Tunnustatko että olet tarkka lasten ulkoiluvaatteen merkistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naomiella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naomiella

Vieras
Ostaako joku lapselleen ihan tietoisesti kaikki ulkoiluvaatteet samaa merkkiä? Siis jos housut Reimaa ni takkikin ja tosiaan vielä kattoo että hanskatkin on samaa merkkiä ja vaikka jopa pipo.
Ja ne kengät..
Kuka voi tunnustaa että sillä on oikeasti väliä?
Pahalla en kysy, ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää.

Itse olin hyvin tarkka kun lapset oli pieniä, että vaate vastasi odotuksia ja meillä ostettiin vuodesta toiseen samoja merkkejä.

Nyt kun lapset kasvanu ja ovat koululaisia ni ostamme mitä lasta miellyttää, mutta edelleen olen tarkka että kestää ja on laatua. Mitä tahansa ei osteta vaikka lapsi kuinka vinkuisi.

Totesinkin tuossa sitten etä tänä vuonna on meillä aika riemunkirjavat lapset näin niinku merkeiltään. VÄrit sentään menee yksiin, siinäkin olen tarkka.

Merkillä ei ole väliä, mutta laadulla ja ulkonäöllä on. Reimatecit ja vastaavat ovat selvästi parempia, mutta en niitäkään osta jos kuosit ovat rumat. Sitten mieluummin samoilla ominaisuuksilla oleva toinen vaate. Green Villen haalareita on kovasti kehuttu, joten sellaisen ajattelin ottaa kokeiluun. Alle 60e hinta ja lupaus vedenpitävyydestä kiinnostaa kokeilla.

Katselen kyllä tiettyjä hyväksi havaittuja merkkejä sillä silmällä ja saatan ohittaa noteeraamatta tuntemattoman merkkiset kaupassa. Jos lapsi itse näkee jonkun vaatteet minka todella tahtoo niin en kyllä etenkään sisävaatteissa merkkiä katsele, ulkovaatteista yritän löytää jonkun lapun missä kerrottaisiin ominaisuuksista (miten hyvin kestää vettä, hengittää jne). Jos joku vaate on niin kiva että pistää silmään, niin katselen sitä ja jos merkki ei ole huonoksi havaitsemani ja hinta ok, niin ostan :)

haalarin ja kenkien merkillä on väliä, pipolla ei mitään väliä, mutta väreihin pitää sopia. Kädessä on talvisin aina nahkarukkaset, lämpimimmäksi todetut.

Alkuperäinen kirjoittaja En merkistä:
Merkillä ei ole väliä, mutta laadulla ja ulkonäöllä on. .

Näin juuri. Ominaisuudet ja ulkonäkö ovat ne asiat, jotka merkitsevät.
Yleensä esim. Reimatecit eivät miellytä omaa silmää ollenkaan joten en osta niitä.

No harvemmin sekoittelen housuja ja takkia erimerkkiseksi. Meinaan on ihan hirvittävän vaikea löytää samaa sävyä. Ajoittain on myös käsineet samaa sarjaa (jos sillä hetkellä on tarvetta uusille hanskoille), mutta en osta yleensä uusia hanskoja jos talossa on jo turhan monet kunnolliset. Pipot ovat säännönmukaisesti eri merkkiä kun Kivat ei tee muuta kuin hattuja ja neulehanskoja...

Nyt mulla on yhdet legon housut alerekistä ja noi takit eivät mätsää 100%:sesti... Tekisi mieli ostaa yhteen takkiin "oikeat" housut, mutta vielä olen hillinnyt itseni. Mä en ole liian merkkiuskollinen vaan meillä on monen merkkisiä vaatteita. Kenellä on nyt silloin kivoja omasta mielestä ja alessa saatavilla.

Mulla on niin päin, että Reimatecia en ainakaan osta. Mutta ei tartte olla pipo ja hanskat samaa merkkiä haalarin/puvun kanssa. Värit olis kiva, jos ne natsais, mutta ei sekään mikään pakko ole.

Mielellään ostan samaa sarjaa, jos laatu ja hinta on kohdillaan. Reimatecceihin oon pettynyt, kun eivät kestäneetkään koko talvea (ostettiin kolmelle lapselle ja kaikilla hajosi :( )
Oon kyllä vähän ennakkoluuloinen vieraita merkkejä kohtaan. Pysyttelen enemmän tutuissa ja turvallisissa. Nahkarukkaset meinaan minäkin lapsille hommata :)

En näe siinä mitään pahaa, että ostaa samanmerkkiset takin ja housut?

