Pakko se on myöntää. Mä olen vailla itsekuria...ja kaiken lisäksi vielä valehtelija.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Mä lupasin about koko maailmalle, että en osta marraskuussa kirppiksiltä mitään. Mä niin uhkuin ja uhisin, miten näytän KAIKILLE että mä kyllä pystyn siihen.

Ja paskat. Tässä sitä taas ollaan. Mutta ollaanpahan ainakin plaston astiaston, lääkärilaukun, muumipapan, pikkumyyn, teletapin ja uusien housujen seurassa, ettei tartte ihan yksin olla :ashamed:

Mä arvasin :laugh: eilen luin sun blogia ja sitä miten olit tavaroita jo katellut kirppiksellä,mutta et ostanut. :laugh: Ei se maailmaa kaada,vaikka et lupaustas pitänytkään.

Mä arvasin :laugh: eilen luin sun blogia ja sitä miten olit tavaroita jo katellut kirppiksellä,mutta et ostanut. :laugh: Ei se maailmaa kaada,vaikka et lupaustas pitänytkään.

No kiitti luottamuksesta sitten vaan :snotty::laugh:

Ei kaadu ei...miehelle soitin ja kerroin mitä olin tehnyt...ajattelin ettö on parempi ilmoittaa etukäteen :D Mutta ihan hyvin se sen otti. Ei alkanut läksyttämään :D

:stick:

Hyvä kun se astiasto löytyi, siitähän juteltiin jossain keskustelussa. :D

Vajaan viikonko kestit?

Siis todellakin...en mä VOINUT jättää sitä astiastoa sinne kirppikselle, kun typeräähän se ois ollut mennä sama hakeen kaupasta ja maksaa siitä 20€ enempi :)

Jaa että vajaan viikon...äläpäs yhtään siellä nyt lyttää mua alemmas, kuin mitä kuuluu. Mä kestin 7,5 päivää, joka on kyllä YLI viikko :laugh:

Siis todellakin...en mä VOINUT jättää sitä astiastoa sinne kirppikselle, kun typeräähän se ois ollut mennä sama hakeen kaupasta ja maksaa siitä 20€ enempi :)

Jaa että vajaan viikon...äläpäs yhtään siellä nyt lyttää mua alemmas, kuin mitä kuuluu. Mä kestin 7,5 päivää, joka on kyllä YLI viikko :laugh:

mä mietin, että olisikohan tässä karmaa. Mä oon tehnyt viikon sisällä todella paljon hyvä löytöjä kun sinä olet pidättäytynyt ostoksista (ja sillä ei oo mitään merkitystä että asutaan ihan eri alueilla). Pitkästä aikaa. Voisitko tehdä uuden shoppauslakon, niin jos mä tekisin silloin jotain hyviä legolöytöjä kirppikseltä?

mä mietin, että olisikohan tässä karmaa. Mä oon tehnyt viikon sisällä todella paljon hyvä löytöjä kun sinä olet pidättäytynyt ostoksista (ja sillä ei oo mitään merkitystä että asutaan ihan eri alueilla). Pitkästä aikaa. Voisitko tehdä uuden shoppauslakon, niin jos mä tekisin silloin jotain hyviä legolöytöjä kirppikseltä?

No tota...mä kyllä päätin etten enää IKINÄ pidä taukoa. Mutta kyllä me joistain yksittäisistä päivistä voidaan toki sopia :) Ja sitten kun selkä leikataan, olen 6 viikkoa kotona, ilman että astun jalallanikaan kirppikselle. Joskin onhan mulla huuto.net ja muut nettikirppikset :D

No onhan tuokin hyvä, että olit sen viikon ostamatta..teetkin niin että joka toisella viikolla on lupa ostaa ja joka toisella sitten vaan piilottelet ne haluamasi tavarat sinne kirpparille ettei muut löydä? :)

Mäkin päätin tämän kuun alussa, etten osta mitään ylimääräistä vaatetta lapselle, kun nyt ei ole tarvetta. Sen jälkeen tuli Lindexille -30% ale ja pari paitaa tarttui eilen matkaan... Tänään taas löysin uuden nettikaupan (vahingossa) ja tuli tehtyä yli satasen tilaus sinnekin. Oli Design Heroesia, Snoozya ja Kameleont Designina alennuksessa, lisäksi tilasin kahdet oranssit Maxomorran velourhousut ennakkoon. *nolona*

No onhan tuokin hyvä, että olit sen viikon ostamatta..teetkin niin että joka toisella viikolla on lupa ostaa ja joka toisella sitten vaan piilottelet ne haluamasi tavarat sinne kirpparille ettei muut löydä? :)

Ei...mä en todellakaan lupaa enää yhtään mitään tämän kirppistelyn tiimoilta :D Mä en meinaa taukoilla enää, koska se ei selvästikään mulle sovi.

