G: Ruokabudjettinne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aina apinana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä menee myös noin 100 euroa/viikko ja meitäkin on 2+2. Me vanhemmat käydään töissä päivisin ja lapset saa yhdet lämpimät ateriat koulussa/päiväkodissa. Minä myös olen perussäästäväinen, yritän ostaa terveellisiä perusaineksia, mutta joskus herkutellaankin. Paljon ostan ruokaa alestakin (esim. jauhelihaa).

Vähän yli 100 euroa viikossa menee. Meitä on 2 + 3. Lapset syövät arkilounaan päiväkodissa/koulussa. En mielestäni pihistä, mutta ei meillä syödä mitään kalliita pihvilihoja viikonloppuisin.

Meitä on 2+1 (+ 3 hoitolasta arkisin päivällä ) Ja tarkkaa summaa en tiedä mitä menee pelkkään ruokaan, mutta ruoka+hygieniatarvikkeet niin menee noin 800€/kk, viikolla syödään suht edullista ruokaa, mutta viikonlopun ruokaostoksilla en juuri pihtaile.

Meillä menee noin 1000 e/kk ja meitä on kaksi... Ja olen säästäväinen. ostan yleensä halvinta ja tarjous tuotteita. Miten te muka pärjäätte noilla summilla lasten kanssa????

[QUOTE="Odottaja";22300408]Meillä menee noin 1000 e/kk ja meitä on kaksi... Ja olen säästäväinen. ostan yleensä halvinta ja tarjous tuotteita. Miten te muka pärjäätte noilla summilla lasten kanssa????[/QUOTE]

Miten paljon te syötte? Ja onhan se toki eri asia ostaa vaikka halvinta sisäfilettä kuin vaikka halvinta silakkaa?

Meitä on 2 aikuista ja 1 lapsi. Meillä ei oikeastaan ole ruokabudjettia, mutta mulla on sellainen tuntuma että 600-700€ menee kuussa. Siinä on kyllä mukana pesuaineet, hygieniatuotteet ja wc-paperit. Myös kukkia siinä saattaa olla mukana.

[QUOTE="Odottaja";22300408]Meillä menee noin 1000 e/kk ja meitä on kaksi... Ja olen säästäväinen. ostan yleensä halvinta ja tarjous tuotteita. Miten te muka pärjäätte noilla summilla lasten kanssa????[/QUOTE]

Siis oikeasti pelkkiin RUOKIIN 1000 euroo kuussa?? Ei ole mahdollista, jos kerran olet säästäväinen ja ostat halvinta/tarjouksesta, tai sitten syötte kuin hevoset :D Kerropa vähän esimerkkiä viikon ruuista?

meillä ei ole mitään budjettia. ostetaan se mitä milläkin kerralla halutaan ruuaksi. en ole koskaan tarkasti laskenut mitä menee kauppaan kuussa, mutta joskus laskin karkeesti että n. 700-1000€.

Siis MITÄÄÄÄH!? :O:D

meitä 2+2 lapset leikki-ikäinen ja vauva. S-bonus kertymän mukaan menee n. 400e/kk ja en juuri muualla asioi, lähi k-kaupasta tulee haettua joskus jotain pienempää, eli sanoisin n. 500e/kk menee ruokiin, shampoisiin, vaippoihin, wc-paperit, tiskiaineet jne tarvittavaan normaalisti.
ei syödä mitään gourmee herkkuja, kun ei ole varaa

Siis oikeasti pelkkiin RUOKIIN 1000 euroo kuussa?? Ei ole mahdollista, jos kerran olet säästäväinen ja ostat halvinta/tarjouksesta, tai sitten syötte kuin hevoset :D Kerropa vähän esimerkkiä viikon ruuista?

Okein luin kysymyksen huonosti. Tuo summa siis menee kauppaan kuussa. Sisältää pesuaineet, wc-paperit yms. Joskus satunnaisesti joitain astioita, vaatteita tms. (ehkä noin kerran 3 kuukaudessa.

Syödään sisäfilettä ehkä kerran kk. Muuten ihan tavallista ruokaa, maronilaatikkoa, keittoja, kalaa ja perunoita, salaattia yms. Nyt olen riippuvainen kyllä vissystä, juos sitä Rainbown vadelma vissyä noin 1,5 l päivässä. Ostamme usein lihaa, kanaa, kalaa jos vain on -50% joista päiväys menossa pakkaseen. Muutenkin kyllä usein ostan aina halvempaa merkkiä. Ainoat mitä en voi vaihtaa mihinkään on Oivariini, Felix-ketsuppi, HK-n maksamakkara, Fitnes murot...

Vauva syntyy näillä näppäimillä joten pelottaa paljonko sinne kauppaan sitten menee kun pitää ostaa vielä vaipat yms. mitä vauva nyt ikinä tarvii...

Jouduin tossa vuos sitten oikeesti miettimään ruokabudjettia tarkaan kun oli tosi tiukkaa. Meitä 2+2 ja lapset söivät kaikki ruuat kotona.

100 e/vko oli sellanen normi kulutus. Siihen kuului siis kaikki ruokakaupasta ostettava (myös vaipat). Välillä piti pihistää alle sen. 70e/vko oli vielä suht helppo totetuttaa (keittoruokia, makaronilaatikkoa jne.). Sen alle oliskin sitten ollut vaikeempaa, jos ei olis ollu sieniaika (lihaa ostettiin vaan lapsille) ja marja/hedelmä-aika (välipalat oli lähes ilmaisia tyyliin mustikkamaito tai omenoita omasta pihasta).