Vai pitäisikö ostosreissut tehdä mahdollisimman vaikeiksi, ja juosta eri kaupoissa ostamassa erimerkkiset takit ja housut ja pipot sun muut, etteivät vaan sovi yhteen???

en koskaan osta samaa merkkiä, vaan yhdistelen persoonallisesti eri merkkisiä, mutta laadusta ja merkeistä ja siitä, että miellyttävät meidän silmää olen tarkka!! nytkin on esim yhdistelmä ticketin takki- molon housut- reiman hanskat ja värit passaa mun silmään =)

mä en niin piittaa minkä merkkinen ulkoiluvaate on, kunhan se on vedenkestävä ja kulutuksen kestävä sekä mun silmää miellyttävä.vuosien varrella on valikoitunu tietyt merkit joita suosin. niitä on mm ticket, reimatec, remu ja jonathan ja lenne active. tänä talvena kokeilen yhdellä lapsella name it kosteussuojattua talviasua. tietää jatkossa onko kannattava ostos. siitä en oo tarkka mitä merkkiä pipot ja hanskat ym on enkä ees siitä onko ne sävy sävyyn toistensa kans.pääasia et ovat toimivia.ja mulla saattaa lapsella olla housut ja takki eri merkkiä, joskin niiden kohdalla pyrin siihen et värit sopii yhteen.

Pikainen tsekkaus vaaterekkiin paljasti, että sieltä löytyy jotain melkein jokaisesta tunnetusta ja vähän tuntemattomammastakin merkistä :D

Ostan mitä tarvitsee ja mikä milloinkin on hinta/ laadultaan sopivaa.

Laadusta olen tarkka, mutta ostan sitä merkkiä mikä milloinkin sattuu silmää miellyttämään (ja sopivaan tarjoushintaan löytymään... :D). Sitten voi yhdistellä eri merkin housuja, takkeja ja muita varausteita. Sen nyt katson että värit passailee ok yhteen.

No en oo silleen tarkka että olisi päästä varpaisiin samassa merkissä. Koetan kyllä sävyttää samoihin väreihin.

Mutta esim. viime vuonna oli kivat raidallinen (vaaleanpunainen-tummempi pinkki-ruohonvihreä) sellainen paksumpi huppumyssy (tiedän että monet inhoaa niitä mutta on vaan helppo päiväkodissa ja varmasti lämmin), Jonathan toppapuku jossa tummahkon harmaa alaosa ja vaaleanpuna-valkoinen yläosa, hanskat taisi olla rasavilit ja harmaat, mutta eri sävyä kuin housuosa. Kenkiä oli 2 eli fuksia-kukka-kuomat ja pionin nahkaiset joissa oli pinkkiä, ruskeaa ja mustaa.

Mutta kakkospuku oli taas kirkkaanpunainen ja ei siihen ollut eri myssyä ja hanskaa erikseen. Siis oli toki pipoja, muttei toista tuollaista huppumyssyä.

Reimatecin kenkiin suhtaudun muuten epäluuloisesti, kun yksi kokemus oli niin jäykkä.

laadukkaita vaatteita ostan ja yhdistelen eri merkkien osia, jos on tarpeen. Nyt tällä kaudella on Molon raita haalari, Popin turkoosit ja Rasavilin vihreät rukkaset (lisäksi on Reimatecin mustia ja vihreät vanhat nyt alkuun käytössä), lakit on Tintun Hishis, Biggun vihreä pöllö fleecellä ja tilaukseen menee turkoosi villamyssy kohtapuoleen Biggulle.

Takkina on Legon jokun vuoden takainen armyvihreä takki (löytö alesta), toppahousut oli Legon mustat, mutta ne jäivät pieneksi ja nyt ostan varmaan mustat joltakin merkiltä, ehkä Legon, Popin, Tiketin tms. ei niin väliä kunhan ovat mustat.

Ihan hirveä niuho en enään ole siitä, jos vaatteet ei nyt ihan sävysävyyn aina mene. Poikani on hyvin ennakkoluuloton pukeutuja ja järkyttää minun harmoniaa rakastavaa silmääni tämän tästä. Alan soputumaan hänen räväkkään omantiensä pukeutumiseen hilajlleen. En halua rajoittaa ja ahtaa häntä omaan makuuni, haluan antaa hänelle tilaa kehittää oman yksilöllisen vahvan tyylin, mihin kaverien valinnat eivät vaikuttaisi. Olisi rohkeasti oman polun tallaaja.

