Monelta teillä seiskalaiset menee nukkuun ja mitä ne saa kattoo töllöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Seiskan emo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Seiskan emo

Vieras
Mihin aikaan teidän perheen 13-vuotiaat menee nukkuun? Annatteko katsoa näitä sarjoja, jotka alkaa klo 21, esim. Mentalist, Good Wife, Todistettavasti syyllinen...?

Mä haluisin passittaa tuon meidän lapsosen nukkuun jo klo 21, koska herätys on joka aamu ennen seiskaa ja koska HALUAISIN HETKEN OMAA AIKAA ILTAISIN (sanokaa vaan mua itsekkääksi...) ennen nukkumaanmenoa.

Lapsonen väittää että klo 21 on liian aikaisin. Onko teidän mielestä?

Meillä on 14-vuotiaat kaksoset. Toinen menee nukkumaan pian klo 21 jälkeen ja toinen noin klo 21.30. 13-vuotiaana molemmat menivät nukkumaan yhdeksän paikkeilla. Lapset eivät katso telkkaria yhdeksän jälkeen.

Mä muistelisin, että meillä piti tulla kotiin aikoinaan klo 20.30 koulu-iltoina ja 21 loppu disko niin sieltä suoraan kotiin. Muistaakseni 22 aikoihin piti olla nukkumassa. En nyt mee ihan vannomaan.
Miten 7.lk. kanssa ei muka ole omaa aikaa?

Meillä menee sänkyyn kymmenen maissa, jotain yhdeksältä alkavia sarjoja katsoo.
Se että tuo lapsi on hereillä ei ole pois minun omasta ajasta, nytkin kuuntelen musiikkia ja olen koneella omassa huoneessani. Teini katselee jotain dokkaria pikkuveli kainalossa.

14v menee arkisin yleensä viimeistään 22 nukkumaan,jos koulu alkaa 8 "yrittää" mennä jo aikasemmin,selkeesti tarvitsis 10h yöunta ja tiedostaa sen itsekkin.Ei katso telkkaa,kun meillä ei sitä ole.

Meillä menee 14v viimestään 22 nukkumaan,samoin tekee vuotta vanhempi. 11v menee 21 nukkumaan. Töllöä eivät kahtele juurikaan 21 jälkeen,eikä muutenkaan..

Miten 7.lk. kanssa ei muka ole omaa aikaa?

Kas kun hän ei ole ainokaiseni... ;)

Pienemmät menee sänkyyn jo kasin jälkeen ja haluasin tuon isommankin ysiin mennessä nukkuun, että saisin vallata sohvan ja telkkarin ja miehen itselleni tunniksi ennen nukkumaanmenoa.

Mutta lapsen mielestä olen tiukkis ja kaikki muut saa kuulemma valvoa 23 saakka ja katsoa kaikkii BB:stä lähtien telkusta...

Aika ikäviä vastauksia osa täällä.. :/
''haluan omaa aikaa, laitan siis teini-ikäisen lapseni nukkumaan liian aikaisin!!''
JÄRKEVÄÄ. Vitun järkevää.

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Kukkasia sulle :flower: kun et itse tarvitse omaa aikaa yhtä tuntia illasta, minä itsekäs paska äiti sen sijaan jaksan töitä ja arjen pyörittämistä huomattavasti paremmin, kun järkkään vähän omaakin aikaa! Enkä suostu tästä itsekkäästä tarpeestani potemaan huonoa omaatuntoa... ;)

Eilen olin seiska luokkalaisen luokkaillassa ja siellä puhuttiin tuosta nukkumaan menosta. Suurin osa meni nukkumaan 21-22 välillä. Yks äiti sano et heidän lapsi kattoo 10 uutiset ja menee sit nukkumaan.
Televisio sarjoista ei ollu puhetta.
Meillä itellä ei tv:tä joten 7 luokkalainen kattoo netistä satunnaisesti jotain. Kyllä minäkin nuo yhdeksän aikaan ajan yläkertaan saavat hetken touhuta, lukea ym. Mutta kuten nytkin kolina kuuluu edelleen eli joudun kohta komentaan talon hiljaiseksi.

Kukkasia sulle :flower: kun et itse tarvitse omaa aikaa yhtä tuntia illasta, minä itsekäs paska äiti sen sijaan jaksan töitä ja arjen pyörittämistä huomattavasti paremmin, kun järkkään vähän omaakin aikaa! Enkä suostu tästä itsekkäästä tarpeestani potemaan huonoa omaatuntoa... ;)

Hahhah, justiinsa näin :D Kyllä sä voit sitä omaa aikaa saada ilman, että tarvii teiniäs rääkyttää.
Voit kattoo miehes kanssa telkkaa, ja lapses voi olla omassa huoneessaan tms.

Hahhah, justiinsa näin :D Kyllä sä voit sitä omaa aikaa saada ilman, että tarvii teiniäs rääkyttää.
Voit kattoo miehes kanssa telkkaa, ja lapses voi olla omassa huoneessaan tms.

Ai kauheeta mitä lapsenrääkkäämistä! Haluatko mun yhteystiedot, jotta voit tehdä ls-ilmon, kun haluan lapsen ajoissa sänkyyn?

