Mä olen niin samperin väsynyt tähän kaikkeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huoh"

Vieras
Mä olen kotona lapsen kanssa ja mies käy töissä. Tekee lisäksi muuta työtä, sivutyötö palokunnassa. On siis hänen harrastus ja tykkää siitä ja siitä maksetaan. Nyt sitten mies valittaa, että kun mä en siivoa, en tee ruokaa, en tee mitään ja kuulemma valitan koko ajan. Joo, mä olen raskaana ja mä voin niin saatanan pahoin ettei tosikaan. Koko ajan oksettaa, ei voi syödä mitään joten senkin takia olo on huono. Väsyttää kun öisinkään ei saa nukuttua. Pitää jaksaa touhuta esikon kanssa ja sitten vielä mies valittaa. En mä enää jaksa. Mä olen täysin loppu tähän kaikkeen.

[QUOTE="jojo";22297409]Oletko kertonut tuon miehelle?[/QUOTE]

Olen, ja kyllä se musta näkyy että olen uupunut, huonovointinen ja migreeniä pukkaa päälle. Sitten kun yrittää jostain avautua, ottaa mies sen syyllistämisenä ja lähtee kotoa, ei vastaa puhelimeen ja tulee tekstiviesti " menen porukoille, ettei tarvi tuollasta vali valia kuunnella"... Ei hitto. Ei tällasesta enää voi nauttia.

Jätä se sika!

Loppupelissä on oikein ihana mies, ja mukavaa että hän jaksaa tehdä lisätöitä oikeisen töiden varjolla, juurikin siksi että tyttö saisi olla vielä kotihoidossa. Ja olen häntä tästä monet kerrat kiittänytkin. Ja olen sanonut, että pitää joskus taukoa, vapaapäivän tms. että sitten sitkutellaan vain, ettei ole tarkoitus, eikä saakkaan itseään loppuun polttaa. Sanoo jaksavansa, että ei ole ongelmaa. Mutta mies eei tunnu tajuavan, että vaikka kuinka olen kotona, niin nyt raskaaksi kun tulin niin olen entistä väsyneempi ja huono olo vain pahenee. Lisäksi vasta todettu kilpparin vajaatoiminta, ei varmaan auta asiaa yhtään.

Oletko puhunut asiasta neuvolassa, olisiko sitä kautta mahdollisuus saada väliaikaisesti kotiin apua siivoukseen yms.
Toisen alakuloa, väsymystä, lievääkään masennusta on joskus vaikkea ottaa vastaan tai hyväksyä. Lisäksi huonotuulisuus on tarttuvaa. Ärtymykseen on helppo vastata ärtymyksellä, mikä voi ärsyttää entisestään ja tilanteesta on helpompi paeta kuin käsitellä sitä ja/tai keskustella siitä. Täysin ulkopuolisen on joskus helpompi kuunnella huolia.

Meillä ihan sama, mutta mies ei valita tekemättömistä asioista. Olen uupunut ja yksinäinen. Aina väsynyt ja usein pahalla päällä. Aikuisseuraa ei ole, vain tuo lapsi jonka kanssa pitää jaksaa. Haluaisin hetkeksi päästä jonnekin vain kahdestaan miehen kanssa, mutta ei.. ja kohta syntyy toinen.

ei se miehelle valittaminen auta jos hänkin tekee jo kaikensa perheen hyväksi! Jätä siivoamatta ja keskity nyt vain olemiseen ja lapsen hoitoon. Siivoaminen on täysin toisarvoista ja tuolla tyylillä ja mäkättämisellä karkoitat miehen ja sitten olo ei ainakaan parane. Mieti mikä on tärkentä. Oma vointi ja lapsen hoitaminen vai joku siivoaminen ja täysin turhanpäiväisestä mäkättäminen.

ei se miehelle valittaminen auta jos hänkin tekee jo kaikensa perheen hyväksi! Jätä siivoamatta ja keskity nyt vain olemiseen ja lapsen hoitoon. Siivoaminen on täysin toisarvoista ja tuolla tyylillä ja mäkättämisellä karkoitat miehen ja sitten olo ei ainakaan parane. Mieti mikä on tärkentä. Oma vointi ja lapsen hoitaminen vai joku siivoaminen ja täysin turhanpäiväisestä mäkättäminen.

Siis, taisit nyt hieman ymmärtää väärin. Mies on se, joka tässä vaatii siivousta ja mäkättää. Minä olen vain ihan normaalisti yrittänyt puhua voinnistani ja siitä etten nyt jaksa samalla tavalla kun ennen. En minä mistään miehelle valita. Luitko kovinkaan tarkasti? Joo, siivoaminen on täysin toisarvosta, mutta minkäs teet kun mies sitä "vaatii" tai ei sitä niin voi sanoa vaan mies mäkättää kun en mitään tee. Todellakin taisit ymmärtää väärin.

[QUOTE="a p";22298010]Siis, taisit nyt hieman ymmärtää väärin. Mies on se, joka tässä vaatii siivousta ja mäkättää. Minä olen vain ihan normaalisti yrittänyt puhua voinnistani ja siitä etten nyt jaksa samalla tavalla kun ennen. En minä mistään miehelle valita. Luitko kovinkaan tarkasti? Joo, siivoaminen on täysin toisarvosta, mutta minkäs teet kun mies sitä "vaatii" tai ei sitä niin voi sanoa vaan mies mäkättää kun en mitään tee. Todellakin taisit ymmärtää väärin.[/QUOTE]

Ole tyytyväinen siihen että miehesi ei pakota sinua tekemään kotihommia, joissakin kulttuureiaa kun nainen alkaa niskoittelemaan ja nurisemaan vastaan niin miehellä on oikeus vaikk pieksää nainen, tee vaan iloisesti ne hommasi ja ole iloinen että miehesi jaksaa katsella moista valittajaa, kukaan ei pitkälle jaksa katsoa kun nainen valittaa koko ajan.

Yhteistyössä