Koulujen uimahallikäynnit, mitä ootte mieltä tällasesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Poikani käy erityiskoulua ja hänellä on kehityshäiriö, sekä autismin piirteet.

Koulusta käydään uimahallissa joka toinen viikko, poikani 7v. ei osaa vielä uida ja arasteleekin syvään altaaseen menemistä. Nyt on pikkuhiljaa uskaltautunut avustettuna kokeilemaan isompaan altaaseen, mutta itkee kotona, että ei halua enää mennä koulun kanssa uimaan, koska siellä pakotetaan laittamaan pää veden alle ja jopa painostetaan painamalla päätä veden alle, kun toinen ei muuten suostu ja uskalla. Poika sanoo itkeneensä altaassa, eikä siltikään päästetty pois.

Musta tää on ihan käsittämätöntä...ensin pakotetaan aikuisten altaaseen ilman uimataitoa ja sitten vielä tämä...yritetäänkö tässä saada jotain traumoja aikaiseksi.

Olen puhunut opettajalle, mutta ei näköjään mitään muutosta. Mitä mä teen, ilmoitan että poika ei tule uimaan lainkaan vai?

Poika käy myös vapaa-ajalla erityislasten uintikerhoa, siellä sentään edetään paljon hitaammin ja annetaan lapselle aikaa totutella.

[QUOTE="vieras";22169150]Poikani käy erityiskoulua ja hänellä on kehityshäiriö, sekä autismin piirteet.

Koulusta käydään uimahallissa joka toinen viikko, poikani 7v. ei osaa vielä uida ja arasteleekin syvään altaaseen menemistä. Nyt on pikkuhiljaa uskaltautunut avustettuna kokeilemaan isompaan altaaseen, mutta itkee kotona, että ei halua enää mennä koulun kanssa uimaan, koska siellä pakotetaan laittamaan pää veden alle ja jopa painostetaan painamalla päätä veden alle, kun toinen ei muuten suostu ja uskalla. Poika sanoo itkeneensä altaassa, eikä siltikään päästetty pois.

Musta tää on ihan käsittämätöntä...ensin pakotetaan aikuisten altaaseen ilman uimataitoa ja sitten vielä tämä...yritetäänkö tässä saada jotain traumoja aikaiseksi.