Tämä tulee mun muksuille uuden vuoden lahjaksi:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jenna";22363455]No siltä se vaikuttaa, kun aina tänne tulet kertomaan jokaisen asian, mitä oot ostanut lapsillesi. Ja niitä on paljon. Kyllä mä uskon et sun lapset saa mahansa täyteen ja vaatteet päälle, mutta rakkauden ja huomionpuute on ilmiselvä, kun täytyy tuota tavaraa kantaa jatkuvasti kotiin. Huono omatunto, kun ei aika riitä?

Ja susta ja sun teksteistä ainakin paistaa kauas, ettet ole onnellinen. Kun mikään ei riitä, tyhjää oloa pitää paikata shoppailemalla ja lapset kärsii.. Mene ja hoida itsesi kuntoon, ihan lapsiesi takia, jos et itsesi.[/QUOTE]

:laugh:ok, asia selvä, olen hei todella onnetton, voi voi ettei mua hoitoon otetaan, mulla on myös tottaikai huonoitsetunto:xmas:

[QUOTE="jenna";22363455]No siltä se vaikuttaa, kun aina tänne tulet kertomaan jokaisen asian, mitä oot ostanut lapsillesi. Ja niitä on paljon. Kyllä mä uskon et sun lapset saa mahansa täyteen ja vaatteet päälle, mutta rakkauden ja huomionpuute on ilmiselvä, kun täytyy tuota tavaraa kantaa jatkuvasti kotiin. Huono omatunto, kun ei aika riitä?

Ja susta ja sun teksteistä ainakin paistaa kauas, ettet ole onnellinen. Kun mikään ei riitä, tyhjää oloa pitää paikata shoppailemalla ja lapset kärsii.. Mene ja hoida itsesi kuntoon, ihan lapsiesi takia, jos et itsesi.[/QUOTE]

niin tai vain haluaa hemmotella lapsiaan?? :O

[QUOTE="kingis";22363459]no jo on kauheeta jos jollain on varaa tuhlata lapsiinsa! kyllä mäkin ostelisin ties mitä jos olis varaa :) kiva läppäri muuten^^[/QUOTE]

ne varma ovat aika innoissaan, kun he fanottavat ne pet shoppeja=), en vaan itse tiedä mitä sillä tehdään

Mullakin on rahaa, enkä silti osta lapsille kaikkea! Olen myös huomannut sen että lapset ei ole koskaan tyytyväisiä saamaansa muutamaa päivää pidempään, jos tavaraa tulee joka tuutista.

Mihin se lapset opettaa, jos he saavat kaiken minkä haluavat ilman, että tarvitsee tehdä mitään niiden eteen? Heillä tulee olemaan vanhemmalla iällä ongelmia. Entäpä sitten, kun kouluun pitää mennä? Siellä joutuu jo tekemään asioita, joita vanhemmat eivät tee heille valmiiksi.

Missä perusasioiden opettelu? Meidän pienimmäinen on hirmu omatoiminen. Hän on kaikessa mukana, mitä meillä tehdään: tyhjentää astianpesukonetta, kokkailee, leikkii, imuroi. Toki tämä into johtuu hänen nuoresta iästään. Jos hän näkee jossain kolikoita, ne kaikki menevät omaan possuun. Hän siivoaa omat jälkensä, vaikka on alle 2v. Saas nähdä miten sitten isompana.

[QUOTE="kingis";22363473]no varmasti on! :) ite olen just tota kattellutkin..[/QUOTE]

Mä voin sitten kertoa minkälainen se on, kun varma kokeilen varovaisesti itse kun se tulee kotiin:)

Jotenkin säälittää lukea näitä aloituksia, mitä uutta lapsesi saavat, mitä kaikkea ostat yms. Lapsesi ovat valitettavasti niin pilalle hemmoteltuja, etteivät välttämättä missään elämän vaiheessa osaa arvostaa normaaleja arjen tuomia iloisia yllätyksiä ja tuskin arvostavat teitä vanhempiakaan kuin silloin, kun saavat jotain oikeasti kallista ja hienoa. Mitä jos teillä ei olekaan varaa enää lahjoa lapsia viiden tai kymmenen vuoden kuluttua? Oletko miettinyt, kuinka kusessa oikeasti olette silloin ja kun lapset ovat teini-iässä? En edes halua tietää, millaisia ovat teini-iän koittaessa..

