G: Ruokabudjettinne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aina apinana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meitä on 2+2-3 kohta enkä ees tiiä paljonko menee rahaa ruokaan.

ostan sen mitä tarviin tai haluan. Jos on hyväksyttävä halvempi vaihtoehto, otan sen mutta usein saatan ostaa kalliimman koska se on kotimainen/luomu tai muuten miellyttää enemmän.

tässä oliko toissakuussa katoin että meidän K-kauppaan oli mennyt n. 1000e ja siinä on kyllä kaikki dieseliä myöten mitä siitä kaupasta on ostettu. Ja tuossa taitaa olla mukana ostoksia kun oon ruokkinut meidän remppamiehiä.

Viimeksi muokattu:
mä muistan markka-aikaan kun 600mk oli KAMALA määrä kauppaan. nyt en pääse alle 100€ kaupasta ulos koskaan. perheen koko ei ole muuttunut kuin 2 koiran myötä mutta niiden ruokia en ostakaan marketista enkä laske niiden ruokia meidän ruokien mukana.

vaikka mä kuinka koitan ostaa halpaa, tarjouksia sun muuta, menee mulla ainakin 150-200€ kuussa ruokaan, hygienia tarvikkeisiin, tiskikone ja pesukone aineisiin sun muuhun.

mut mä ostankin usein sellaisia päähänpisto ja turhia juttuja. kuten raejuustoa, jotain "hienompia" leivänpäällis lihoja, loimutettua lohta (toooodella harvoin), tsatsikia jne..... aina mulla on jotain ns. ekstraa kärryissä. ei välttämättä paljon, mutta en keksi muuta syytä miksi meillä menee niin paljon ruokaan.

syödään kuitenkin tosi simppeliä kotiruokaa, salaatteja ruokien lisänä tai pakastevihanneksia, laatikoita, keittoja, kanaa, halpaa kalaa, jauhelihaa paljon. porkkanaraastetta ananassäilykkeellä jne.. tosi perussettiä. silti rahaa menee tuhosti.

ja siis ihmisiä taloudessa 2+2.

budjettiin en ole laskenut eläinten ruokia.

ÖÖÖ... älä osta tsatsiksia, tee se itse, saat parempaa halvemmalla. Ja tee itse koirille ruokaa - parempaa, halvempaa ja maistuvampaa.

Osta makaronia/riisiä/ohraa ja koirien jauhelihaa/muuta koirien lihaa ja sekoita niistä mukavat mössöt. Öljyä loraus ja silloin tällöin vaikka kermaa/ranskankermaa, että saa kalsiumia. Ihan vaikka ihmisten kanansyöntijätteistä saat koirille kivat maut ruokaan. Nappuloita voi antaa sit vaikka toisinaan tai "jälkkäriksi". Netistä löytyy vaikka mitä "perusmössöohjeita", jotka ovat paljon teollista ruokaa terveellisempiä /maukkaampia.

Nimin. Ikänsä terveitä koiria kotiruoalla halvasti kasvattanut

ÖÖÖ... älä osta tsatsiksia, tee se itse, saat parempaa halvemmalla. Ja tee itse koirille ruokaa - parempaa, halvempaa ja maistuvampaa.

Osta makaronia/riisiä/ohraa ja koirien jauhelihaa/muuta koirien lihaa ja sekoita niistä mukavat mössöt. Öljyä loraus ja silloin tällöin vaikka kermaa/ranskankermaa, että saa kalsiumia. Ihan vaikka ihmisten kanansyöntijätteistä saat koirille kivat maut ruokaan. Nappuloita voi antaa sit vaikka toisinaan tai "jälkkäriksi". Netistä löytyy vaikka mitä "perusmössöohjeita", jotka ovat paljon teollista ruokaa terveellisempiä /maukkaampia.

Nimin. Ikänsä terveitä koiria kotiruoalla halvasti kasvattanut

öö.... nappularuoka tulee halvemmaksi kuin itsetehty.

meillä on nappulat ja itsetehty/purkkiruuat koirilla käytössä. riippuen päivästä. yleensä menee niin että nappuloita tietty osa ja sitten sekaan mauksi jotain muutakin.

MUTTA kuten sanoin, budjettiin EI oltu laskettu eläinten ruokia. vain ihmisten.

Hyvä "sama".

Laskepa joskus huviksesi KILOhinta koiranruokanappuloille ja itse tehdylle makaronijauhelihamössölle. Kyllä se itse tehty halvemmaksi tulee, vaikka käyttäisit "ihmisten jauhelihaa"...

Meitä on syömässä 6-20, vaihdellen eri aterioilla.
Noin 2000 euroa menee ruokakauppaan kuussa (sisältää myös pesuaineet yms.)