Mutta mä kyllä koen saaneeni tästä hyötyä. Tällä kertaa ostin asioita jotka koen järkeviksi ja pääsääntöisesti etukäteen suunnitelluiksi. Ja mä luulen että jatkossakin linja pysyy edes vähän samansuuntaisena.

Mä siis meinaan kerätä kaikki muumipehmot ja teletapit keskimmäiselle, sekä plaston astiasto oli tosiaan ostoslistalla. Housuja tarvitsen oikeastikin, eli se oli sinänsä noista jopa kaikkein järkevin ostos.

Noista oikeastaan siis vain lääkärilaukku oli heräteostos, mutta sekin kyllä kuuluu niihin ostoksiin jonka olisin kyllä ennemmin tai myöhemmin lapsille tehnyt :)

Alkuperäinen kirjoittaja täällä taas;22406745:
Mäkin päätin tämän kuun alussa, etten osta mitään ylimääräistä vaatetta lapselle, kun nyt ei ole tarvetta. Sen jälkeen tuli Lindexille -30% ale ja pari paitaa tarttui eilen matkaan... Tänään taas löysin uuden nettikaupan (vahingossa) ja tuli tehtyä yli satasen tilaus sinnekin. Oli Design Heroesia, Snoozya ja Kameleont Designina alennuksessa, lisäksi tilasin kahdet oranssit Maxomorran velourhousut ennakkoon. *nolona*

Nonni...siinä sekin nähtiin. Ei kannata päättää, jos ei pysty päätöksessä pysymään :D

Mä ymmärrän kyllä tuon riippuvuuden, olen itse kärsinyt samasta. Pahinta on että uskoin olevani ekologinen kun ostin kirpputorilta, en vain ottanut huomioon sitä että ostin reilusti yli tarpeen!
Tuon kun tiedostin, kirpputoreilla luuraaminen loppui.
No auttoi siihen sekin että lähdin opiskelemaan ja ei siis enää ollut päivisin aikaa maleksia kirpputoreilla lasten kanssa.
Ja ihan yhtä onnellinen, ellen jopa onnellisempi, olen nyt, kun käyn kirppiksillä 1-2 kertaa kuukaudessa.

:laugh: sori mut tuo toteamus "7,5 päivää" mut hyvin sä olet kestänyt :hug: Aiot sä viel jatkaa tästä ostoslakkoa vai voidaanko olettaa et blogiin alkaa ilmestyä päivityksiä?

Tosiaankin melko pitkän mielestäni kestin :)

Sanotaanko niin, että mä olen luultavasti jatkossa tarkempi siitä mitä ostan. Nyt mulla on se paikka vielä runsaan viikon ajan, joten tulen varmaan muutaman ostoksen silloin tekemään. Mutta muutoin käyn varmaan jatkossa tyylillä kerran viikossa, kun ennen kävin tyylillä 3 kertaa viikossa :)

Joten seuraile vaan blogia :D

Tosiaankin melko pitkän mielestäni kestin :)

Sanotaanko niin, että mä olen luultavasti jatkossa tarkempi siitä mitä ostan. Nyt mulla on se paikka vielä runsaan viikon ajan, joten tulen varmaan muutaman ostoksen silloin tekemään. Mutta muutoin käyn varmaan jatkossa tyylillä kerran viikossa, kun ennen kävin tyylillä 3 kertaa viikossa :)

Joten seuraile vaan blogia :D

hyvä juttu :)

[QUOTE="malla";22406851]Mä ymmärrän kyllä tuon riippuvuuden, olen itse kärsinyt samasta. Pahinta on että uskoin olevani ekologinen kun ostin kirpputorilta, en vain ottanut huomioon sitä että ostin reilusti yli tarpeen!
Tuon kun tiedostin, kirpputoreilla luuraaminen loppui.
No auttoi siihen sekin että lähdin opiskelemaan ja ei siis enää ollut päivisin aikaa maleksia kirpputoreilla lasten kanssa.
Ja ihan yhtä onnellinen, ellen jopa onnellisempi, olen nyt, kun käyn kirppiksillä 1-2 kertaa kuukaudessa.[/QUOTE]

Mitä väliä sen on, jos ostaa yli tarpeen...siis miten se sitä ekologisuutta heikentää, jos sen ylijäämän sitten laittaa eteenpäin, eikä roskiin?

Mä en ainakaan ollut viimeisen viikon aikana pätkääkään onnellisempi, vaan päinvastoin.

En mä varmaan loppuelämääni jaksa kirppiksiä läpi juosta, mutta toisaalta, en mä ihan hetkeen ole sitä lopettaakaan meinannut.

Yhteistyössä