[QUOTE="ööö";22363463]niin tai vain haluaa hemmotella lapsiaan?? :O[/QUOTE]
Aivan :flower: Jos miettii, että Virosta vasta vuonna 1991 tuli jälleen itsenäinen valtio ja pääsi sen jälkeen vähitellen toteuttamaan länsimaalaista kulutustapaa, niin musta ei ole mitenkään kummallista, jos ap nauttii shoppailusta. Käyhän Venäjältäkin ihmisiä Suomen puolella tuhlaamassa rahaa nyt, kun se on mahdollista. Aina ei ole ollut vaan raja länteen oli kiinni.

[QUOTE="ööö";22363463]niin tai vain haluaa hemmotella lapsiaan?? :O[/QUOTE]

Ei helvata, tässä ei kyllä ajatella yhtään lapsen parasta, jos ostellaan niille kaikki tavarat mitä vastaan kävelee... Siinä opetetaan, että kaikki tulee ilmaiseksi eikä minkään eteen tarvitse tehdä mitään. Ei ole mitään mieltä missään, jos saa kaiken mitä olemassa on näkemättä yhtään vaivaa sen eteen.

Joo, ja kyllä mä sen ymmärrän, että jos joskus halutaan hemmotella lapsia, mutta en sitä, että jatkuvasti kannetaan uusia leluja naaman eteen, kun edelliselläkään kerennyt vielä leikkiä. Aika sairasta, sanoisin. Opettaa lapsetkin kamaliksi materialisteiksi. Ja yrittää ostaa rakkaus tavaroilla.

Mihin se lapset opettaa, jos he saavat kaiken minkä haluavat ilman, että tarvitsee tehdä mitään niiden eteen? Heillä tulee olemaan vanhemmalla iällä ongelmia. Entäpä sitten, kun kouluun pitää mennä? Siellä joutuu jo tekemään asioita, joita vanhemmat eivät tee heille valmiiksi.

Missä perusasioiden opettelu? Meidän pienimmäinen on hirmu omatoiminen. Hän on kaikessa mukana, mitä meillä tehdään: tyhjentää astianpesukonetta, kokkailee, leikkii, imuroi. Toki tämä into johtuu hänen nuoresta iästään. Jos hän näkee jossain kolikoita, ne kaikki menevät omaan possuun. Hän siivoaa omat jälkensä, vaikka on alle 2v. Saas nähdä miten sitten isompana.

Ja voi kulta pieni, sama mun lapsetkin tekevät:) kaikki kotona kun vaan heitä pyydettään, ne tykkää myös käydä päiväkodissa ja tykkää tehtävistä kun heille annetaan, lempi juttu on pihan siivous. Mä luulen kyllä mä osaan omia lapsia kasvata parempi kun joku muu ja se typerä viisaus mitä täällä kuulen joka päivää, pikkuhiljaa alkaa ärsyttämään. Voi kun kaikki näyttää täällä miten täydellisiä ovat, paisti kotona asiat toisen päin ja varma niin, äiti koko päivää istuu kaksplussalla, lapset touhuu jotain, ärsytynyt äiti välillä nousee anna käsky lapsille, välillä tekee spagetit ja jauhelihaa. Siitä on kyllä nähty kavreidenkin piirissä, vaikka itsestä ne tekee kun ovat todellakin maailman täydellisiä

Miksi et kirjoita lapsistasi, vaan aina teet näitä aloituksia siitä, mitä milloinkin olet ostanut? Aika selkeästi tulee sellainen kuva, etteivät nämä lapset loppujenlopuksi merkitse sulle juuri mitään kaiken tavaran rinnalla. Ihan niinkuin olisit tehnyt lapset sitä varten, että voisit ostella heille tavaraa.