Ei varsinaisesti pihistellä, mutta toki ostan vaihtoehdoista edullisimman, jos sellainen eteen osuu ja tarjouksista saatan hamstrata enemmäkin tulevaa ajatellen.

meillä ei ole budjettia. Meillä menee kauppaan se mitä sinne menee. yleensä kyllä katsotaan hintoja ja eikä osteta kalleinta. Syödään perusruokaa salatteineen ja ostetaan ajoittain hedelmiä ja ja. kauppaan menee yleensä se 80-130e/vkossa. meitä on kolme ja sit jos mennään tonne 130e+ niin siin on sit jo pesuaineet+ hyg.tarvikkeet mukana.

Jälleen kerran sanon että ottakaa kuitit ylös ja laskekaa oikeasti. Moni joka sanoo että perheen ruokabudjetti on 300, ei huomioi siinä vaikkapa miehen työpaikkaruokailua tms kahvitteluja.

Sitä voisi yllättyä jos laitat kuukaudeksi KAIKKI kuitit talteen ja teet excelin sen lopputuloksesta. Meillä neljähenkinen perhe josta kaksi käyttää vaippoja, ruokaan, vessapaperiin, vaippoihin, shampoisiin jne jne kaikkeen mitä ruokakaupasta ostetaan menee 800e kuukaudessa. Tuossa on mukana miehen ja itseni lounasruokailut, jotka on pääasiassa kotona tai kotoa otettavilla eväillä.

Meillä ei ole budjettia, mutta jos oikein pihistän, niin ruokaan menee noin 350€, kauppaan yhteensä noin 550€ kuussa. Perhekoko on 2+3.

Jos taas en pihistä, kauppaan menee 700-900€.

Meitä on 2+2, kauppaan menee 500e/kk. Sisältää ruuat, pesuaineet jne, myös vaipat yms. vauvan tarvikkeet. JA sisältää myös kaikki herkut mitä tulee haettua ABC-asemalta kauppojen mentyä kiinni.. :D

Meillä menee varmaan joku 100€/vko (miehen päivittäinen ruoka, viikonlopun ruoat ja aamu/iltapalat).
Itse saan koulusta ruoan, lapset päiväkodista.
Ja siis kokoonpanolla 2 + 2. Eikä pihistellä, tarjouksia toki seurataan.

Viimeksi muokattu:
Mullakaan ei ole ruokabudjettia, mutta arvioin, että meillä menee nykyisin ruokaan rahaa noin 500 e/kk. Ja meitä on 2 aikuista. Isohko summa selittyy sillä, että lihan ostan luomuna ja kaikki maitotaloustuotteet laktoosittomina. Meillä menee litra maitoa päivässä, joten jo pelkästään se tekee noin 60 euroa kuussa. Muutoin hyödynnän tarjouksia ja pakastinta. Loppukesästä myös säilön paljon...esim kotimaisia avomaankurkkuja sain kesällä 0,40 e/kg ja kotimaisia paprikoita 1,50 e/kg. Teen ruuat pääsääntöisesti alusta alkaen itse, mutta teen myös itselleni puolivalmisteita. Kahden hengen talouteen kun monet pakkauskoot ovat liian suuria, hyödynnän lopun esikäsittelemällä ja pakastamalla. Esim juuressosekeitto syntyy näppärästi, kun otta apakastimesta valmiin soseen, sulattaa sen, heittää sekaan mausteita ja kermaa antaa kiehua hetken ja laittaa lautaselle. Kesäisin kasvatan myö salaatit, pinaatit ja tuoreyrtit itse. Keväällä kerään nokkosia, ryöppään ja pakastan soseena.

[QUOTE="vieras";22304202]Mitä teillä syödään???? Kiinnostaisi kyllä tietää.[/QUOTE]

Onko toi sun mielestä paljon? No siis, ihan tavallista ruokaa. makaroonilaatikkoa, kanaa ja uuniperunoita, keittoja, muusia ja lihamureketta, pastasalaattia, itse tehtyä pizzaa.. ne "herkut" on pakastepizzoja, mudcakea, limsaa jne, mitä syödään esim. su tai la kun lapset on menneet nukkumaan.

2 aikuista ja kaksi lasta + koira n. 1200 euroa menee kuussa ja tämä sisältää ihan kaiken pesuaineet (vaatteita ) koiranruokaa, paperit jne. Ollaan miehen kanssa melkoisia kulinaristeja ja lihoissakin ostan vain parasta ja kalaa syödään aika paljon.

[QUOTE="vieras";22300900]Hyvä "sama".

