Vauvojen nukutus.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauva 4kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauva 4kk

Vieras
Tuli tässä mieleen, kun tyttöä nukutin, että miten teidän muiden vauvat nukahtaa? Meidän 4kk nukahtaa aina syliin, jos ei ole vaunuissa. Mietin vaan, että pitäisikö tyttö "opettaa" nukahtamaan omaan sänkyyn.

Nukahtaa nyt kyllä hetkessä syliin, kun laittaa tutin suuhun ja antaa rätin käteen. Sänkyyn jos laittaa hereillä ollessaan kääntyy heti mahalleen ja yrittää möngertää eteenpäin. Ei herää, kun siirretään sänkyyn.

Tekisin sinuna juuri niin, kuin susta itseltä parhaaksi tuntuu! Meilläkin tyttö nukahti aina syliin tai vaunuihin, on nyt 1v1kk ja kolmena iltana on nyt nukahtanut enemmällä ja vähemmällä sirkuksella itse omaan sänkyynsä. Esikoinen oppi kans noin 1 vuotiaana suurinpiirtein viikossa nukahtamaan itseksensä. Ei niitä vauvoja kannata väkisten "itsenäistää" liian aikaisin. Oppii ne myöhemminkin. Harvempi enää koululaisena syliin nukahtaa :)

Tee miten parhaaksi näet. Esikoinen oli pakko nukuttaa syliin kun ei siitä muuten mitään tullut. Seuraava nukahti omaan sänkyynsä, kun itse oli vieressä istuskelemassa. Kolmas nukahtaa mun viereen vanhempien sänkyyn (itse voi kätevästi lukea kirjaa samalla). Kaksi ekaa oppineet mainiosti nukkumaan omassa sängyssä vanhempana.

Mun tyttö 4,5kk on aina nukahtanut omaan sänkyyn, tai vaunuihin jos ollaan liikkenteessä. Iltarutiinien (pesu,yöpuku,iltavelli+soittorasia soimaan ja hyvänyön suukot) jälkeen jää sänkyyn harson ja unipupun kans. Yleensä nukahtaa lähes samointein, joskus saattaa jutella itsekseen hetken.

Mun tyttö 4,5kk on aina nukahtanut omaan sänkyyn, tai vaunuihin jos ollaan liikkenteessä. Iltarutiinien (pesu,yöpuku,iltavelli+soittorasia soimaan ja hyvänyön suukot) jälkeen jää sänkyyn harson ja unipupun kans. Yleensä nukahtaa lähes samointein, joskus saattaa jutella itsekseen hetken.

meillä myös, muutaman kerran on joutunut aisan kanssa taistelemaan, mutta sekin mennyt ohi parissa viikossa.

Esikoinen nukahti ainoastaan syliin yli vuoden ikäiseksi.

Kuopus on aina nukahtanut sänkyynsä unirätin kanssa. Samassa huoneessakaan ei silloin sovi olla kun vauva on nukahtamassa. Ikää nyt 8kk.

Ei mulle ole mikään ongelma toi syliin nukutus, kuhan mietin myöhempää vaihetta, että olisiko se nyt helpompi opettaa sinne sänkyyn kuin, vaikka 1v-nä. Täytyy kokeilla joku ilta taas uudestaan laittaa tyttö sinne sänkyyn hereillä ollessa.

Tuli tässä mieleen, kun tyttöä nukutin, että miten teidän muiden vauvat nukahtaa? Meidän 4kk nukahtaa aina syliin, jos ei ole vaunuissa. Mietin vaan, että pitäisikö tyttö "opettaa" nukahtamaan omaan sänkyyn.

Nukahtaa nyt kyllä hetkessä syliin, kun laittaa tutin suuhun ja antaa rätin käteen. Sänkyyn jos laittaa hereillä ollessaan kääntyy heti mahalleen ja yrittää möngertää eteenpäin. Ei herää, kun siirretään sänkyyn.

Syliin/viereen unitissille. Ei ollu kiire oppimisella ja silti se oppi ajallaan(kuitenkin vauvaiässä).

Mulla lapsi nyt 1v4kk ja nukahtaa hienosti omaan sänkyyn. Toisinaan itsekseen (olen kuitenkin aina samassa huoneessa, yleensä pötköttelen omalla sängyllä, pinnasängyn vieressä), toisinaan pitää vähän silitellä. Mutta toista oli vuosi sitten. Ja vielä alle puoli vuotta sitten. Nukahti vain tissille tai syliin. Hysteerinen itku, jos yritti omaan sänkyyn. Tämä alkoi jo 2-viikkoisena. Että minä murehdin ja huolehdin, että näinkö me ollaan opetettu se piloille (tällaista vihjailua tuli ympäriltä..) ja oppiiko se ikinä nukahtamaan ilman kantamista ja tissiä. Monesti miehelle valitin, että miten minä jaksan 2-vuotiasta poikaa aikanani kannella uneen, kun nyt jo väsyy kädet ja hartiat kiristää. Mutta niin siinä vain kävi, että hienosti oppi. Oikein hellä unikoulu pidettiin siinä n. vuoden ikäisenä, kun heräili öisin tissille monen monta kertaa. Yksin sängyssä ei itketetty ollenkaan..

Näin meni meidän lapsen kohdalla, ehkä teidänkin? :) Tsemppiä!

Yhteistyössä