Isompien sisarusten hoito kun äiti synnärillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joulutonttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
että kesken työkeikan vai? ei se nyt ihan noin mene. järki käteen . eli jos ihminne on töissä toisella puolella mapalloa on samnatien lähdettävä? ei se nyt aian vaan onistu.

No jos se on töissä, niin en minä silloin pakota, mutta jos se on kotonaan, niin kyllä saa luvan lähteä heti. Lapsien isä kun nyt sattuu virallisesti asumaan melkein 500 kilsan päässä nykyisen naisensa luona. Viikot tosin pääosin on tällä paikkakunnalla, mutta viikonloput taas siellä muualla.

No kyyti järjestyy varmaan ihan kun tilaat taksin. Sillä itsekin olen kerran mennyt yöllä, kun mies jäi kotiin odottelemaan lapsen vahtia ja kuulemaan, etteivät laita enää sairaalasta takas. Ja siitähän saa kelasta takaisin siitä taksimaksusta, omavastuuosuuden jälkeen.

No tiedän kyllä että taksilla voi mennä, mutta jos mulla se on se viimeisin vaihtoehto, sillä en tykkää lähteä 50 kilsan päähän taksilla, etenkin kun muistissa on se edellinen automatka, kaikkea muuta kuin mukava :)

[QUOTE="vieras";22249895]No kuule kyllä se vaan onnistuu jos sanoo että mun isyysloma alkaa nyt. Se on ihan saletti että isällä on oikeus sinne synnytykseen päästä. Harvan mies on varmaan töissä toisella puolella maapalloa. Omani oli keikkahommissa länsi-Suomessa ja sanoi kyllä pomolle että hän lähtee sit ajelee kotia päin jos vaimolle tulee lähtö.[/QUOTE]

edelleenkin sanon on ALOJA JOISTA EI NOIN VAN LÄHDETÄ. kirurgi ei lähde kesken leikkauksen, laivalla työskentelijälle ei tilata helikopteria siksi että pääsee lähtemään HETI, esim. rauhanturvaajaakaaan ei voi noin vain lähteä. Ei se tosiaankaan aian onnistu. AINA EI KAIKKI MENE NINKUIN ITSE HALUAA, elämässä van on hyväksyttävä että voi joutua synnyttämään yksin.

edelleenkin sanon on ALOJA JOISTA EI NOIN VAN LÄHDETÄ. kirurgi ei lähde kesken leikkauksen, laivalla työskentelijälle ei tilata helikopteria siksi että pääsee lähtemään HETI, esim. rauhanturvaajaakaaan ei voi noin vain lähteä. Ei se tosiaankaan aian onnistu. AINA EI KAIKKI MENE NINKUIN ITSE HALUAA, elämässä van on hyväksyttävä että voi joutua synnyttämään yksin.

Keksitkö vielä vähän jotain korkealentosempaa? Unohdit astronautit. Jos miettii nyt vaikka ihan keskivertoperhettä tavan duunissa,niin sieltä kyllä pääsee lähtemään jos asiasta on tarpeeks ajoissa viittinyt informoida ja sopia miten sellasissa tilanteissa toimitaan.

voi kuule, josksu vaan on niin että mies ei voi tulla. kylä sen synnytyksen pystyy hoitamaan ilmankin miestä. Itse olen synnyttänyt viisi lasta joista 2:ssa mies oli mukana. Ei hän ole mitän menettänyt vaika ei ole mukana muissa olutkaan, eikä se hänne rakkauttaan lapsiin ti minun ole vähentänyt tippaakaan. Jos vaihtoehtona on että menet synnytykseen mukaan tai lapset on keksnään, niin kummna valitsis sun miea. kaikilla kun ei ole esim mummoja hoitamassa ym tukijoukkoja

Itse pelkäsin/pelkään synnytystä ja todellakin miehen oli pakko järjestää asiat niin että pääsisi mukaan. :D Muutoin olisi jätetty lapset tekemättä...

Eli koska niitä mummoja ei ollut paikkakunnalla niin sitten järkättiin lapsenhoitorinki esikoiselle kuopuksen oletetun syntymäajankohdan tienoille. Minnekään rauhanturvaajaksi taiu ulkomaan komennukselle mies ei varmasti olisi tuona ajankohtana lähtenyt jne. Omasta työpaikastaan hänellä oli mahdollisuus lähteä pois vaikka kesken työvuoron.