[QUOTE="Sandra";22363502]Miksi et kirjoita lapsistasi, vaan aina teet näitä aloituksia siitä, mitä milloinkin olet ostanut? Aika selkeästi tulee sellainen kuva, etteivät nämä lapset loppujenlopuksi merkitse sulle juuri mitään kaiken tavaran rinnalla. Ihan niinkuin olisit tehnyt lapset sitä varten, että voisit ostella heille tavaraa.[/QUOTE]

:laugh:joo ok, öitä, huomenna mulla pitkää päivää:wave:

Ja voi kulta pieni, sama mun lapsetkin tekevät:) kaikki kotona kun vaan heitä pyydettään, ne tykkää myös käydä päiväkodissa ja tykkää tehtävistä kun heille annetaan, lempi juttu on pihan siivous. Mä luulen kyllä mä osaan omia lapsia kasvata parempi kun joku muu ja se typerä viisaus mitä täällä kuulen joka päivää, pikkuhiljaa alkaa ärsyttämään. Voi kun kaikki näyttää täällä miten täydellisiä ovat, paisti kotona asiat toisen päin ja varma niin, äiti koko päivää istuu kaksplussalla, lapset touhuu jotain, ärsytynyt äiti välillä nousee anna käsky lapsille, välillä tekee spagetit ja jauhelihaa. Siitä on kyllä nähty kavreidenkin piirissä, vaikka itsestä ne tekee kun ovat todellakin maailman täydellisiä

En ole kulta enkä ole pieni.
Se on sinun kirjoittamaasi, mikä luo sinusta mielikuvan. Sama mielikuva välittyy koko perheestä. Sinä itse et koskaan kerro mitään tavallisia asioita tai ole ylpeä lapsistasi, jos he tekevät jotain muuta kuin pelaavat, saavat jotain uutta tai tekevät jotain yllättävän kivaa. Et kerro lastesi luonteistasi tai heidän harrastuksistaan tai muutenkaan mitään arkipäivän asioita.
Se olet täysin sinä, joka sitä mielikuvaa levittää.

Sinusta huokuu pitkälle kipeä huomionhakuisuus. Jos ajattelet, että olen jotenkin katkera sinulle ja rahoillesi, niin pidä hyvänäsi vain. Perheeni on hyvävarainen, mutta täällä raha joudutaan ansaitsemaan. Täällä lapset opettelevat rahan arvon ja tietävät, että sen eteen pitää tehdä aikuisena töitä, jos meinaavat tässä maailmassa tulla toimeen. Lapseni ovat erittäin tarkkoja rahoistaan. Lapset säästävät itse rahaa omiin tarkoituksiinsa ja ovat ylpeitä siitä. Äitinä olen ylpeä heistä.
Oletko sinä lapsena jäänyt vaille äidin ja isän rakkautta, huomiota?
Miksi sinä ylipäätään kerrot niin paljon henk.koht. asioitasi täällä, että kuka vain sinut tunnistaa eikä sitten ole mikään yllätys, jos joku päivä kerrot, että on murtauduttu tms. Netti on pullollaan sairaita ihmisiä.
Sinä kerrot kuinka paljon rahaa sinulla. Yllättyisitkö yhtään, jos joku kaunis päivä/ilta, joku tuleekin ja yrittää ryöstää sinut? Tai kuin olet ns. eroottinen tanssija vai mikä se titteli onkaan, joku tuleekin ja raiskaa sinut? Käykö sinulla koskaan mielessä tämmöset asiat?

Ajatteletko lastesi tulevaisuutta millään tavalla?

Hei, pikku vinkki vaan; en tiedä mikä ihme noissa "halpaketjujen" markettien ja hobbyhallien, maksien sun muiden "elektroniikassa" on... oikeasta elektroniikka liikkeestä ostettuna (markantalo, gigantti tms.) tuote on jotenkin laadukkaampi ja kestää ja kestää ja kestää. Osta vaan hobbystä niin saat kuitenkin romun joka on jo kertaalleen palautettu ja korjattu myyntikuntoon. Muuta selitystä en pilipali "normaali" tuotteille keksi.

mun mielestä ei oo ollenkaan paha tuhlata lapsiinsa. :) eikä se tarkoita ettei lapsi saa rakkautta jos saa paljon tavaraa. Minä itse ainakin annan lapselle leluja ja muuta,pitkin vuotta,ja se johtuu vaan siitä että rakastan häntä,ja haluan osoittaa sen hänelle ainakin miljoonalla tavalla!!!!!! meillä lahjat kyllä löytyy kirppiksiltä ja on välillä lelua,välillä vaatetta,välillä lautasta,kuppia, meillä kun ei karkkia ostella niin poika saa sen karkkipussinsa toisessa muodossa.. tämä muoto säästää hampaita :)

tää suomi on niin täynnä kateellista pa*kaa että jokainen on kade jos jollain menee yhtään paremmin.menkää itseenne.

