Sukulainen kylässä kolmatta viikkoa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nahjustaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nahjustaja

Vieras
Pitää päästä purkautumaan jonnekin. Miehen puolen sukulainen tuli luoksemme asumaan alun perin viikoksi, sillä hänen asuntonsa on remontissa. Kyseessä on 23-vuotias sinkkunainen. Nyt hän asuu meillä jo kolmatta viikkoa ja ensi viikon lopulla sitten palaa asuntoonsa.

Minua vaan riepoo tietyt asiat. Ensinnäkin tuo, että hän vaan asuu ja asuu meillä ilman, että kysyy kauanko on soveliasta olla. Toiseksi se, että hän syö ruokiamme, käy suihkussa ja olen pessyt hänen pyykkiään kohteliaisuudesta, mutta mitään hän ei ole antanut vastalahjaksi. Kolmanneksi se, että hän saattaa tulla meille vasta iltayhdentoista aikaan kavereiltaan tai vastaavasti herää viiden jälkeen mennäkseen töihin - ja kolistelee kamalasti. Neljänneksi se, että hän valloittaa tietokoneemme meillä ollessaan...eräänä iltana hän oli tietokoneella 3 tuntia, eräänä sunnuntaina taas piti koko päivän konettamme auki ja kävi aina välillä ilmeisesti tarkistamassa Feispuukissa tms onko tullut viestejä.

Tiedän, että nuo asiat ovat ihan omaa nahjuuttani, etten sano asioista hänelle mitään. Mutta olen oppinut sen, että vieraista pidetään huolta ja että pääasia on, että vieraat viihtyvät. Siksipä halusin purkaa mieltäni tänne. Kiitos.

rahaa en peris. Kyse on sukulaisesta ja meillä ei ole tiukkaa, mutta kotitöihin kyllä pitäs osallistua. Nousisin ruoan jälkeen pöydästä ja sanoisin, että lähden nyt lenkille, siivoa pöytä. Jos ei itse ymmärrä, niin sanoisin kyllä. Kyse on kuitenkin aikuisesta ihmisesta ja ei ihan parin päivän vierailusta.

Yhteistyössä