Alkuperäinen kirjoittaja En merkistä:
Merkillä ei ole väliä, mutta laadulla ja ulkonäöllä on. Reimatecit ja vastaavat ovat selvästi parempia, mutta en niitäkään osta jos kuosit ovat rumat. Sitten mieluummin samoilla ominaisuuksilla oleva toinen vaate. Green Villen haalareita on kovasti kehuttu, joten sellaisen ajattelin ottaa kokeiluun. Alle 60e hinta ja lupaus vedenpitävyydestä kiinnostaa kokeilla.

en oo tollasesta merkistä kuullut mut jos greenhilli-haalareita tarkoitit niin niiden vesipilari on 1000mm. Esim Lassie g techillä 2000mm, lassietecillä 5000mm, reimatecilla 10000mm. Greenhill on lähinnä roiskeenkestävä, ei niinkään vedenpitävä.

missä ne halpisten suosijat nyt on? tarkoitan siis niitä jotka ei osta kuin niitä maks 40e maksavia peruslassieita tai muita vastaavia? Kun jos tänne panee aloitukset että on ostanu kaikille lapsille pelkkää reimateccia nii heti saa loukkaavia kommentteja niiltä joiden mielestä peruslassiet ja lotta&lassi ajaa saman ku reimatecci. Mut ku on tämän tyyppisiä aloituksia nii kummasti kaikki kuitenki ostaa vaan niitä laatuvaatteita. Valikoituuko vastaajat nii, että eri ketjuihin vastaa erilaiset ihmiset. eli tähän ketjuun vastaa pääosin vaan ne, ketkä haluaa sitä laatua ja muut jättää vastaamatta vai mistä tää johtuu?

missä ne halpisten suosijat nyt on? tarkoitan siis niitä jotka ei osta kuin niitä maks 40e maksavia peruslassieita tai muita vastaavia? Kun jos tänne panee aloitukset että on ostanu kaikille lapsille pelkkää reimateccia nii heti saa loukkaavia kommentteja niiltä joiden mielestä peruslassiet ja lotta&lassi ajaa saman ku reimatecci. Mut ku on tämän tyyppisiä aloituksia nii kummasti kaikki kuitenki ostaa vaan niitä laatuvaatteita. Valikoituuko vastaajat nii, että eri ketjuihin vastaa erilaiset ihmiset. eli tähän ketjuun vastaa pääosin vaan ne, ketkä haluaa sitä laatua ja muut jättää vastaamatta vai mistä tää johtuu?

eli minä olen tuo kenen lapsella on Molon haalari nyt.

Lassiella on tosiaan ihan laadukkaita haalareita (kokemusta työssäni pk:ssa muiden lasten vaatteista) jotka pitävät vettä todella hyvin ja ovat vielä kestäviäkin, mutta miksi en itse niitä osta on se syy, et ne on minun ja lapseni makuun ankeita ja rumia. Maksan extraa (hullua myönnän) ulkonäöstä, laatua siis saa halvemmallakin.

en oo tollasesta merkistä kuullut mut jos greenhilli-haalareita tarkoitit niin niiden vesipilari on 1000mm. Esim Lassie g techillä 2000mm, lassietecillä 5000mm, reimatecilla 10000mm. Greenhill on lähinnä roiskeenkestävä, ei niinkään vedenpitävä.

Kyllä Greenhill pitää vettä. Ainakin aiempina vuosina on pitäny. kesti loskaisen pulkkamäen viimekeväänä varsin mallikkaasti koko talven käytön ja pesun jälkeen..

Alesta ostan aika pitkälti, eikä ole väliä onko kaikki asun osat samaa merkkiä. Merkkiä katson vain kengissä ja ulkovaatteissa, pitää olla laatumerkkejä että varmasti ovat hyvät ja pitävät lapsen lämpimänä. Nyt onReimatcin haalari, sekä talveksi että ensi kevääksi, edullisesti sain molemmat.

Pipoilla ja hanskoilla ei ole väliä mitä merkkejä ovat. Nyt löytyy päähineitä Kivat-, Reima- sekä Lenne- merkkisenä, sekä merkittömiä.

Uusin hankintani pojalle on merkitönmusta pääkallokuvioinen pipo viron reissulta. Se sopii hyvin pojan pilottitakin ja maastokuviohousujen kanssa, Njoita käytetään autolla liikkuessa, esim. kaupparessulla.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Merkillä ei ole väliä kunhan ulkovaatteet kestää kovaa kulutusja ovat vedenpitäviä sekä käytännöllisiä että mukavat päällä.
Asusteiden pitää sopia käyttöön haalarin kanssa esim. jos haalarin hihat ovat kapeatniin pitää hanskojen mahtua haalarin hihojen päälle samoin kenkien ja lahkeiden kanssa jne.

No meillä on tytöllä Lassien talvihaalari ja välikausiasu on myös Lassieta. Ei moitteen sijaa. Nyt toista vuotta käytössä eikä juuri kulutustakaan näy vaikka päiväkodissa ollut päivittäin käytössä. Vettä eivät ole läpi päästäneet vaikkeivat mitään tecciä olekaan. Aikeissa ostaa kaksiosainen talviasu jotain muuta merkkiä ja katsoa olenko siihen yhtä tyytyväinen.
Päähine ja käsineet ovat asuun väreiltään sopivat. :)

Juuri sitä tarkoitin. Esittelytekstistä haalarista väitettiin, että vedenkestävä. Noitakin haalareita käsittääkseni erilaisia samalla merkillä?

Yhteistyössä