En ole kulta enkä ole pieni.
Se on sinun kirjoittamaasi, mikä luo sinusta mielikuvan. Sama mielikuva välittyy koko perheestä. Sinä itse et koskaan kerro mitään tavallisia asioita tai ole ylpeä lapsistasi, jos he tekevät jotain muuta kuin pelaavat, saavat jotain uutta tai tekevät jotain yllättävän kivaa. Et kerro lastesi luonteistasi tai heidän harrastuksistaan tai muutenkaan mitään arkipäivän asioita.
Se olet täysin sinä, joka sitä mielikuvaa levittää.

Sinusta huokuu pitkälle kipeä huomionhakuisuus. Jos ajattelet, että olen jotenkin katkera sinulle ja rahoillesi, niin pidä hyvänäsi vain. Perheeni on hyvävarainen, mutta täällä raha joudutaan ansaitsemaan. Täällä lapset opettelevat rahan arvon ja tietävät, että sen eteen pitää tehdä aikuisena töitä, jos meinaavat tässä maailmassa tulla toimeen. Lapseni ovat erittäin tarkkoja rahoistaan. Lapset säästävät itse rahaa omiin tarkoituksiinsa ja ovat ylpeitä siitä. Äitinä olen ylpeä heistä.
Oletko sinä lapsena jäänyt vaille äidin ja isän rakkautta, huomiota?
Miksi sinä ylipäätään kerrot niin paljon henk.koht. asioitasi täällä, että kuka vain sinut tunnistaa eikä sitten ole mikään yllätys, jos joku päivä kerrot, että on murtauduttu tms. Netti on pullollaan sairaita ihmisiä.
Sinä kerrot kuinka paljon rahaa sinulla. Yllättyisitkö yhtään, jos joku kaunis päivä/ilta, joku tuleekin ja yrittää ryöstää sinut? Tai kuin olet ns. eroottinen tanssija vai mikä se titteli onkaan, joku tuleekin ja raiskaa sinut? Käykö sinulla koskaan mielessä tämmöset asiat?

Ajatteletko lastesi tulevaisuutta millään tavalla?

Miten sinua voi liikuttaa näin paljon Savannan tyyli elää, ostaa ja kasvattaa lapsiaan??

Arvaa naurattaako muita tuo sun keuhkoaminen joka kerta? :D
Mikä siinä sun omassa elämässä on vikana kun pitää toisten tekemisiin noin räikeästi kommentoida?
Mulle on ihan sama mitä muut ostaa lapsilleen, me eletään meidän tavalla, muut eläköön omallaan. Ainoa mikä kiinnostais, on kuva Savannan lasten huoneesta, pääseekö siellä kävelemään kun välillä tuntuu että täällä kotonakin on lastenhuone täynnä tavaraa....

Mahtaa tolla ap:lla olla piiiiitkä piikki joka ikiseen putiikkiin. Miks ihmeessä se aina jostain hobbarista tilaa, jos rahaa kerran on. Osamaksulla niin tasan maksaa noita kaikkia hienouksiaan, voi elämä sentäs. Ja täälä sit kaikki kauhistelee. Jos mä tarvin jotain ja jos on rahaa ostaa, niin menen liikkeeseen ja maksan pois. Sit ap hehkuttaa että jo viikossa tulee. Hohhoijaa, menis kauppaan ja maksais, ni sais ihan heti. :D Ja entä, mitä 3 vee tekee tollasella!!!! Jo on aikoihin eletty sanon vaan. Ap on niin niin provo ku vaan olla voi. Kumpa kukaan ei ens kerralla kommentois mitään tai ainakaan mitään kritiikkiä antas, ku sitä se toivoo. Aletaan muutki linkittää kaikkia kalliita hobbarin sivuilta mitä on ostettu....

Yhteistyössä