Mistä jumppapuku pienelle tytölle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "siiri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"siiri"

Vieras
lapseni on aloittanut satujumpassa nyt syksyllä ja useammalla muulla tytöllä on balettipuku, siis jumppapuku jossa on kankainen rimpsuhame. Itsellänikin oli samanlainen lapsena ja nyt tuo on lapseni suuri haave. Valitettavasti en vain ole onnistunut löytämään mistään. Hennesillä ja Stockmannilla oli kyllä pukuja, mutta pienin koko oli 100 cm ja tarvisimme koon 86. Onko kukaan nähnyt missään tuota kokoa tai ylipäätään mitään jumppapukuja pientä kokoa?

Mä aattelin tehdä ite.. Suurikäsityö lehdessä oli oikein kuvalliset ohjeet. Ja kyseessä oli 08/10 lehti. Koneen ostin jo viime viikolla, kankaita tässä ootellaan. :)

[QUOTE="siiri";22146102]Kiitos, mutta profiilisi perusteella asut niin kaukana, että haen ensisijaisesti kaupoista.[/QUOTE]

Vois kyl löytyä sieltä päin käytettynä jos kyselis. Ei sen kokoset juur miksikään mene.

Piruetin nettikaupassa oli muistaakseni pieniäkin kokoja ja on vaihtoehtojakin. Eivätkä olleet edes pahan hintaisia. Olin itsekin ihan yllättynyt. Sitten ihan Kappahlissa oli tuollaisia. Kokoja en kyllä katsonut.

[QUOTE="siiri";22146162]Leijona: Ei ole tilattavissa, Stockkan mallia ei saa kuulemma pienempänä.

Äitikkä: täytyy koitta löytää jostain tuo lehti josko ehtisin omepelaamn.[/QUOTE]

ok. mut jos osaat ommella niin ainakin saatte sitte puvun. Ei luulis ajallisesti vievän kovin kauaa sellasen puvun teko.

mä löysin kirpparilta H&M sellasen balettirimpsu jumppapuvun ja siinä on kokona 110/116 MUTTA yllätyksekseni koitin sitä meidän 1v neidin päälle, joka käyttää 80/86cm vaatteita ja se oli lähes sopiva!!!! Ihan vaan pikkasen roikkui haaroista, mutta ei todellakaan kuin pukkusen!! Luulen, että noi jumppapuvut on niukkaa mitoitusta venyvyytensä takia, joten varmasti teillekin olisi hyvä joku 100cm.

[QUOTE="mama";22146267]mä löysin kirpparilta H&M sellasen balettirimpsu jumppapuvun ja siinä on kokona 110/116 MUTTA yllätyksekseni koitin sitä meidän 1v neidin päälle, joka käyttää 80/86cm vaatteita ja se oli lähes sopiva!!!! Ihan vaan pikkasen roikkui haaroista, mutta ei todellakaan kuin pukkusen!! Luulen, että noi jumppapuvut on niukkaa mitoitusta venyvyytensä takia, joten varmasti teillekin olisi hyvä joku 100cm.[/QUOTE]

Lapsi on ollut mukana kun noita pukuja ollaan katseltu ja ei todellakaan voi olla kokoa 100.

[QUOTE="vieras";22146309]Hei, cittarissa olen nähnyt pieniäkin jumppapukuja. Myös KappAhlissa on ollut jotain.[/QUOTE]

Täytyy käydä katsomassa vielä kolmas citymarket jos siellä olisi. Kahdessa muussa ei ollut eikä myöskään Kappahlissa.

[QUOTE="siiri";22146485]Lapsi on ollut mukana kun noita pukuja ollaan katseltu ja ei todellakaan voi olla kokoa 100.[/QUOTE]

mutta ootko koittanut päälle??? ne on yllättävän niukkaa mitoitusta..

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;22146623:
Piruetin puvut ovat pientä mitoitusta. Eli 100 cm vastaa max kokoa 90 cm.

