Minkä mittaisia teidän pojat olleet 4v neuvolassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitkän pojan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pitkän pojan äiti

Vieras
Poika täyttää 4v ens kuussa ja itse tänään mittasin, pituudeksi sain 112cm ja painaa 22kg.
Onko kellään toisella näin isoa 4vuotiasta? Tota kasvutahtia taitaa aikuisena olla 3metriä pitkä.
Syntyessään oli 51cm, mutta sen jälkeen alkoi hurja kasvu, joka ei näytä ikinä tasaantuvan.

Itse ole 173cm ja mies 182cm, joten ollaan aika normaalimittaisia molemmat.
Isoveljensä taas ikäsekseen, kohta 12v on pienikokoinen 146cm.

Eipä jäänyt muistiin ne käyrät tällä kertaa niin tarkkaan, mutta pituus pojalla on koko iän ollut yläkanttiin (siellä + 2SD-käyrällä) ja paino aika sopusuhtainen pituuteen nähden.

Alkuperäinen kirjoittaja pitkän pojan äiti;22320109:
Siis löytyy näköjään tosiaan muitakin isokokoisia lapsia. Tuntuu, että toi meidän poika päätä pidempi kaikkia ikäkavereitaan ja reippaasti pidempi kuin muut tarharyhmänsä vuotta vanhemmat. Neuvolatätikin aina kauhistellut kuinka iso on ikäisekseen.....

Onko hänellä muita "omituisuuksia"? Kyseessä voi olla myös oireyhtymästä.

[QUOTE="vieras";22320205]Järkyttävän laiha! :o mun poika oli tuonpituisena 14 kg ja painontarkkailussa käytiin kun painokäyrä meni niin alakantissa![/QUOTE]

Meillä 100 cm ja 14 kiloa kolmevuotiaana, mutta ei käyty painontarkkailussa kuten te. Mutta laiha ku mikä.

[QUOTE="Hanna";22320127]No entäs sattuuko olemaan 4v. tyttöjen mittoja? Meillä neiti nyt 4v. ja itse mittasin 106cm ja 18,2kg[/QUOTE]

Meillä neiti oli viimeksi kun mitattiin 110cm pitkä. Tästä nyt joku 3kk ja pituutta tullut siitä lisää.

[QUOTE="vieras";22320210]Onko hänellä muita "omituisuuksia"? Kyseessä voi olla myös oireyhtymästä.[/QUOTE]

Poika oli vuoden ikäisenä kaiken maailman tutkimuksissa sairaalassa ton kasvun kanssa ja kaikki oli ok. Mitään muita "ominaisuuksia" ei taida löytyä......

[QUOTE="vieras";22320238]Niin, onko hänellä pitkät sormet ja varpaat, onko hän notkea, onko hänellä silmälaseja? Entä kohoumaa tai kuoppaa rintalastassa?[/QUOTE]

jos tarkoitat aloittajan poikaa, niin sormet ja varmaat ihan tavalliset, ei kuoppia ja kohumia rintalastassa, ei myöskään silmälaseja.
Motorisesti on erittäin lahjakas, nopea ja ketterä. Kävelemään lähti 10,5kk vanhana.
Pienempänä epäilin, että olis joku ADHD, mutta on nyt selvästi rauhoittunut siitä, vaikka on edelleen vilkas ja aika villikin tapaus.
Ollaan siis käyty pojan ollessa 1v sairaalassa tutkimuksissa ton kasvun takia ja kaikki oli ok.

Kyllä tuo mun kääpiö on ihan terve, todella pikkanen vaan. Tosi huono ruokanen, ensiviikolla taas uusi aika lääkriin että lisäravinne aika taitaa olla jo tullut,

Alkuperäinen kirjoittaja no meillä;22320216:
Meillä 100 cm ja 14 kiloa kolmevuotiaana, mutta ei käyty painontarkkailussa kuten te. Mutta laiha ku mikä.

Meillä sahas -15 - -25 väliä, olisko tuo sitten ollut siinä "painavammassa" päässä?

Pikkuveli oli 4v 106 cm ja 18 kg, 5v oli 113 cm ja 20 kg. Eli vähän lyhyempi mutta vähän painavampi.

Poika oli vuoden ikäisenä kaiken maailman tutkimuksissa sairaalassa ton kasvun kanssa ja kaikki oli ok. Mitään muita "ominaisuuksia" ei taida löytyä......

Ei meillä ole koskaan pojalle mitään tutkimuksia tuon pituuden ole tehty ja neuvolassakin on sanottu vaan, että taitaa tulla pojasta pitkä aikuisena.
Tosin ei tuo meidän "pienempikään" mikään ihan minikokoinen ole, oli 4v. neuvolassa 107,5cm ja 20,8kg.
Molemmat on tosiaan reilusti ikäisiään pidempiä...

Yhteistyössä