Kasvot meni jonku pässinpään takia :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Sain potkut töistä, sen oonki tääl jo sanonut, mutta tänä aamuna, kun avasin fb:n ja aloin lukemaan mun viestejä niin joku multa kysyi että miks oot saanu töistä potkut kun kylällä liikkuu juttu, että oon pahoinpidelly koiraa flexillä:(
1.Mun potkuista ei pitäny kenenkää tietää
2.Mä sain potkut siksi kun rahatilanne meni huonoksi eikä ollut varaa maksaa mun palkkaa.
3.Miks ihmeessä ne ottais mut takas sit ku rahatilanne paranee jos oon noin tehnyt?!

Hävettää enää kulkea MISSÄÄN jonku tunteettoman paskan takia ku jaksaa keksiä tolasta P*skaa :(:(:(

[QUOTE="vieras";22242613]No kerro totuus. Jokuhan sieltä firmasta on juorunnut, joten mielestäni olet oikeutettu kertomaan oikean syyn.[/QUOTE]

Meillä oli töissä työnantajien ja mun lisäksi yksi joka sai tietää eilen. Joten niin, joku on keksiny sen että oon potkut saanu ku oon kotona ollut ja fb:ssä esim ollut. Kas kun ei oo kellekkään tullu mieleen että voi olla vaikka syyslomalla tai muuta... ku heti tollasta.. Ja kun siinä menee tän oikkufirman maine mennessään. Ihmettelen suuresti jos on joku heistä ollut...

eiks oo ihana kun on facebook jonne pitää päivittää jokainen paskareissusaki..

facebookissa oli yv:llä kysytty multa asiaa. Eli kaverini tai minä itse ei olla siitä puhuttu mitään julkisesti. Tää pieni kylä pahanen on vaan tämmönen että joku jauhaa paskaa ni koko kylä tietää ja sit saa vaan hävetä. Eli fb:llä ei juurikaan ollu tekemistä tän kanssa..

Tää pieni kylä pahanen on vaan tämmönen että joku jauhaa paskaa ni koko kylä tietää ja sit saa vaan hävetä.
Sillon kaikki myös tietää, että asioita ei kannata ottaa turhan vakavasti, ennen kun kysyy asianosaisilta. Onhan lähes jokainen joskus ollu tuon myllyn hampaissa.
Ihan turha sitä on hävetä, vaikka ne jutut ei kantausuis sun korviin, niitä olis silti maailmalla ja sillonkaan ne ei satuttais suo, joten mitä väliä sillä on kuuletko niitä itse tai et?

Meillä oli töissä työnantajien ja mun lisäksi yksi joka sai tietää eilen. Joten niin, joku on keksiny sen että oon potkut saanu ku oon kotona ollut ja fb:ssä esim ollut. Kas kun ei oo kellekkään tullu mieleen että voi olla vaikka syyslomalla tai muuta... ku heti tollasta.. Ja kun siinä menee tän oikkufirman maine mennessään. Ihmettelen suuresti jos on joku heistä ollut...

Jutut vain lähtee TOSI helposti liikkeelle. Vaikka työpaikalla kukaan ei olisi kertonut kuin ihan jollekin läheisimmälleen, se läheinen voi kertoa vahingossa eteenpäin ja sitä rataa.

[QUOTE="vieras";22242767]Hei sä oot potkuistas kertonut täälläkin. Tuliko mieleen, että joku tunnistaa ja tuntee jonkun ja kertoo jollekin.[/QUOTE]

Vaikka olisikin niin en mä oo sanonu syytä. ja mun tutuista täällä käy 2 satunnaisesti. Voi olla että täältä se on levinnyt mutta miks tommonen syy on laitettu leviämään??

Niin tuomittavaa kuin koiran hakkaaminen onkin, en käsitä miksi joku sen takia potkut saisi töistä, eihän sillä ole mitään tekemistä töiden kanssa?! :o

Ja en nyt siis tarkoita, että olisit hakannut koiraasi.

Miks ihmeessä se halus kysyä ihan noin julkisesti jotain tuollaista? Miksei yksityisviestinä? Tulee vaan tunne, että halus jotenkin nolata sinut. Jos tuostakin sulle jotain todellista haittaa tulee, esim. ihmiset alkavat karttaa tai vaikeuttaa töiden saantia tms. niin voithan tuollaisten huhujen levittelijän saada syytteeseen herjauksesta ja vaatia julkista anteeksi pyyntöä, jos se nyt yhtään lohduttaa.

Ei ap sua mun mielestä tuossa ole nolattu, kyllä se ihminen on ihan itsensä nolannut joka sulta asiasta kysyi. Mäkin asun pienellä paikkakunnalla ja joo, kaikenlaisia juttuja kuulee. Oma moka jos kaiken uskoo. :) Viime viikolla naurettiin äidin kanssa kun kylällä tuli vastaan ihminen, joka puskaradion mukaan on jo kahdesti aiemmin kuollutkin. :D

Viestiin mä vastaisin vaan että ei tietenkään pidä paikkaansa mikään pahoinpitely ja että ikävä jos kukaan sellaista edes uskoo... potkuistahan sun ei ole pakko sanoa mitään.