Ja siis lisäyksenä se että mies toki itse halusi välttämättä olla paikalla. Siinä vaiheessa kun tehtiin päätös sektiosta minulle tuolla miehen läsnäololla ei enää ollut niin merkitystä mutta miehelle se oli yhä yhtä tärkeää. Nyt kun kolmannesta lapsesta tiedetään että tulee syntymään sektiolla en taaskaan jaksa huolehtia miehen läsnäolosta, jos ajankohta kuitenkin on sellainen ettei päiväkoti ole auki niin eiköhän mies sitten itse hoida asiat kuitenkin niin että pääsee mukaan.

Mutta topsissaan joillekin naisille se miehen läsnäolo on tärkeämpää kuin toisille, samoin kuin joillekin miehille itselleen on tärkeämpää päästä mukaan synnytykseen.

Mutta topsissaan joillekin naisille se miehen läsnäolo on tärkeämpää kuin toisille, samoin kuin joillekin miehille itselleen on tärkeämpää päästä mukaan synnytykseen.

Mutta aina se ei vaan onnistu. Minusta on jotenkin ihan pähkähullua että ap:n mies tosissaan(?) ehdottaa lasten kotiin jättämistä keskenään että pääsee mukaan, halloota?

Mutta aina se ei vaan onnistu. Minusta on jotenkin ihan pähkähullua että ap:n mies tosissaan(?) ehdottaa lasten kotiin jättämistä keskenään että pääsee mukaan, halloota?

Justiin sen takia laitettiin tuo homma onnistumaan, eli varattiin hyvissäajoin nuo lapsenvahdit sinne oletetun synnytysajankohdan paikkeille. Tiedossa siis oli että mihin vuorokauden aikaan hyvänsä joku pääsisi nopeasti tulemaan paikalle eli mies myöäs pääsisi mukaan synnytykseen. Jos ei nyt sitten sattuisi olemaan ihan syöksysynnytyksestä kysymys.

Siis tietenkään niitä lapsia ei jätetä yksin kotiin, mutta silloin jos on tiedossa että ehdottomasti haluaa kumppanin mukaan niin asioita kannattaa järjestelllä vähän etukäteen.

no, minun laskettuaika on ensi vappuna, joten stressaan myös tuota. Meillä kaikki sukulaisetkin asuu 500km päässä. Miehen veli asuu kyllä 50 km päässä, mutta vappu on hänen vuoden juhlansa, joten ei taatusti ole ajokunnossa tai edes hoitokunnossa :(
meillä varmaan mies jää hoitamaan lapsia jos appiukko ei ehdi 450km päästä tänne vahtimaan muksuja. Minulla kumpikin lapsista tullut hitaasti, hyvin hitaasti, joten voi olla, että appiukko ehtiikin paikalle.

[QUOTE="shihtzu";22249808]Minua ahdistaa eniten se, että jos tän synnytyksen annetaan käynnistyä ihan normaalisti, niin mitä jos se tapahtuu yöllä, niin kiva alkaa soittelemaan ympäri pitäjiä, joku lapsenvahdiksi ja toinen kuskiksi jne.[/QUOTE]

Varaahan kotiin taksirahaa, jotta voit maksaa sen lapsen vahdin kyydin teille, jos kuskia ei ole samassa taloudessa.

Varaahan kotiin taksirahaa, jotta voit maksaa sen lapsen vahdin kyydin teille, jos kuskia ei ole samassa taloudessa.

No mulla on kyllä aina pieni vararahasto kotona, mutta jos homma menee miten pitää, niin tätini tulee tuosta kilsan päästä ja ihan varmasti omalla autolla tähän. Kyytinä laitokselle tällä hetkellä on vaihtoehtoina lapsen isä, veljeni tai tuon tätini mies tai viimeisenä oljenkortena tätini itse tai sitten ex-anoppi, joka sekin asuu ihan lähellä.
Minä nyt kuitenkin toivon, että tää menisi niin, että lapsen isäkin pääsisi sinne synnytykseen mukaan, onhan tää kuitenkin hänenkin lapsensa.

