2v. istuu aina rattaissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja klunks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No meillä on näin, kun lähdetään kävellen tuonne kaupungille, niin jätkä todellakin istuu koko ajan rattaissa, koska kävelemään sitä ei voi päästää, eikä se oikein hingukaan sitä. Muuten kyllä kävelee pihalla ja mun vanhempien luona, mutta tuonne liikenteeseen ei voida mennä, koska jätkä ottaa heti jalat alleen ja juoksee kuin päätön kana, eikä kuuntele mitään.

Sillä halusin tietää, kun tuntuu että ihmiset jää välillä tuijottamaan? Tai itsestäni siltä tuntuu...
Lapseni kyllä tulee vielä kävelemään, on muutoin ihan normaali. Mut ekas pitää hoitaa "pikkujuttu"...

Eihän siinä mitään jos kerran on joku syy.
Tuijottelijat tulkoon kysymään jos kiinnostaa.

Jos ei olisi mitään syytä niin pitäisi todella outona, kun ei ainakaan meidän 2v:tä saisi pysymään rattaissa puistossa.

Jos tosiaan ei näytä edes siltä että aikoo kohta hypätä kyydistä ja lähteä kävelemään, niin sitten ajattelisin että jaloissa on jotain vikaa, tms ettei pysty/osaa kävellä. Jos on pakolla sidottu valjaisiin ja istutetaan rattaissa kun ei viitsitä vahtia lasta, niin sitten säälisin sitä ja katsoisin äitiin kiukkuisesti.

jos tilanne kerran on tuo, anna mahdollisten pässien ajatella mitä ajattelee. Eikä varmaan kauhean moni ajattelekaan, jos kerran kuitenkin nostelet lasta puistossa ja annat hänen liikkua/tutustua maailmaan mahdollisuuksiensa mukaisesti. Tykkääkö olla esim. hiekkalaatikolla?

Aina on näitä maailman parhaita äitejä, joiden elämän sisältö on ihmetellä jossain netissä jonkun puistopuolitutun toimintaa, mutta ei heille liikaa painoarvoa pidä antaa, kun ratkaisuihin on hyvä syy.

[QUOTE="vieras";22130819]Jos tosiaan ei näytä edes siltä että aikoo kohta hypätä kyydistä ja lähteä kävelemään, niin sitten ajattelisin että jaloissa on jotain vikaa, tms ettei pysty/osaa kävellä. Jos on pakolla sidottu valjaisiin ja istutetaan rattaissa kun ei viitsitä vahtia lasta, niin sitten säälisin sitä ja katsoisin äitiin kiukkuisesti.[/QUOTE]

Meillä ei tarvitse mitenkään jätkää edes sitoa noihin rattaisiin kiinni, kun kaupungille mennään, niin jätkä nököttää kiltisti rattaissa eikä edes yritä nousta pois ja hyvin osaa kävellä ja juosta, on osannut jo 10-kuisesta lähtien.
Ainoastaan jos rattaat on tarpeeksi kauan paikallaan niin silloin alkaa nousemaan niistä pois, kun pitäisi olla liikenteessä.

Jos puistoissa käytäisiin, niin siellä sitten leikkisi hiekkalaatikolla ja varmaan kävelisi paikasta toiseen, mutta aika harvoin käydään tällä hetkellä.

Meidän 2-vuotiaalla on ollut viime aikoina sellainen vaihe, että haluaisi olla paljon sylissä ulkona. Olen sitten antanut istua vaunuissa, sillä on niin painava, etten jaksa sitä kokoaikaa sylissä pitää. Huutaa naama punaisena, jos ei syliin ota. Yks ilta just mietin, että mitähän naapurit ajattelee, kun vaan vaunuissa istuu. Sisällä on erittäin liikkuvainen poika ja ehkä liiankin vilkas. Nyt on vaan joku ihme vaihe, että varsinkin tuossa omalla pihalla ollessa ei kiinnosta touhuta, puistossa kyllä. Eikä ole kiinni leikkikavereista. Pihalla ja puistossa on puuhaa ja leikkikavereita. Ehkä näkemälläsikin 2-vuotiaalla on joku vaihe siis.

Mun 2v 8kk istuu rattaissa, kun mennään lenkille tai kylälle. Leikkipuistossa, kaupoissa yms kävelee itse. Ei olla saatu paheksuvia katseita. Omituista jos ylipäätään saisimmekaan. Kyllä kestäisi lenkit ikuisuuden jos jätkä kävelisi itse ne matka ja mun liikunnan kannalta se olisi täysin yhdentekevää käveleekö vai ei.

Mun 2v 8kk istuu rattaissa, kun mennään lenkille tai kylälle. Leikkipuistossa, kaupoissa yms kävelee itse. Ei olla saatu paheksuvia katseita. Omituista jos ylipäätään saisimmekaan. Kyllä kestäisi lenkit ikuisuuden jos jätkä kävelisi itse ne matka ja mun liikunnan kannalta se olisi täysin yhdentekevää käveleekö vai ei.

Meillä samanikäinen jaksaa kyllä lenkkeillä hyvin, mutta sit taas kaupassa ei voi "päästää vapaaksi". En tosiaan tiedä koska ton kanssa uskaltaa lähteä kauppaan niin, että se on irti...

Peesaan täysin tätä :) Tosin kohta meille syntyy pikkukakkonen ja sitten aletaan käyttää seisontalautaa.

En varmaan toisten kaksivuotiaisiin kiinnitä niin paljoa huomioa etteä edes tajuaisin jonkun lapsen olevan aina rattaissa.

Tosin jos leikkipuistossa törmäisin siihen että kyseistä lasta aina nostetaan ja kannetaan niin siihen kyllä kiinnittäisin huomioa. Ihan sillä että omat lapset ovat oppineet kävelemään myöhään (1v9kk ja 3v10kk), ei siis millään pahalla vaan ihan uteliaisuudesta.

Meillä kun syntyi esikolle pikkusisko 1v8kk:n iässä, niin kyllä hän hyvin varhain alkoi kävellä mun kanssa itse, koska mulla oli sisko vaunuissa. Tähän kai vaikutti sekin, että puisto oli meillä lähellä eikä oltu mitään kaupungilla luuhaajia, joten varsin hyvin tultiin toimeen ilman kaksostenrattaita. Joskus taisi kuopus olla rintarepussa ja isosisko vaunuissa, mutta harvoin, koska kuopus oli isokokoinen, enkä oikein häntä jaksanut raahata silleen.

Kun kuopus oli kaksi, oltiin jo muutettu maalle ja käytiin vaan satunnaisesti rataslenkeillä, kun enemmän luuhattiin omalla pihalla tai metsässä. Taisin myydä rattaat, kun kuopus oli 2v7kk eikä ollut enää pitkiin aikoihin rattaissa istunut.

En välttämättä huomaisi mitään. Meidän hukkapätkä on niin pieni ikäisiinsä ja nuorempiinsa verrattuna että en osaa arvailla muiden lasten ikää.
Hukkapätkä on tosin ja 1,5v asti juossut mukana niin kaupassa kuin hevosia ruokkimassa.
Emme omista rattaita. Ensimmäisellä oli vaunut, käyttämättä jäivät.

Yhteistyössä