Jauhelihamureke

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maira

Aktiivinen jäsen
22.09.2009
18 233
7
38
Aattelin tekaista murekkeen ja ostin sipulikeittopussin ja kermaviiliä, lyönkä mä vaan ne sekaisin ja lihan sekaan + jotain mausteita vai tarviiko tuo vielä kananmunaa?

[QUOTE="vieras";22140608]Laita vaan keittopussi niin saat paljon lisäaineita, ihanan natriumglutamaatin maun ja riittävästi suolaa.[/QUOTE]

Just noiden takia sen laitankin.. :heart: Tuutsä meille syömää tänää?

Niin minäkin yleensä, mut kun kaikki tutut julistaa kuinka tolla tulee niiin hyvää nii kai se on kertaalleen kokeiltava.. :D

No et kai sä nyt itse oikeasti usko, että tuolla lisäaineseoksella tulee parempi? Se on vain laiskan vaihtoehto kun ei jaksa pilkkoa sipulia ja mitata paria maustetta. Sillä tulee tasainen lisäaineen maku ruokaan, jos on sellaiseen tottunut, niin siihen makuaisti tottuu ja sitä kaipaa.

pelkästään joo - ilman kermaviiliä kokeilin.. en usko että kermaviili peittää niin vahvaa makua. ja lisäaineiden määrän uskoisin olevan huipussaan joten silloin on yhtä tyhjän kanssa vaikka ostais valmiita einespullia...
on lähiruoan hyöty tipotiessään :)

tulee siitä iha hyvää,mut jos laitat koko pussin 400grammaan j-lihaa tulee (ainaki mun mielestä) liian suolasta,600g j-lihaa tuo on sopiva määrä.Mä laitan yleensä täytteeksi vielä jonkun kasvissekotuksen.

Kyllä siitä vähintään syötävää tulee. Kananmunaa ei oo varmaan pakko laittaa, mutta kuvittelisin, että pysyy paremmin koossa. Itse lisäilen vielä mausteita (en suolaa) tuon sipulikeittopussin/kermaviilin lisäks, mutta tykkäänkin vähän mausteisemmasta.

Yhteistyössä