[QUOTE="shihtzu";22250501]No mulla on kyllä aina pieni vararahasto kotona, mutta jos homma menee miten pitää, niin tätini tulee tuosta kilsan päästä ja ihan varmasti omalla autolla tähän. Kyytinä laitokselle tällä hetkellä on vaihtoehtoina lapsen isä, veljeni tai tuon tätini mies tai viimeisenä oljenkortena tätini itse tai sitten ex-anoppi, joka sekin asuu ihan lähellä.
Minä nyt kuitenkin toivon, että tää menisi niin, että lapsen isäkin pääsisi sinne synnytykseen mukaan, onhan tää kuitenkin hänenkin lapsensa.[/QUOTE]

Olenko nyt sotkenut asian pahasti ( siis henkilöt). Onko sinun miehelläsi siis uusi puoliso kaukana? Vai jollain muulla? Ehkä se oli joku muu, jolla isä oli tulossa lapsia hoitamaan. Siis ihanaa joka tapauksessa jos on välit ok, mutta rehellisyyden nimessä, jos kyseessä ex joka lapsen siittämisen jälkeen on jo ehtinyt uuden perheen perustaa, niin empä ottaisi synnytykseen mukaan. Laitoksella saisi teitty tulla tervehtimaan lastaan mutta saliin ei olisi asiaa. Ottaisin vaikka siskoni tai ystäväni tukihenkilöksi.

Olenko nyt sotkenut asian pahasti ( siis henkilöt). Onko sinun miehelläsi siis uusi puoliso kaukana? Vai jollain muulla? Ehkä se oli joku muu, jolla isä oli tulossa lapsia hoitamaan. Siis ihanaa joka tapauksessa jos on välit ok, mutta rehellisyyden nimessä, jos kyseessä ex joka lapsen siittämisen jälkeen on jo ehtinyt uuden perheen perustaa, niin empä ottaisi synnytykseen mukaan. Laitoksella saisi teitty tulla tervehtimaan lastaan mutta saliin ei olisi asiaa. Ottaisin vaikka siskoni tai ystäväni tukihenkilöksi.

Ollaan exän kanssa erottu toukokuussa ja exä löysi heti itselleen uuden naisen ja on siirtänyt kirjat hänen luokseen. Meillä on sen verran hyvät välit, että saa luvan tulla laitokselle mukaan, kun on kerta lapsen alullekin saanut :) Jos exä ei pääse, niin sitten mulla ei tule ketään mukaan, sitten olen siellä yksin, kun vaan joku sitten kuskaa mut sinne laitokselle. Exän uusi asuu toisella puolella Suomea ja exä viettää siellä tällä hetkellä viikonloput, viikot se on tällä paikkakunnalla töidensä vuoksi ja tulee ilmeisesti niin jatkossakin tekemään aika pitkälti.

[QUOTE="shihtzu";22249963]No tiedän kyllä että taksilla voi mennä, mutta jos mulla se on se viimeisin vaihtoehto, sillä en tykkää lähteä 50 kilsan päähän taksilla, etenkin kun muistissa on se edellinen automatka, kaikkea muuta kuin mukava :)[/QUOTE]

Jos mahdoliset kuskit ei tykkää lähteä ajamaan,niin kyllä se taksi on sit parempi vaihtoehto kaikille.

no, minun laskettuaika on ensi vappuna, joten stressaan myös tuota. Meillä kaikki sukulaisetkin asuu 500km päässä. Miehen veli asuu kyllä 50 km päässä, mutta vappu on hänen vuoden juhlansa, joten ei taatusti ole ajokunnossa tai edes hoitokunnossa :(
meillä varmaan mies jää hoitamaan lapsia jos appiukko ei ehdi 450km päästä tänne vahtimaan muksuja. Minulla kumpikin lapsista tullut hitaasti, hyvin hitaasti, joten voi olla, että appiukko ehtiikin paikalle.

Eikö teillä oikeasti ole ketään tuttuja samalla paikkakunnalla? Omien synnytysteni aikana isovanhemmat ovat hoitaneet, mutta tuttavien synnysten aikana olen kyllä hoitanut heidänkin lapsiaan -samoin kuin esim ultrakäyntien jne aikana. Vappuun on vielä aikaa,joten ehtisitte tutustua ihmisiin joilta voisi pyytää apua. Tai jos itä-suomi on paikkakunta,niin kyllä aina muksuja mahtuu omien sekaan....

itsellä ei ole ketään sukulaista tai niin hyvää ystävää tällä uudella paikkakunnalla jonka voisin pyytää :( lapset on 8 ja 10 vuotiaita en kyllä jättäisi keskenään.

Yhteistyössä