Pelottaa ja ahdistaa jo joulu anopin luona....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittaja

Vieras
Viime vuonna kun vietettiin siellä joulua siellä niin lapset saivat ihan älyttömäst lahjoja! Varsinkin nuorin tyttö sai varmaan 30 dvd:tä ja tietty oman telkkarin. Nyt meilläkin on lapsi (anopin ainut lapsenlapsi) ja ihan varmasti saa aivan liikaa kaikkea turhaa (ennemmin tarttetais köyhänä opiskelijaperheenä taloudellista tukea, mutta ei mies sitä viitsi mainita ). Joulufiilis menee kun on niin materialistista. Nyt lahjat varmaan vielä isommat sillä anoppi on saanut hiljattain ison perinnön.

Itse sain viime vuonna anopilta pelkän suklaalevyn, ja jouduin katsella kun muut avasivat isoja lahjavuoriaan (itse en vanhemmilta saa mitään sillä ne on kuollu). Me kuitenkin ostetaan miehen kanssa appivanhemmille ja miehen sisaruksille yhteisillä rahoilla lahjat, kuitenkin kaikki muut ostaa lahjan vain miehelle. Ei kauheesti kiinnosta koko joulu :(

No pakkoko sinne on sitten mennä? On niin materialistista ja seuraavassa otoksessa valitat kun et itse kuitenkaan saa juuri mitään? Ja toisaalta unohda nuo lahjajutut, joulussa on kai muutakin iloa?

No on pakko mennä kun vielä imetän vauvaakin. Enkä mä nyt yksinkään tänne kotiin jää. Ärsyttää vaan ku koko joulu keskittyy niihin lahjoihin (lahjat avataan yksitellen joten kestää monta tuntia ), enkä mä voi olla siinä mukana kun en mä kuitenkaan saa mitään.

Ei lauleta joululauluja tai tehdä muutakaan joulumaista, muutakun jouluillallinen (se onneks tosi hyvä )

Niin tosiaan...kumpi oli ongelma: lasten materialistinen joulu vai sun epämaterialistinen joulu? Jos jälkimmäinen, pyydä miestäsi ostamaan sinulle paljon lahjoja. Jos edellinen, niin se on jo vähän hankalampi homma.

miksi että vietä ekaa joulua ihan omana perheenä, aloittaa ihan oma perinne, joka toinen joulu anoppia, joka toinen joulu vain omana pikku perheenä.
niin me tehtiin. ja meillä on kuitenkin molemmat "anoppilat" kierrettävänä.
Meni lapsen tulon myötä siirtymä jotenkin jouhevasti, ilman anoppien parkuja.

Miksette vietä joulua oman perheen kesken? Pakkoko sinne anoppilaan on joka joulu vääntäytyä? Ite ainakin välillä haluan ainakin jouluaaton olla ihan oman perheen kesken. Sukulaisiin ehtii sitten välipäivinä jos niikseen tulee.

miksi että vietä ekaa joulua ihan omana perheenä, aloittaa ihan oma perinne, joka toinen joulu anoppia, joka toinen joulu vain omana pikku perheenä.
niin me tehtiin. ja meillä on kuitenkin molemmat "anoppilat" kierrettävänä.
Meni lapsen tulon myötä siirtymä jotenkin jouhevasti, ilman anoppien parkuja.

komppaan tätä. menkää anopille sitten vaikka tapanina syömään.

ja nainen: nyt usko vanhaa: et saa lahjoja, ellet osta niitä itse. Sovi vaikka miehesi kanssa, että ette osta toisillenne mitään, tai korkeintaan jotain pientä. Sitten ostat itselle niin ison kun lompsa kestää.

Me jaksettiin muutama joulu tuota juoksemista sukulaisesta toiseen. Nyt vietämme rauhallista joulua ihan kotona vaan perheen kesken ja se on kaikkein parasta! Ei tylsää, vaan rentouttavaa! Ja saa luoda ihan omat perinteet omia mieltymyksiä ja omia lapsia ajatellen. Suosittelen lämpimästi.

ei se ole tylsää, vaan ihanaa olla kotona oman perheen kesken, saunoa, syödä rauhassa, jakaa lahjoja ja katsoa kuinka pieni tuhisee....
Sen joulun muistan parhaiten... ja viime joulun kun oli nuorin ekaa kertaa mukana.
En muista mitä lahjoja kukin sai, muistan vauvat....

Eikö niillä muilla ole vielä puolisoa? Kyllä minut ainakin otettiin sukuun mukaan ihan ekasta joulusta, anopilta sain pyyheliinan ja muita en muista, mutta varmasti sain myös miehen siskolta. Meillä mun suvussa ei ostella aikuisille, on sovittu että jokainen ostaa joulun jälkeen mistä itte tykkää niillä rahoilla jotka säästyy.

ei se ole tylsää, vaan ihanaa olla kotona oman perheen kesken, saunoa, syödä rauhassa, jakaa lahjoja ja katsoa kuinka pieni tuhisee....
Sen joulun muistan parhaiten... ja viime joulun kun oli nuorin ekaa kertaa mukana.
En muista mitä lahjoja kukin sai, muistan vauvat....