[QUOTE="Rouva";22243508]Niin tuomittavaa kuin koiran hakkaaminen onkin, en käsitä miksi joku sen takia potkut saisi töistä, eihän sillä ole mitään tekemistä töiden kanssa?! :o

Ja en nyt siis tarkoita, että olisit hakannut koiraasi.[/QUOTE]

:attn:

Otan osaa ap! Mutta turha sinun on alkaa selittelemään, pahimmassa tapauksessa saat vielä pahemman huhumyllyn liikkeelle.
Ole kuin ei olisi mitään tapahtunut, se on paras ratkaisu.

[QUOTE="huu";22243564]Miks ihmeessä se halus kysyä ihan noin julkisesti jotain tuollaista? Miksei yksityisviestinä? Tulee vaan tunne, että halus jotenkin nolata sinut. Jos tuostakin sulle jotain todellista haittaa tulee, esim. ihmiset alkavat karttaa tai vaikeuttaa töiden saantia tms. niin voithan tuollaisten huhujen levittelijän saada syytteeseen herjauksesta ja vaatia julkista anteeksi pyyntöä, jos se nyt yhtään lohduttaa.[/QUOTE]

Siis yksityisviestillä kysyikin (kts. ylempää)

[QUOTE="huu";22243732]Ok. No eihän siinä sitten mitään sen suhteen. Mut kylillä kuitenkin liikkuu ilkeä huhu. Onneks joku kuitenkin kertoi sinulle siitä.[/QUOTE]

No, en tiedä olisinko halunnu tietää. Nyt ei kehtais edes ulos mennä... Kai tääkin unohtuu.. Työn saaminen vaan vaikeutuu kun kaikki tuntee kaikki.. :/ Ei kukaan halua "väkivaltaista" ihmistä töihin.. :(

No, en tiedä olisinko halunnu tietää. Nyt ei kehtais edes ulos mennä... Kai tääkin unohtuu.. Työn saaminen vaan vaikeutuu kun kaikki tuntee kaikki.. :/ Ei kukaan halua "väkivaltaista" ihmistä töihin.. :(

Mut oikeesti tuollaisesta huhun levittelystä voi nostaa herjaussyytteen, jos se vaikuttaa sun töidensaantia ja huonontaa mainetta. Tiedän tapauksen, jossa joku naisihminen epäili naapurinsa käyttävän huumeita ja puhui siitä yhdelle tuttavalleen. Loppujen lopuksi kylillä riehui huhu, että sen naapuri käyttää huumeita. Herjaussyytehän siitä tuli sille naiselle ja julkinen anteeksipyyntö. joutui julkisesti pyytämään anteeksi levittämäänsä väärää tietoa. Siten ainakin saisit katkaistua huhuilta siivet, mut onhan se toki aika raju toimenpide. Äläkä kauheesti mieti, mitä muut sinusta juoruilevat. Itse tiedät,että mikä on totuus ja voit aivan hyvin kävellä kylillä selkä suorana ilman häpeää. Ja jos joku tulee kyselemään,sanot vaan,ettei todellakaan pidä paikkaansa.

[QUOTE="huu";22243939]Mut oikeesti tuollaisesta huhun levittelystä voi nostaa herjaussyytteen, jos se vaikuttaa sun töidensaantia ja huonontaa mainetta. Tiedän tapauksen, jossa joku naisihminen epäili naapurinsa käyttävän huumeita ja puhui siitä yhdelle tuttavalleen. Loppujen lopuksi kylillä riehui huhu, että sen naapuri käyttää huumeita. Herjaussyytehän siitä tuli sille naiselle ja julkinen anteeksipyyntö. joutui julkisesti pyytämään anteeksi levittämäänsä väärää tietoa. Siten ainakin saisit katkaistua huhuilta siivet, mut onhan se toki aika raju toimenpide. Äläkä kauheesti mieti, mitä muut sinusta juoruilevat. Itse tiedät,että mikä on totuus ja voit aivan hyvin kävellä kylillä selkä suorana ilman häpeää. Ja jos joku tulee kyselemään,sanot vaan,ettei todellakaan pidä paikkaansa.[/QUOTE]

Mutta millä teen herjaussyytteen jos en tiedä juorun aloittajaa eikä kukaan puhu mistä on kuullut.. :/ Ja juu, jos saan varmuudella tietooni kuka sen on aloittanut niin rikosilmoituksen teenkin. Työnantaja koittaa saada tietoonsa tän henkilön kun soitin hänelle ja kerroin tilanteesta... Suuttui hänkin järjettömästi.

Yhteistyössä