ja nyt muuten keittää. saa kohta appiukko nukkua yönsä pihalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
On se kumma kun se ei vaan tajua, ettei lapsia voi eriarvoistaa, varsinkaan niin, että sen lapset huomaa.

Vaikkei olekaan biologisesti mitään sukua, niin silti lapsia pitää kohdella samanarvoisina.
Eilen viimeksi käytiin siitä keskustelua, kun esikoinen itki ettei pappa tykkää hänestä. Ja en ihmettele, koko ajan tuo nostaa noita pienempiä jollekkin kullatulle jalustalle.

Äsken taas tuli esikoinen taas itkemään, että pappa ja pikkusisko eivät päästä häntä hänen huoneeseensa, vaan ensin ajoivat huoneesta pois ja huutelevat oven takaa, ettei tänne saa tulla.

Olen mä koittanut selittää esikoiselle, että joskus kun ihmiset vanhenevat, he alkavat vähän höperöitymään ja käyttäytymään kuin pikkulapset, ja papalle on alkanut käymään niin, ettei pappa sitä ilkeyttään tee. Mutta kyllä se lapsesta tuntuu pahalta, kun pappa kehuu vieressä, että tää toinen tässä on paras.

Tuo on näitä uusperheellisten ongelmia. Toki mennään ajasse eteenpäin ja uusperheet on kohta arkipäivää.
Olisikohan ehkä aika tehdä selväksi sitten esikoisellesikin että hän ei ole mitään sukua papalle

[QUOTE="kkkk";22310582]Tuo on näitä uusperheellisten ongelmia. Toki mennään ajasse eteenpäin ja uusperheet on kohta arkipäivää.
Olisikohan ehkä aika tehdä selväksi sitten esikoisellesikin että hän ei ole mitään sukua papalle[/QUOTE]

Ahaa, eli vaan sukulaisille voi olla ystävällinen, tai vaan sukulaisia otetaan huomioon?

Tylsää kohtelua tuollainen vaikka ei olisikaan esikko miehesi lapsi. Minä varmaan kieltäytyisin viemästä sitten ketään lapsia papalle kylään jos kaikkia ei voi tasapuolisesti kohdella.

[QUOTE="kkkk";22310582]Tuo on näitä uusperheellisten ongelmia. Toki mennään ajasse eteenpäin ja uusperheet on kohta arkipäivää.
Olisikohan ehkä aika tehdä selväksi sitten esikoisellesikin että hän ei ole mitään sukua papalle[/QUOTE]

Ai kauheeta - siis vain sukulaislapsille voi osoittaa välittämistä ja ystävällisyyttä? :D

Vaikka ihminen on aikuinen, ei se silti tarkoita automaattisesti sitä, että osaisi käyttäytyä.

Oletko sanonut papalle asiasta suoraan? Monesti kauniit vihjailut eivät auta, vaan on sanottava asiat niin kuin ne ovat - silläkin uhalla, että saattaa loukata. Aikuisen ihmisen pitäisi tajuta, että lapsia on kohdeltava tasavertaisesti.

Tyhmä kysymys, mutta miksi pitää kutsua papaksi ihmistä, joka ei ole pappa? Uusperheellinen olen ollut itsekin, eikä esikoiseni ole koskaan kutsunut pikkuveljensä isää isäkseen eikä tämän vanhempia mummiksi tai ukiksi. Miksi? Koska he eivät ole esikoiseni isä eikä isovanhemmat. Ekä muuten ole kutsunut pikkuveljensä isosiskoakaan siskokseen, koska eivät ole siskoksia. Joskus voisi olla ihan hyvä, jos lasten päätä ei sotkettaisi uusperheterminologialla vaan puhuttaisiin asioista niinkuin ne on. Ainakin omasta kokemuksestani voisin sanoa, että vähentää ihmettelyä ja mielipahaakin, jos lapsikin ymmärtää omat sukulaisuussuhteensa.

sama kaltoinkohtelu kyllä valitettavasti koskee myös biologisiakin lapsenlapsia. Nuo meidän nuoremmat, varsinkin tuo kolmevuotias, on nostettu kaikkien yläpuolelle, miehen siskon lapsetkin ovat huomanneet sen.

Kyllähän tuo esikoinen sen toki tietää, ettei pappa ole oikeasti hänelle sukua, mutta silti nuo miehen vanhemmat ovat hänelle olleet aidosti isovanhemmat, omasta halustaan. Esikoinen itseasiassa oli anoppilassa syysloman miehen siskonlasten kanssa, ja loma meni oikein hyvin,

Pappa vaan ei tahdo ymmärtää, että vaikka kuinka ovat jo koululaisia nuo vanhemmat, niin siltikään ei voi sanoa, että tämä tässä on paras, ja te muut sitten olette kakkosia.

On se kumma kun se ei vaan tajua, ettei lapsia voi eriarvoistaa, varsinkaan niin, että sen lapset huomaa.

