Rokotukset ja niiden tarkoituksenmukaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Muistaako kukaan itse sairastaneensa esim. tuhkarokkoa? Minä olen sairastanut kaikki mahdolliset rokot ja hengissä edelleen. Lapseni olen rokottanut, mutta mietin vain, että eihän noista rokoistakaan monikaan ole hengenvaarallinen, mutta rajujahan ne ovat. Miksi me ylipäätään "automaattisesti" rokotamme lapsemme, vaikka olemme mahdollisesti itse sairastaneet nuo samaiset taudit? Millaisia ajatuksia rokotukset teissa muissa herättävät ja onko kokemusta noista taudeista, joita vastaan nyt rokotetaan?

Kiva juttu ettei sinulle ole sattunut tulemaan mitään vakavia jälkiseuraamuksia, mutta tuhkarokkoviruskin saattaa esim. vahingoittaa keskushermostoa ja aiheuttaa enkefaliitin. Ja lapsen sairastama vihurirokko saattaa tarttua raskaanaolevaan ja vaurioittaa elimistöä.

Kyllä rokotteet on kehitetty ihmisten parhaaksi.

Varustautuu sateenvarjolla: Mä olen hirveän skeptinen kaikkiin rokotteisiin, vältän viimeiseen asti kaikki ns turhat piikit, kokeilut, flunssarokotteet yms. Oon ihan suoraa neuvolassa kysyny/sanonu että ilman hyviä perusteluja en lapselle piikkiä ota. Ilman mitään tauteja ollaan selvitty, ihan kausiflunssaa lukuun ottamatta, sekin 3ssa vuodessa on sairastettu 2kertaa. Myöhemmin saattaa osoittautua huonoksi päätökseksi, mutta nyt olen tyytyväinen.

Just oli juttua, kuinka jenkeissä on ollut hinkuyskäepidemiaa. Suurin osa kuolleista on ollut alle perin kuukauden ikäisiä lapsia, eli niitä joita ei olla vielä ehditty rokottaa. Tartunnat ovat tulleet muilta lapsilta tai aikuisilta, joita ei ole rokotettu "kun eihän se ole vakavaa". Joo kiva kun täti tulit käymään kylässä, meidän vauva kuoli vierailusi takia...

Jos yhtään seuraa maailmaa muuallekkin kuin länsimaihin tajuaa mitä rokottamattomuus aiheuttaa.
Ilman rokotteita moni lapsi olisi kuollut lapsuuden ensi vuosina, kuten köyhissä maissa edelleen käy.On vastuutonta väittää muuta. On tuuri peliä jos oma keho on sellainen, ettei rokote juuri sinulle sovi ja se aiheuttaa oireita,mutta % lukuina se harvinaista,yhtä lailla on tuuria, jos sairastut vakavasti kun jätät rokottamatta. Elämähän on yhtä tuuri peliä, eihän se muutoin olisi elämää.Typerää luulla voivansa elää täydellisesti ilman kommeluksia.Tai syyttämällä milloin rokotetta tai rokottamattomuutta.

Varustautuu sateenvarjolla: Mä olen hirveän skeptinen kaikkiin rokotteisiin, vältän viimeiseen asti kaikki ns turhat piikit, kokeilut, flunssarokotteet yms. Oon ihan suoraa neuvolassa kysyny/sanonu että ilman hyviä perusteluja en lapselle piikkiä ota. Ilman mitään tauteja ollaan selvitty, ihan kausiflunssaa lukuun ottamatta, sekin 3ssa vuodessa on sairastettu 2kertaa. Myöhemmin saattaa osoittautua huonoksi päätökseksi, mutta nyt olen tyytyväinen.

Lähdeppä vapaamatkustaja vähän ulkomaille matkustamaan ja tuo sieltä taudit tullessasi.

ja tuo suuri ikäryhmä on sairastanut jopa kurkkumädät ja kaikki vastaavat... Nykyään ihminen puuttuu liikaa elämän kulkuun. Sairauksia on ja tulee olemaan aina vain lisää. Mitä sitten kun rokotettavia "vakavia" tauteja on jo satoja?

Just oli juttua, kuinka jenkeissä on ollut hinkuyskäepidemiaa. Suurin osa kuolleista on ollut alle perin kuukauden ikäisiä lapsia, eli niitä joita ei olla vielä ehditty rokottaa. Tartunnat ovat tulleet muilta lapsilta tai aikuisilta, joita ei ole rokotettu "kun eihän se ole vakavaa". Joo kiva kun täti tulit käymään kylässä, meidän vauva kuoli vierailusi takia...

On Suomessakin aika ajoin hinkuyskäepidemioita. Meidän lapsi sairasti sen 7-vuotiaana. Yski sen 3 kk. Sai aikoinaan rokotuksen siihen, mutta sen teho heikkeni 6-vuotiaana. Nykyään 6-vuotiaat saavat tehosterokotuksen hinkuyskää vastaan.

