin sellaisen lasten mikin, pari dvd:tä, lautapelin, ehkä jonkun pienen jutun lisäksi.

Yhteistyössä