Vaikkei olekaan biologisesti mitään sukua, niin silti lapsia pitää kohdella samanarvoisina.
Eilen viimeksi käytiin siitä keskustelua, kun esikoinen itki ettei pappa tykkää hänestä. Ja en ihmettele, koko ajan tuo nostaa noita pienempiä jollekkin kullatulle jalustalle.

Äsken taas tuli esikoinen taas itkemään, että pappa ja pikkusisko eivät päästä häntä hänen huoneeseensa, vaan ensin ajoivat huoneesta pois ja huutelevat oven takaa, ettei tänne saa tulla.

Olen mä koittanut selittää esikoiselle, että joskus kun ihmiset vanhenevat, he alkavat vähän höperöitymään ja käyttäytymään kuin pikkulapset, ja papalle on alkanut käymään niin, ettei pappa sitä ilkeyttään tee. Mutta kyllä se lapsesta tuntuu pahalta, kun pappa kehuu vieressä, että tää toinen tässä on paras.

Siis lapsi ei pääse omaan huoneeseensa? Tuohon on tartuttava, vaari ja sisko pois sieltä!

Muuten olen keittiksen kanssa samoilla linjoilla. Esikoisellasi on oma vaarinsa ja sisaruksella omansa, sen voisi selittää hänelle. Samaten esikoisesi vaarin ei tarvitse huomioida pikkusisarusta muuta kuin tervehtimällä ystävällisesti.

kyllä mä olen todellakin asiaan puuttunut, ja sanonut nätisti ja vähemmän nätistikin papalle suoraan.

Lapsi kyllä tietää ja ymmärtää, että hänellä on biologinen isä jota ei tapaa, ja biologiset isovanhemmat, joita tapaa, joskin erittäin harvoin.
Sanoo miestäni isäksi, ja sellainen hän totisesti on tytölle ollutkin, vaikka siitä se alullepanotoimenpide hänen osaltaan on puuttunut. Miehen vanhemmatkin ovat alusta asti pitäneet esikoistani samassa arvossa muiden lastenlasten kanssa.

valitettavasti appiukko on sen verran alkanut höpertymään, ettei ymmärrä sitä, ettei lapsia voi kohdella eriarvoisesti. Ja kun tosiaan tuo esiarvoinen kohtelu ei kosketa vain tuota tytärtäni, vaan myös heidän oman tyttärensä kouluikäisiä lapsia.

Niinhän se on ettei sun esikoinen ole uuden miehesi isälle mitään sukua. Ja sen pappa varmaankin näyttää. Ikävää se on mutta asiat pitää selittää niin että lapsi ymmärtää. Typerää käytöstä on aikuiselta ihmiseltä yhden lapsen sulkeminen pois leikistä. Ootko puhunut sun miehes kanssa tästä? Miehesi voi isänsä kanssa keskustella aiheesta ja käyttäytymisestä.

Hmm.... olenko mä ainut jonka mielestä vaarin ja siskon lukittautuminen kahdestaan yhteen huoneeseen on TODELLA outoa?? :o

Joko vaari on sitten erittäin lapsellinen kun sulkee toisen leikeistä pois kuin tarhaikäiset. Tai sitten jotain muuta.... :/

Hmm.... olenko mä ainut jonka mielestä vaarin ja siskon lukittautuminen kahdestaan yhteen huoneeseen on TODELLA outoa?? :o

Joko vaari on sitten erittäin lapsellinen kun sulkee toisen leikeistä pois kuin tarhaikäiset. Tai sitten jotain muuta.... :/

Kuulostaa ihan pikkulapsen leikeiltä. Ja on outoa lukittautua lapsen kanssa johonkin. Mä kyllä menisin kattomaan, että mitä siellä tapahtuu.

Jos kyse on siitä, että pappa on lapsen tasolla, huutaisin sille ja rankaisin, kuin lasta.

Siis yksinkertaisesti pappa on alkanut itsekin taantumaan lapseksi itse.

Miehen kanssa ollaan puhuttu, ja mieskin on siitä isälleen sanonut. Samoin miehen sisko, ja siskon lapset.
Siskon tyttö kysyi kerran papalta suoraan "etkö enää tykkää meistä, tykkäätkö vaan xxx:stä"

Pappa kuvittelee vaan olevansa vitsikäs, ei siis tee ilkeyttään. Vaan silkkaa ymmärtämättömyyttään, eikä näytä tajuavan vaikka siitä miten sanottaisiin.

Siis yksinkertaisesti pappa on alkanut itsekin taantumaan lapseksi itse.

Miehen kanssa ollaan puhuttu, ja mieskin on siitä isälleen sanonut. Samoin miehen sisko, ja siskon lapset.
Siskon tyttö kysyi kerran papalta suoraan "etkö enää tykkää meistä, tykkäätkö vaan xxx:stä"

Pappa kuvittelee vaan olevansa vitsikäs, ei siis tee ilkeyttään. Vaan silkkaa ymmärtämättömyyttään, eikä näytä tajuavan vaikka siitä miten sanottaisiin.

No, mitä sä tekisit lapselle, joka tulis teille tekemään kiusaa samalla tavalla? Tee papalle samoin.

Yhteistyössä