Alin viikkoruokabudjetti, mihin pääsin sillä lailla "ettei kukaan huomannut köyhäilyä" oli 50e. Oli kasvissosekeittoa, kiisseleitä ja puuroa (marjat omasta pihasta), makaronilaatikkoa, jauhelihakeittoa ja kaikkea eri sovellutuksia siitä, mitä pakastimesta ja kaapeista löytyi. Pyttipannuja, munakkaita jne. Ja kestovaippoja käytettiin kanssa.

[QUOTE="odottaja";22300524]Okein luin kysymyksen huonosti. Tuo summa siis menee kauppaan kuussa. Sisältää pesuaineet, wc-paperit yms. Joskus satunnaisesti joitain astioita, vaatteita tms. (ehkä noin kerran 3 kuukaudessa.

Syödään sisäfilettä ehkä kerran kk. Muuten ihan tavallista ruokaa, maronilaatikkoa, keittoja, kalaa ja perunoita, salaattia yms. Nyt olen riippuvainen kyllä vissystä, juos sitä Rainbown vadelma vissyä noin 1,5 l päivässä. Ostamme usein lihaa, kanaa, kalaa jos vain on -50% joista päiväys menossa pakkaseen. Muutenkin kyllä usein ostan aina halvempaa merkkiä. Ainoat mitä en voi vaihtaa mihinkään on Oivariini, Felix-ketsuppi, HK-n maksamakkara, Fitnes murot...

Vauva syntyy näillä näppäimillä joten pelottaa paljonko sinne kauppaan sitten menee kun pitää ostaa vielä vaipat yms. mitä vauva nyt ikinä tarvii...[/QUOTE]

Minä en ilmaissut itseäni kovin selkeästi aloituksessa, pahoittelen. Kaikki taisivat kuitenkin laske mukaan juuri nuo muutkin mainitsemasi asiat, ainakin itse laskin. Myös vaipat ym. Itse laskin siihen myös eläinten sapuskat.

Sinuna ottaisin kyllä nyt muutamalta viikolta kuitit talteen ja katselisin vähän noita ostoksia, tuo 1000e on kyllä aikamoinen summa... Siis jos säästeliäämmin haluaisit elää.

Meillä menee kauppaan n. 120-150€/vko ja siis 2 aikuista ja 3 lasta. Tuohon sisältyy kaikki mitä kaupasta ostetaan, myös pienimmän vaipat. Isoin saa yhden lämpimän ruoan koulussa (mutta ei siellä paljoa syö), mutta muut kotiruoilla. Ja katson kyllä kaupassa mitä ostan, en kalleinta mahdollista

[QUOTE="odottaja";22300524]Okein luin kysymyksen huonosti. Tuo summa siis menee kauppaan kuussa. Sisältää pesuaineet, wc-paperit yms. Joskus satunnaisesti joitain astioita, vaatteita tms. (ehkä noin kerran 3 kuukaudessa.

Vauva syntyy näillä näppäimillä joten pelottaa paljonko sinne kauppaan sitten menee kun pitää ostaa vielä vaipat yms. mitä vauva nyt ikinä tarvii...[/QUOTE]

Jos mun pitäis äkikseltään veikata tuon edellisen kirjoituksen perusteella että paljonko teillä menee kuukaudessa kauppaan rahaa, niin arvioisin n.300€, kuulostaa tuo tonni kyllä ihan älyttömältä. Siis kyllähän kaks ihmistäkin saa helposti menemään sen verran kuukaudessa ruokaan ym, mutta tuo "muuten ihan tavallista ruokaa, ja -50% jne," tuottaa pientä ristiriitaa.

mä muistan markka-aikaan kun 600mk oli KAMALA määrä kauppaan. nyt en pääse alle 100€ kaupasta ulos koskaan. perheen koko ei ole muuttunut kuin 2 koiran myötä mutta niiden ruokia en ostakaan marketista enkä laske niiden ruokia meidän ruokien mukana.

vaikka mä kuinka koitan ostaa halpaa, tarjouksia sun muuta, menee mulla ainakin 150-200€ kuussa ruokaan, hygienia tarvikkeisiin, tiskikone ja pesukone aineisiin sun muuhun.

mut mä ostankin usein sellaisia päähänpisto ja turhia juttuja. kuten raejuustoa, jotain "hienompia" leivänpäällis lihoja, loimutettua lohta (toooodella harvoin), tsatsikia jne..... aina mulla on jotain ns. ekstraa kärryissä. ei välttämättä paljon, mutta en keksi muuta syytä miksi meillä menee niin paljon ruokaan.

syödään kuitenkin tosi simppeliä kotiruokaa, salaatteja ruokien lisänä tai pakastevihanneksia, laatikoita, keittoja, kanaa, halpaa kalaa, jauhelihaa paljon. porkkanaraastetta ananassäilykkeellä jne.. tosi perussettiä. silti rahaa menee tuhosti.

ja siis ihmisiä taloudessa 2+2.

budjettiin en ole laskenut eläinten ruokia.

Yhteistyössä