EIKÄ OLE! Piruetin puvut ovat tehty suomalaisille voimistelu ja tanssi harrastajille, suomalaiset ovat lyhyitä ja lyhyet jalkaisia,eli pukujen olka haara mitta on kohtuu pitkä, ja voimistelu harrastajat harvoin lihavia ovat, joten ne ovat tietenkin tehty hoikille ja normaalin kokoisille ihmisille. Tietysti jos on kovin isokokoinen tai ylipainoinen niin joutuu tietenkin ottaa isomman koon. Mutta piruetin mallisto on juuri sitä mitä vaatteiden pitäisikin olla, eli senttikoot ovat juuri sen kokoisia minkä kokoisille ne ilmoitetaan, niin niin leveydessä kuin pituudessakin eikä niinkuin monissa lasten (ja aikuisten) vaatteissa että tavallinen hoikka ihminen joutuu ottamaan pienemmän =liian lyhyen mallin jos haluaa että se on muuten sopiva.

Itse työssäni nykyään ja voimistellessani aktiivisemmin ainakin totesin että 150-160cm puku sekä XS/Soli aina sopiva näin hieman alle 160 senttisenä voimistelija naisena. Olen niitä pukuja tullut kymmeniä tilanneeksi itselle ja omille voimistelu oppilaille ja ne eivät ole mitenkään pientä mallia vaan juuri sen kokoisia minkä kokoiseksi ne ilmoitetaan.

EIKÄ OLE! Piruetin puvut ovat tehty suomalaisille voimistelu ja tanssi harrastajille, suomalaiset ovat lyhyitä ja lyhyet jalkaisia,eli pukujen olka haara mitta on kohtuu pitkä, ja voimistelu harrastajat harvoin lihavia ovat, joten ne ovat tietenkin tehty hoikille ja normaalin kokoisille ihmisille. Tietysti jos on kovin isokokoinen tai ylipainoinen niin joutuu tietenkin ottaa isomman koon. Mutta piruetin mallisto on juuri sitä mitä vaatteiden pitäisikin olla, eli senttikoot ovat juuri sen kokoisia minkä kokoisille ne ilmoitetaan, niin niin leveydessä kuin pituudessakin eikä niinkuin monissa lasten (ja aikuisten) vaatteissa että tavallinen hoikka ihminen joutuu ottamaan pienemmän =liian lyhyen mallin jos haluaa että se on muuten sopiva.

Itse työssäni nykyään ja voimistellessani aktiivisemmin ainakin totesin että 150-160cm puku sekä XS/Soli aina sopiva näin hieman alle 160 senttisenä voimistelija naisena. Olen niitä pukuja tullut kymmeniä tilanneeksi itselle ja omille voimistelu oppilaille ja ne eivät ole mitenkään pientä mallia vaan juuri sen kokoisia minkä kokoiseksi ne ilmoitetaan.

Joo minullakin on paljon kokemusta piruetin puvuista ja itsekin tilasin aina lasten mitaoituksella, kun aikuisten xs:kin olisi ollut turhan reilu lyhytselkäiselle.

Hyvin tuo satujumppa näyttä sujuvan ihan t-paidassa ja legginseissä, eikä noita pukuja ole kellään muullakaan ryhmä lapsista, joten katsotaan josko ensivuonna löytyisi sopiva.

Piruetin tossut juu ovat pieniä, ja se nyt mainitaankin mallistossa että kannattaa ottaa isompi koko. Mutta ei ne piruetin balettipuvut kyllä ole oikeasti mitenkään erityisen pieniä. Niitäkin löytyy muutama kaapista ja tehnyt seuran ryhmätilauksia, ja ihan ovat sitä kokoa mitä ilmoitetaan. Meidän n. 150 cm pitkillä muksuilla ainakin ihan sujuvasti menee se 140-150cm koko päälle, eivätkä ole mitenkään epänormaalin kokoisia vaan ihan tavallisia urheilija tyttöjä.

Yhteistyössä