Laskepa joskus huviksesi KILOhinta koiranruokanappuloille ja itse tehdylle makaronijauhelihamössölle. Kyllä se itse tehty halvemmaksi tulee, vaikka käyttäisit "ihmisten jauhelihaa"...[/QUOTE]

juu ja se makaronimössökö on hyvää ruokaa koiralle.....

kyllä mä pysyttelen niissä nappuloissa ja siihen sekaan laitan milloin mitäkin.

meillä 2 koiraa syö 15kg nappulapussia n. 1-2kk ja se pussi maksaa 56€. pussin riittävyys riippuu siitä kuinka paljon syötän sitä jotain muuta siinä seassa.

meillä mennyt nyt useamman kuukauden ajan kauppaan n. 100-120 e viikko, joka sisältää hygieniatuotteetkin. Ollaan tarkoituksella pihistelty ja kotiruoka on ollut ainut, mitä on syöty. Herkut tehty itse halvimman mukaan esim. marjoja ja halpisjäätelöä tms, omenapiirakkaa jne.
Syysloman kunniaksi menimme koko perheenä Raxiin, joka maksoi 44€ yhden kerran syömiset!!!!
Mutta taas jaksaa pihistellä, kun tietää miksi =)...Joulua odotellessa =)

Mun pitäis oikeesti kans päästä jolleki järkevän arkikulutukse kurssille kun tonne ruokakauppaan tuntuu menevän ihan tuhottomasti rahaa. Meitä on 2+1 ja koira ja viikossa ruokakauppaan menee helposti 150-200e, enkä edes tollon osta "mitä sattuu" vaan pyrin ostamaan järvesti ja vaan sen verran mitä tarvitaan. Tosi vähän heitetään koskaan ruokaa menemään mut tuntuu et leipää ja hedelmiä menee ihan hirveesti. Samoin ruuaksi teen ihan perussafkaa makaronilaatikkoa, perunoita ja jauheliha- tai makkarakastiketta, kanaa ja riisiä jne. Puuroja tai keittoja ei ihan hirveesti syödä, vois olla yks ratkaisu. Nakkikeittoa teen aina välillä. Pyrin valittemaan aina sen halvemman vaihtoehdon ja koiran ruokiin menee ehkä kymppi viikossa.

Tahtoo jonku supermartan oppiin kun ärsyttää se rahanmeno ihan peruselämiseen. Varsinkin nyt kun miehellä pieni palkka ja mä minimipäivärahalla kotona niin tuntuu et edes niihin pakollisiin vaate- yms. hankintoihin ei olis rahaa. Itelleni ostan lähes kaiken kirpparilta mut tyttö (8v) on tosi tarkka vaatteistaan ja sille pyrin ostamaan halpaa mut uutena.

Miten voi viishenkinen perhe pärjätä 100e / vko. Antakaa ihan konkreettisia listoja ostoksista ja ruuista niin vois itekkin saada jotakin vinkkejä.

Yleensä meillä (2+2) menee kauppaan kk n.400e
Alkukuusta kun tili on maksettu niin pari kauppa kerral saattaa mennä jo 250,loppukuust menee sit huomattavasti vähemmän.
Joinakin kk menee 500e,mut ollana pärjätty 300e,sillon kun vaippoja,pesuaineita ym ei oo pitäny ostaa tai niit ei oo menny niin paljo ku yleensä.
Herkkuihin ja tupakkaankin uppoaa rahaa:/Ja nykyisin on mennyt ihan pelkkiinvaippoihin hirveitä summia,jos niitä kestoja alkais hommaileen.

Onko toi sun mielestä paljon? No siis, ihan tavallista ruokaa. makaroonilaatikkoa, kanaa ja uuniperunoita, keittoja, muusia ja lihamureketta, pastasalaattia, itse tehtyä pizzaa.. ne "herkut" on pakastepizzoja, mudcakea, limsaa jne, mitä syödään esim. su tai la kun lapset on menneet nukkumaan.

Tuota mäki ihmettelin,et onks se paljon vai vähän:D
Meillä kun syödään ihan normiruokaa aamust iltaan,viikost toiseen.Paljon hedelmiä,vihanneksia.
Mutta herkkuja syödään silti enemmän ku viikonloppuna.
Sama summa menee ku teil,yleensä vähemmän

Meitä on vielä tositaiseksi kaksi aikuista ja koira, kauppaan menee viikossa vähän yli tai vähän alle satanen. Riippuu onko pesuaineita yms. mukana. Mun mielestä tässä keskustelussa pitäisi ottaa huomioon myös asuinpaikka, ruokalaskuilla kun on huima ero riippuen siitä missä asuu. Me asumme pk-seudulla, missä ruokakori taitaa olla kallein.

Yhteistyössä