Joo siis jäi tuossa aiemmin raportoimatta, että olllaan ehdotettu lapselle, että menee ysiltä iltapisuille ja -pesuille ja sit omaan huoneeseen, voi lukea vielä, mutta kympiltä valot pois. Ja boksille voi ottaa, jos on tulossa jotain telkkuohjelmaa, mitä haluaisi katsoa. Ja tätä vastaan lapsi siis kapinoi. Haluaa valvoa myöhempään, olla pystyssä ainakin klo 23 saakka.

Ai kauheeta mitä lapsenrääkkäämistä! Haluatko mun yhteystiedot, jotta voit tehdä ls-ilmon, kun haluan lapsen ajoissa sänkyyn?

Joo siis jäi tuossa aiemmin raportoimatta, että olllaan ehdotettu lapselle, että menee ysiltä iltapisuille ja -pesuille ja sit omaan huoneeseen, voi lukea vielä, mutta kympiltä valot pois. Ja boksille voi ottaa, jos on tulossa jotain telkkuohjelmaa, mitä haluaisi katsoa. Ja tätä vastaan lapsi siis kapinoi. Haluaa valvoa myöhempään, olla pystyssä ainakin klo 23 saakka.

No ei nyt noin hauskaa voi olla :D
Sanoinko mä jostain ls-ilmoituksesta. Oot ihan outo, takerrut pikkuasioihin..

Ja tottakai lapsi kapinoi jos YHEKSÄLTÄ pitää mennä jo nukkumapuuhiin :DDDD

Tuo ehdotus kuulostaa järkevälle. Meilläkin on aina ollut noin, että nukkumaanmeno ajan jälkeen saa lukea vielä hetken sängyssä, mutta telkkarin katselu tai tietokoneen käyttö ei ole enää luvallista. Tämä systeemi oli jo pienempänä, kun nukkumaanmeno aika oli klo 20. Tietokoneen käytön kanssa on välillä jouduttu ottamaan kovempia otteita käyttöön, koska lapset yrittivät luistaa aikarajoista ja nukkumaanmeno viivästyi jatkuvasti. Se ratkaistiin siten, että netti meni kokonaan poikki puolisen tuntia ennen nukkumaanmenoa.

Meillä ei oo vielä 13vuotiasta, mutta: arki-iltana passittaisin iltatoimiin klo 21 ja sitten sänkyyn vaikka lukemaan.

Samaa sanon, ja puhun nyt opettajan näkökulmasta. Riittävästi unta ja riittävästi ulkoilua ja terveellistä ravintoa sekä tarpeeksi vähän ruutuaikaa, niin lapsista kasvaa terveitä ja täyspäisiä ja ne oppiikin koulussa jotain. TV-sarjat voi tallentaa vaikka boksille, jos haluaa jotakin seurata.

meidän 8 luokkalainen menee arkena viimeistään klo 21 ja viikonloppuisin 23. Sarjoja mitkä alkaa klo 21 jälkeen ei arkisin katsota, mutta viikonloppuisin kyllä.
Olen huomannut että nuo teinitkin kyllä tavitsevat 10 tunnin unet, joten ei yhtään kliian aikaiisn mene nukkumaan os kuuden jälken aamulla ptiää herätä ( melkein joka aamu on kasin aamu) lukiolaisella ei ole nukkumaanmenoaikaa, mutta kyllä tuo tytärkin usein on jo klo 21 nukkumassa, että jaksaa sitten opiskella. lukio kun on aika rankka ja pää ei kestä jos ei nuku välilä

Tuo ehdotus kuulostaa järkevälle. Meilläkin on aina ollut noin, että nukkumaanmeno ajan jälkeen saa lukea vielä hetken sängyssä, mutta telkkarin katselu tai tietokoneen käyttö ei ole enää luvallista. Tämä systeemi oli jo pienempänä, kun nukkumaanmeno aika oli klo 20. Tietokoneen käytön kanssa on välillä jouduttu ottamaan kovempia otteita käyttöön, koska lapset yrittivät luistaa aikarajoista ja nukkumaanmeno viivästyi jatkuvasti. Se ratkaistiin siten, että netti meni kokonaan poikki puolisen tuntia ennen nukkumaanmenoa.

aikalukitus käytöön tietokoneeseen. salasana aikuiselle, niin eivä tpääse enää esim klo 20 jälkeen koneelle. TOIMII

Aika ikäviä vastauksia osa täällä.. :/
''haluan omaa aikaa, laitan siis teini-ikäisen lapseni nukkumaan liian aikaisin!!''
JÄRKEVÄÄ. Vitun järkevää.

mä kyllä ittekin menen nukkumaan klo 21-22 joten yhtään liian aikaisin teini ei mene nukkumaan. Miski sitä pitää tahallaan valvoa, jos selvästi on huomattavissa, että liian vähäinen uni vaikuttaa opiskelumenestykseen, ja koko päivän vieystilaan. MEille on sanottu että meidän laspet ei oo väsyneitä koulussa.

Minulla 13-vuotias perinyt äitinsä unentarpeen eli unta ei yksinkertaisesti riitä pidemmälle kuin 6-7 tunniksi.
22-23 menee sänkyyn ja lukee vielä tovin. Ja kun seiskalta menen herättämään on tavallisesti makoillut hereillä lueskelemassa jo jonkin aikaa. Väkisin kun ei voi kukaan nukkua.

Oma unentarpeeni on noin 5 h yössä. Isäni on viimeiset 40 vuotta nukkunut 4 tuntia yössä eli oletan tuohon vaikuttavan jonkinlaisen geneettisen seikan.

Ja saa katsoa Mentalistia. Good wife ei kuulemma kiinnosta.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä