Rintojenpienennysleikkauksessa käyneet tai siitä tietävät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Hei!

Olen ikäni kärsinyt rinnoistani, mulla ei ole mkoskaan ollut kauniita rintoja vaan ne rupsahtivat jo teininä ennen lasten saantia kun häpesin niitä enkä kehdannut alunperinkään ostaa kunnon liivejä.
Mulle kasvoi rinnat 13-vuotiaana ja sen jälkeen, 20 vuoteen, en ole häpeilemättä voinut käydä uimassa, olla rannalla, käyttää tiukkoja paitoja. Imetysopastuskin on tuntunut valtavien tissien takia nöyryyttävältä. Mieheni kanssa olin naimisissa monta vuotta ennen kuin kehtaan saunan lauteilla istua tissit roikkuen, seksin aikana pidän mieluummin paidan päällä.
Mulla ei ole koskaan, ei ikinä ollut hyviä rintaliivejä, en ole kehdannut kunnon kauppaan näine meloneineni mennä ja olen koittanut ahtautua postimyynnin/ketjumyymälöiden DD/E-kuppeihin, joskus ollut joku F:kin mutta aina tursuaa kainaloista tai keskeltä, kiristää ja puristaa. Urheillessa ainoa vaihtoehto on sellainen kupiton toppi eikä se rintoja tarpeeksi tue, hankalaa siis sekin.
Niskat on olleet kroonisesti jumissa 15 vuotta, uusimpina vaivoina ristiselän kivut ja käsien puutuminen.
Nyt mulla on viisi lasta tehtynä ja imetettynä, lisää ei ole tulossa. Meinaan koota kaiken rohkeuteni ja mennä tk-lääkärille nyt ekana puhumaan pienennysleikkauksesta, tää on mulle tosi vaikeaa, hävettää.
Olen katsellut julkisen puolen kriteerejä leikkaukseen pääsylle ja todellakin toivon ne täyttäväni, mitta solisluulta nänniin on 27-28cm. Rinnat on aina roikkunut niin että alla pysyisi vaikka lasinen limsapullo.
Ylipainoa mulla on jonkun verran mutta normaalipainoisena ollessani nämä tissit on ehkä vaan enemmän epäsuhtaiset mun kropan kanssa, laihduttamalla eivät siis pienene.
Kokemuksia tahtoisin kuulla että miten on tk:ssa suhtauduttu? Ymmärtääkseni sieltä saa lähetteen kirurgille? Pitääkö rintoja näyttää jo tk-lääkärille?
Olisin maailman onnellisin jos leikkaukseen pääsisin, siitä alkaisi kokonaan uusi elämä ilman näitä kiviriippuja, arvistakaan en välittäisi kyllä yhtään!

Omat tissit kasvoivat 11.vuotiaasta lähtien, sillloin en uskaltanut siitä puhua kellekkään, joten rintaliivejä aloin käyttämään n. 14.v, ja ostin aina väärän kokoiset. Olen häpenyt aina tissejäni, ne ovat kamalat roikkuu ja raskausarpia. Ne olivat ennen lapsia jo samanlaiset ja ovat edelleet.Nyt kävin yksityisellä, meni 6kk sain ajan kirurgille, leikkaus suoritettiin 3kk sisällä. Eli minulla pienennettiin ja ryhdistettiin tissejä, nyt 4kk leikkauksesta ja olen tyytyväinen tuloksiin:) Täysin tyytyväinen ja saan ostettua paremmin rintaliivejä.
Itse kun kävin yksityisellä näytin lääkärille&kirurgille. TSEMPPIÄ

Mulle tehtiin kunnallisella puolella, omalääkäri laittoi lähetteen, leikkaava lääkäri tekee kuitenkin sen päätöksen että onko oikeutettu kunnallisella puolella leikattavaksi, siis ihan mittaa mittanauhan kanssa. Suosittelen että otat välittömästi yhteyttä omalääkäriin, jonottamaan joutuu kuitenkin.

Mulle tehtiin kunnallisella puolella, omalääkäri laittoi lähetteen, leikkaava lääkäri tekee kuitenkin sen päätöksen että onko oikeutettu kunnallisella puolella leikattavaksi, siis ihan mittaa mittanauhan kanssa. Suosittelen että otat välittömästi yhteyttä omalääkäriin, jonottamaan joutuu kuitenkin.

Mulla on jo aika omalääkärille. Millaisilla kriteereillä sä sait leikkauksen julkisella puolella? Mulla on mahdotonta kulujen vuoksi mennä yksityiselle.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1161464-rintojen-pienennysleikkaus/

Tuollaisen löysin haulla, löytyy muitakin ketjuja missä puhutaan asiasta. Tuolla laitoinkin miksi sain kunnallisella puolella, jatkuvat päänsäryt, niskahartiakivut jne.

Miksi sinua mahtaa hävettää tuo leikkauksesta puhuminen, tai siis sinne meno.
Mielestäni Hyvä Terveys-lehdessä oli tuosta hiljattain juttu. Joko uusin, tai edellinen numero.

Se mitta nyt taisi olla 29 cm solisluun kuopasta, keskellä kaulaa se kuoppa. Jos oikein muistan.
Homma on terveydenhoitoa, ja siinä on yhtä paljon siis häpeämistä, kuin hammaslääkäriin menossa. Tai polvileikkaukseen.
Luulen, että se ei sentistä kahdesta ole kiinni. Vaan sinun on pitänyt käydä lääkärillä päänsäryn vuoksi, plus hieronnassa ja useampia kertoja. Se on se kriteeri. Ja jos nuo painavat noin paljon, että sen itse tiedät, niin ei kai ne sentit silloin ratkaise.
Minulla ei ole kokemusta, enkä paljon ole avuksi, mutta kannattaa mennä jo kysymään, jonot on kuitenkin varmaan pitkät, ja taas saa odottaa.