Minä taas muistan kuinka mahtavaa oli leikkiä mummolassa serkkujen kanssa ja oli hulinaa ja vilskettä yms. eli tykkään sukujouluista ja ainut joilla on tilaa ollaan me, ja niinpä meille tullaan aattona kahville ja joulupukkia kattomaan ja lapset leikkimään. Ihan minun halustani, mies ei niin piittaisi. Yksi joulu oltiin perheen kera, johan oli tylsää.

Tavallaan ymmärrän sua, minä sain ex anopilta aina keittiö työvälineitä milloin kauhaa milloin kattilaa ja joskin eri paketissa siis kattila ja kansikin :) Mies kyllä sai deodoranttia suihkusaippuaa sukkaa ym lahjakorttia, joo olisi minullekin kelvannut.
No sitten kun aikanaan erosimme minun hankkimat huonekalut olisi pitänyt laittaa puoliksi mutta miehen äidin minulle ostamat joululahjat kuului tietenkin miehelle sillä olihan ne kattilaa haarukkaa ja veistä ym. hänen ostamia joista hänellä kuitti tallessa sillä ei mitään väliä vaikka minulle jäi lapsi ja ne oli minulle osoitettuja lahjoja

Tulipa muuten mieleeni, että jos uskot lapsesi saavan nyt hirveän määrän lahjoja, niin eikös sulla mene aikaa siihen, kun avaat lapsesi saamia lahjoja? Vauvahan ei niitä osaa vielä itse avata.

No meillä kans osa sukulaisista käyttää siihen lahjojen avaamiseen turhan paljon aikaa, minä laitan kahvin muille halukkaille ja muuta puuhaa, yleensä siitä on pikkuhiljaa siirrytty toiseen huoneeseen ja lahjan avaajat ovat jääneet avaamaan pukettiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22336821:
Tulipa muuten mieleeni, että jos uskot lapsesi saavan nyt hirveän määrän lahjoja, niin eikös sulla mene aikaa siihen, kun avaat lapsesi saamia lahjoja? Vauvahan ei niitä osaa vielä itse avata.

Hyvä pointti :D

[QUOTE="vieras";22336794]Minä taas muistan kuinka mahtavaa oli leikkiä mummolassa serkkujen kanssa ja oli hulinaa ja vilskettä yms. eli tykkään sukujouluista ja ainut joilla on tilaa ollaan me, ja niinpä meille tullaan aattona kahville ja joulupukkia kattomaan ja lapset leikkimään. Ihan minun halustani, mies ei niin piittaisi. Yksi joulu oltiin perheen kera, johan oli tylsää.[/QUOTE]

no juu, muistan minäkin tuollaiset joulut lapsuudesta, mutta siksipä niitä jouluja meillä onkin aina joka toinen vuosi anoppilassa, ja välillä omana perheenä eikä meillä kyllä ole tylsää ollut keskenään.

no juu, muistan minäkin tuollaiset joulut lapsuudesta, mutta siksipä niitä jouluja meillä onkin aina joka toinen vuosi anoppilassa, ja välillä omana perheenä eikä meillä kyllä ole tylsää ollut keskenään.

No minä olen muuten perheen kanssa viikonloppusiin ihan keskenään yleensäottaen, Joululta odotan muuta kuin sitä samaa. Yleensä käydäänkin kylässä sitten eri päivinä muiden luona. Joten totesin että minulla oli tylsää ja siitä lähtien olenkin kutsunut pukinkattojat meille.

Tosi surkeaa sukulaisten toimintaa mun mielestä, jos te kuitenkin olette yhdessä pitkän kaavan mukaan, eikä tämä ole jäänyt keneltäkään epäselväksi ja he ovat tietoisia, että sinä vietät Joulun heidän kanssaan. Minä olen aina hankkinut sisaruksille, sekä heidän puolisoilleen paketit ennen aikoinaan, siis silloin kun oltiin nuorempia ja lapsettomia. Olen myös saanut sisarusteni puolisoilta paketit. Nyt kuitenkin kun meillä kaikilla on lapsia, niin ollaan sovittu, että meitä on niin monta, että nyt loppuu lahjojen ostelu aikuisille. Me emme siis enää osta edes toisillemme lahjoja, vaan keskitymme Jouluna tunnelmaan ja herkkujen mussuttamiseen, sekä ihanien iloisten lastemme seuraamiseen. :) Me olemme isommalla porukalla sopineet, että lahjoja ei edes kaikille lapsille osteta, vaan vain omille lapsille tietty jotain, ja kummilapsille. Muuten lahjoja saisi ostaa aivan tuhottomasti! Joulu yleensä vietetään jollain sukulaisella, joten emäntää muistamme myös jollain jutulla, ja/tai osallistumme ruokien hankintaan.

Yhteistyössä