Mitä lapselle päälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jojo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jojo"

Vieras
Asteita +1 ja vettä tihkuttaa. Kyseessä 2-vuotias touhukas lapsi, joka ei ole hetkeäkään paikallaan ja takuulla hyppää jokaiseen vastaantulevaan lätäkköön.

Mietin välikausikenkiä, haalaria (alla ohuempi pitkähihainen, huppari, pitkät kalsarit ja collarit, hanskoja+reimatecin tumput siihen päälle) ja tietenkin pipo.

Vai laittaisko sadevaatteet kevyemmän välikausiasun päälle?

Mitä te puette lapsillenne?

Meillä on lapsilla jo talvikamppeet päällä,tosin pakkastakin on -5. Itse tuolle säälle laittaisin joko viime kauden toppa-asun tai sitten välikausi asun missä on alla villahaalari tai fleece asu.Meillä ei käytetä kuravaatteita kun on aina kosteuden kestävät asut ja vermeet.Kengiksi joko saappaat tai kosteusuojatut välikausikengät riippuu ihan mitä teillä on.

Jos nimenomaan vettä vaan vähän tihkuttaa, niin meillä on ollu noilla keleillä vanha ohueksi pesty, kuitenkin vielä suht hyvin vettäpitävä remun toppahaalari. Alla sukkahousut, t-paita, collegevaatteet

Ehh, jos joku kysyy mitä tekisi ruuaksi tänään, niin tulee sama vastaus: Mitä uusavuttomia täällä oikein on. Ei kai se, että kyselee miten toiset tekevät ole mitään uusavuttomuutta. Tuossahan ap ehdotti itse vaatekertoja ja halusi kuulla muiden tavoista.

kuravaatteet niinei tartte varoa, vaan voi touhuta ja nauttia lätäköistä. äitikin voi relata kun ei tartte kieltää :D

Meillä kans sama "periaate". Maalla asutaan ja lätäköitä riittää. Eri asia jos "siistimpi" ympäristö, leikkipiha tms. ehkä sit menis pelkillä kosteussujatuilla vaatteilla. Mut täällä ne olis niin rapaset että oksat pois. Kuravermeet helppo huuhdella puutaraletkun suihkulla (siis ilman muksuja tietty ;) ) ja nostaa pannuhuoneeseen kuivuun.

Mitä te puette lapsillenne päälle kunnon talvipakkasilla, jos nyt jo talvivermeet niskassa?
No pakkasilla laitan talvihaalarin alle villa/fleecepuvun, nyt on vaan ohut pitkähihainen ja legginsit ja siinä päällä ns. huonompi talvihaalari. Kyllä mä mieluummin laitan lapselle vaatteita, kun se että se on kylmissään märkänä eikä jaksa tehdä mitään.

Meinaatko että jos nyt lapsi on lämmin talvivermeissä niin että talvella ne ei enää toimikaan samalla tapaa?

Mä kanssa kummastelen tätä että jotenkin maagisesti niiden talvivermeiden lämmityskyky katoaa sen myötä jos ne laittaa nollakelillä päälle.

Itselläni ollut jo toppatakki päällä, suojaa hyvin tuuleltakin. Ja sisällä mukavan tasainen lämpö, Ja kokemuksesta tiedän että se kyllä lämmittää -10 asteen pakkasellakin vielä. Kovemmilla alle lisätään kerroksia.

Mun logikaan ei tosiaan mahdu tuo että toppavaate jotenkin maagisesti menettää lämmityskykyään jos sen "liian aikaisin pukee". Ainoa ongelma mikä voi tulla on se että siinä tulee kuuma...Mut ei se kyllä mitenkään vaikuta siihen etteikö puku suojais kunnon pakkaselta. Sisällähän siellä kuitenkin on suurin piirtein ruumiin lämpötila...

Ai täällä haukuttiin jo uusavuttomaksi. No jos se, että kysyn muiden pukeutumisesta, tekee minusta sellaisen, niin kyllä olen :) Päädyin sitten pitkiin kalsareihin, kevyeen pitkähihaiseen, fleecehaalariin ja päälle välikausiasu. Kunnon pipo ja topatut hanskat. Eiköhän noilla pärjää. Täytyy testata sisälle tullessa, onko lämpöinen lapsukainen :)

Yhteistyössä