No en minäkään ymmärrä, miksi joku haluaa itselleen isot riipparit riesaksi...
Jos lääkäri näkee ilman mittaamisiakin, että olet pulassa niiden koon takia, niin ihan varmasti saat asiaa eteenpäin. Ota joku hurja tukihenkilö mukaan, jos et usko saavasi apua.
Apuun on sinulla oikeus. Varmasti lähtee asiat sujumaan. Miksi ei lähtisi.
Samaa itse suunnittelen, mutta aion vielä kestää vähän aikaa. Ja en häpeä näitä, yhtään.

Tsemiä ja reippain mielin vaan! Sen verran varoitan, että joillekkin sitä arpea tulee tosi paljon, mutta suurinosa on siitä huolimatta erittäin tyytyväinen toimenpiteeseen, kun kivut jäävät leikkauspöydälle. Sen jälkeen ei enää tarvitse miettiä mistä löytyy sopiva "rintareppu" vaan pystyy nättejä liivejä käyttämään.

[QUOTE="a p";22361404]Muistatko mikä sulla oli tuo mitta solisluulta nänniin? Kiitti linkistä :)[/QUOTE]

Sori tuli kiire enkä ehtinyt enää vastata, vastaan nyt kuitenkin jos vielä käyt lukemassa. En muista tuota mittaa, operaatiosta on aikaa jo useampi vuosi, 2006 keväällä sain uudet rinnat ja todella olen ollut tyytyväinen!

Muistat vain lääkärille kertoa kaikki vaivat mitkä aiheutuvat isoista rinnoista, mitään ei kannata kaunistella. Tsemppiä kovasti!

Kyllä tolla 28cm pitäis päästä leikkaukseen, varsinkin jos on niskahartiaoireita. Itelläni toi mitta on 31 cm ja oon menossa luultavasti viimeistään kesällä leikkaukseen (mammografia ens kuun alussa).

Mä oon oikeasti kade. En voi käsittää, miksi te olette leikanneet isot rinnat. Olen haaveillut niistä aina. Heti jos saisin ylimääräistä rahaa, menisin leikkaukseen. Ja en ole mikään teini, vaan 38-vuotias nainen. 75B.

Mä oon oikeasti kade. En voi käsittää, miksi te olette leikanneet isot rinnat. Olen haaveillut niistä aina. Heti jos saisin ylimääräistä rahaa, menisin leikkaukseen. Ja en ole mikään teini, vaan 38-vuotias nainen. 75B.

No onhan ne kivat siihen saakka kun ne on hyvän näköset eivätkä roiku. Mulla on ollut nuorena hyvännäköset suht isot rinnat, nykyään ne on tuolla likempänä napaa kuin oikeaa paikkaa. Kesällä iho alta hikoaa ja menee jopa rikki ja aivan mahdotonta saada fiksuja liivejä.

[QUOTE="vieras";22362910]No onhan ne kivat siihen saakka kun ne on hyvän näköset eivätkä roiku. Mulla on ollut nuorena hyvännäköset suht isot rinnat, nykyään ne on tuolla likempänä napaa kuin oikeaa paikkaa. Kesällä iho alta hikoaa ja menee jopa rikki ja aivan mahdotonta saada fiksuja liivejä.[/QUOTE]

Mulla ei oo edes teininä ollu rinnat hyvännäköiset :D

Voin vain vastata omalta osaltani, halusin pienemmät rinnat koska suuret aiheutti kipuja, päänsärkyä ja niskahartiaseudun kipuja, ei ollut kiva syödä särkylääkkeitä päivittäin. Ennen lapsia kun oli vielä pienemmät rinnat niin harrastin lenkkeilyä, rintojen suurennuttua harrastus piti lopettaa. Kaikki liikuntamuodot missä yhtään oli hyppimistä tms niin piti unohtaa, ei saanut rintoja niin tuettua että olisi ollut mukavaa. Myöskin rintaliivien ostaminen oli yhtä tuskaa, samoten paitojen. Rintaliivit oli pakko ostaa erikoisliikkeistä ja maksoivat sitten aika paljon verrattuna siihen että olisi pystynyt ostamaan vaikkapa Lindexiltä kauniit liiivit.

Näin mulla, auttoiko yhtään ymmärtämään! :)

mä kävin kesällä leikkauksessa,koko oli 80 f/g,rinnat tosi isoja. toivoin mahd.pieniä rintoja,sain 80 a. rintaa leikattiin pois 1kg ja 1,5kg eli aika mukavasti. kotiin pääsin jo seuraavana päivänä. kipuja tuli vasta 4.päivänä mutta kipulääkkeillä pärjää hyvin.haavat paranee nopeammin jos et suihkuta/pese niitä jatkuvasti vaan tarpeen mukaan. haavalle laita laastarin alle ns.rasvaside,sitten ei jää laastarit haavaan kiinni. niitä laastareita saa apteekista. sanotaan kyllä että rupee voimistelemaan nopeasti mutta itse suosittelen sitä vasta kun haavat on kasvanut kiinni ja kipuja ei enää ole. minulla kielettiin hyppiminen esim.trampoliinilla seuraavat 6kk. maksu kunnallisella puolella oli 2pvä noin 65 e eli aika edullinen.

Yhteistyössä