[QUOTE="huh";22390488]Jos yhtään seuraa maailmaa muuallekkin kuin länsimaihin tajuaa mitä rokottamattomuus aiheuttaa.
Ilman rokotteita moni lapsi olisi kuollut lapsuuden ensi vuosina, kuten köyhissä maissa edelleen käy.On vastuutonta väittää muuta. On tuuri peliä jos oma keho on sellainen, ettei rokote juuri sinulle sovi ja se aiheuttaa oireita,mutta % lukuina se harvinaista,yhtä lailla on tuuria, jos sairastut vakavasti kun jätät rokottamatta. Elämähän on yhtä tuuri peliä, eihän se muutoin olisi elämää.Typerää luulla voivansa elää täydellisesti ilman kommeluksia.Tai syyttämällä milloin rokotetta tai rokottamattomuutta.[/QUOTE]

Luulenpa, että suurin syy korkeaan lapsikuolleisuuteen kehitysmaissa on hygienian ja ravinnon puute sekä huono terveydenhoito (tai sen puuttuminen). Samoin kun todennäköisesti oli syynä miksi ennen vanhaan suomessakin noihin tauteihin kuoltiin. (Kuolleisuus ehti vähentyä ennen rokotusten aloittamista.) Selväähän se on, että heikosti ravittu lapsi kestää huonommin kuin täysipainoista monipuolista ravintoa saava.

Kokonaisterveyttä ei oo tainnu rokotukset parantaa... Noitten tautien sijasta sairastetaan sitte muuta, autoimmuunitauteja kai lähinnä. Elämänmittaista lääkitystä vaativia tauteja. Voittaja on lääketeollisuus.

Noita tauteja myös liioitellaan, pelotellaan kuolemalla, vaurioilla, jälkitaudeilla.
Kuten polio, siitä puhutaan kuin joka toinen saisi halvauksen ja loputkin kovan taudin.
Kun kuitenkin: "Valtaosa tartunnoista on oireettomia ja useimmilla tartunnan saaneilla oireet ovat lieviä kuten kuumetta, kurkkukipua ja huonovointisuutta. Vakavampia oireita kuten halvausta tai aivokalvontulehdusta esiintyy noin yhdellä prosentilla tartunnan saaneista. Halvaukseen sairastuneilla kuolleisuus on n. 5–10 %; puolet halvaukseen sairastuneista toipuu kokonaan ja lopuilla esiintyy pysyviä haittoja. Halvausoireita tartunnan saaneista arvioidaan esiintyvän yhdellä neljästäsadasta."

99% siis sairastaa polion huomaamattaan tai flunssan tyyppisenä oireiluna, ilman jälkitauteja. Mikä on rokotuksen teho? Mitkä ovat rokotuksen riskit?

Ois hyvä, että jokainen miettii näitä asioita, ottaa selvää taudeista ja rokotteesta, ja tekee itse sen päätöksen (oma tilanne huomioon ottaen). Vastuu mahdollisista seurauksista on aina vanhemmalla, oli rokotuspäätös kumpi tahansa.

Ite uskon myös siihe, että taudit tulee ja menee, häviää lopulta itsestään. Niinhän se kuuluisa musta surmakin teki, jylläs aikansa ja hävis. Ehkä kuitenki jotkut taudit on sitkeämpiä ku toiset, jotku muuntuu nopeasti, en tiedä.

Viimeksi muokattu:
Luulenpa, että suurin syy korkeaan lapsikuolleisuuteen kehitysmaissa on hygienian ja ravinnon puute sekä huono terveydenhoito (tai sen puuttuminen). Samoin kun todennäköisesti oli syynä miksi ennen vanhaan suomessakin noihin tauteihin kuoltiin. (Kuolleisuus ehti vähentyä ennen rokotusten aloittamista.) Selväähän se on, että heikosti ravittu lapsi kestää huonommin kuin täysipainoista monipuolista ravintoa saava.

Kokonaisterveyttä ei oo tainnu rokotukset parantaa... Noitten tautien sijasta sairastetaan sitte muuta, autoimmuunitauteja kai lähinnä. Elämänmittaista lääkitystä vaativia tauteja. Voittaja on lääketeollisuus.

Noita tauteja myös liioitellaan, pelotellaan kuolemalla, vaurioilla, jälkitaudeilla.
Kuten polio, siitä puhutaan kuin joka toinen saisi halvauksen ja loputkin kovan taudin.
Kun kuitenkin: "Valtaosa tartunnoista on oireettomia ja useimmilla tartunnan saaneilla oireet ovat lieviä kuten kuumetta, kurkkukipua ja huonovointisuutta. Vakavampia oireita kuten halvausta tai aivokalvontulehdusta esiintyy noin yhdellä prosentilla tartunnan saaneista. Halvaukseen sairastuneilla kuolleisuus on n. 5–10 %; puolet halvaukseen sairastuneista toipuu kokonaan ja lopuilla esiintyy pysyviä haittoja. Halvausoireita tartunnan saaneista arvioidaan esiintyvän yhdellä neljästäsadasta."

99% siis sairastaa polion huomaamattaan tai flunssan tyyppisenä oireiluna, ilman jälkitauteja. Mikä on rokotuksen teho? Mitkä ovat rokotuksen riskit?

Ois hyvä, että jokainen miettii näitä asioita, ottaa selvää taudeista ja rokotteesta, ja tekee itse sen päätöksen (oma tilanne huomioon ottaen). Vastuu mahdollisista seurauksista on aina vanhemmalla, oli rokotuspäätös kumpi tahansa.

Ite uskon myös siihe, että taudit tulee ja menee, häviää lopulta itsestään. Niinhän se kuuluisa musta surmakin teki, jylläs aikansa ja hävis. Ehkä kuitenki jotkut taudit on sitkeämpiä ku toiset, jotku muuntuu nopeasti, en tiedä.

iso peeeesi!!!!!

Noh, musta surma vei mukanaan arviolta 25 miljoonaa eli noin kolmanneksen Euroopan väestöstä,
kurkkumätään sairastunut tarvitsee nykyäänkin sairaalahoitoa, hinkuyskä on hengenvaarallinen alle 3 kk ikäiselle........